LIFE & ARTS

Είναι πολλά τα λεφτά… Σοφία

Πηγή φωτ.: faroutmagazine.co.uk

Στην αρχή ήταν η ελευθερία της έκφρασης και ο απόλυτος έλεγχος επί του τελικού αποτελέσματος. Πλέον φαίνεται πως είναι και τα χρήματα. Ο λόγος για τους πρωτοκλασάτους κινηματογραφικούς δημιουργούς του Χόλιγουντ και την σχέση τους με τις διαδικτυακές πλατφόρμες, οι οποίες τα τελευταία χρόνια τους τραβούν όλο και συχνότερα μακριά από την αγκαλιά των παραδοσιακών στούντιο.

Λίγο πολύ πλέον σχεδόν όλοι έχουν… δοκιμάσει: Σκορσέζε, Σπίλμπεργκ, Γούντι Αλεν, Φίντσερ, Κουαρόν, Ρίντλεϊ Σκοτ, Σπάικ Λι και πολλοί άλλοι επιφανείς έκαναν συμφωνίες για ταινίες ή σειρές με τους πρωτοπόρους του streaming και στις περισσότερες περιπτώσεις δεν το μετάνιωσαν. Σε μια εποχή που το Χόλιγουντ έγινε όλο και πιο διστακτικό στα ρίσκα και τις επιλογές του, οι μεγάλοι δημιουργοί βρήκαν φιλόξενη στέγη στις πλατφόρμες.

Κάπως έτσι για παράδειγμα ο Μάρτιν Σκορσέζε μπόρεσε να μοντάρει των επικών διαστάσεων «Ιρλανδό», δίχως κανείς να του πει ότι πρέπει να χωρέσει σε τρεις ώρες και ο Αλφόνσο Κουαρόν έστησε μια εξωτερική σκηνή με εκατοντάδες κομπάρσους για ένα πλάνο μόλις πέντε δευτερολέπτων στο εκπληκτικό «Roma». Από την άλλη, όλοι οι παραπάνω δέχθηκαν επίσης να θυσιάσουν ένα μέρος της συνηθισμένης τους αμοιβής προκειμένου να έχουν αυτή την ελευθερία κινήσεων, αφού οι παραγωγές του streaming σπάνια φτάνουν -ή τουλάχιστον έφταναν μέχρι σήμερα- τα στουντιακά πρότυπα.

Πλέον βέβαια φαίνεται πως και αυτό το τελευταίο αλλάζει, με την είδηση που κυκλοφόρησε πρόσφατα πως η Σοφία Κόπολα θα λάβει «την πιο πλουσιοπάροχη αμοιβή της καριέρας της», προκειμένου να σκηνοθετήσει την επερχόμενη σειρά «The Custom of the Country» για λογαριασμό της Apple TV+. Μεταφέροντας στην μικρή οθόνη το ομώνυμο μυθιστόρημα της Εντιθ Γουόρτον, η μίνι σειρά αφηγείται την ιστορία της Ουντίν Σπράγκ, μιας κοπέλας από τις Μεσοδυτικές πολιτείες, η οποία προσπαθεί να χτίσει μια καινούρια ζωή στην Νέα Υόρκη στις αρχές του περασμένου αιώνα.

Όπως όλα δείχνουν, η μεγάλη οικονομική ώθηση που έδωσε η πανδημία ήταν ακριβώς αυτό που χρειαζόταν οι διαδικτυακές πλατφόρμες, ώστε σταδιακά να κυριαρχήσουν και στο δημιουργικό πεδίο. Αυτό φυσικά δεν σημαίνει καθόλου τον θάνατο του σινεμά όπως διατρανώνουν ορισμένοι. Απλώς ο κινηματογράφος πρέπει πλέον να απαντήσει δυναμικά, δίνοντας την ευκαιρία στους ταλαντούχους ανθρώπους να ξεδιπλώσουν τις ιδέες τους και στην μεγάλη οθόνη. Οι περισσότεροι είναι βέβαιο πως θα το προτιμήσουν.

Money Review