LIFE & ARTS

Ντίσνεϊ και Netflix σε… μαρμαρένια αλώνια

Ντίσνεϊ και Netflix σε… μαρμαρένια αλώνια

Ο οικονομικός ανταγωνισμός -για να μην πούμε ο ανοιχτός πόλεμος- μεταξύ του παραδοσιακού Χόλιγουντ και των υπηρεσιών streaming συνεχίζεται αμείωτος μαζί με την πανδημία που δεν λέει να μας αφήσει. Οπως είναι φανερό πάντως οι μάχες διεξάγονται πλέον καθαρά στο «γήπεδο» των δεύτερων. Μόλις εχθές η Paramount, ένα από τα μεγαλύτερα στούντιο της βιομηχανίας, ανακοίνωσε το ντεμπούτο της δικής του διαδικτυακής πλατφόρμας, του Paramount Plus, το οποίο θα γίνει στις 4 Μαρτίου. Ο καινούριος αυτός βραχίονας θα έρθει να προστεθεί στην ήδη υπάρχουσα πλατφόρμα του δικτύου ViacomCBS, όπου και ανήκει η Paramount, ελπίζοντας να προσεγγίσει το κοινό του Netflix και του Disney+.

 Μην ξεχνάμε άλλωστε πως το τελευταίο έχει ήδη σημειώσει τεράστια επιτυχία, εξαιτίας και της πανδημίας, ξεπερνώντας τους 90 εκατομμύρια συνδρομητές παγκοσμίως μέσα σε έναν χρόνο λειτουργίας. Πρόσφατα μάλιστα κυκλοφόρησε έρευνα σύμφωνα με την οποία, η πλατφόρμα της Ντίσνεϊ τα πηγαίνει ιδιαίτερα καλά στην αχανή ασιατική αγορά και συγκεκριμένα στην Ινδονησία. Χάρη στη συνεργασία της με ένα τοπικό δίκτυο και την υιοθέτηση ντόπιου περιεχομένου, το Disney+ έχει φτάσει εκεί τους 2.5 εκατομμύρια συνδρομητές στην τέταρτη πολυπληθέστερη χώρα του κόσμου, την ώρα που το Netflix μετρά μόλις 850 χιλιάδες.

 Αυτό βέβαια δεν σημαίνει πως η άλλοτε εταιρεία του Γουόλτ Ντίσνεϊ δεν αντιμετωπίζει τα δικά της προβλήματα. Σύμφωνα με δημοσιεύματα από την Αμερική, μεγαλοστελέχη της Ντίσνεϊ, όπως ο Μπομπ Αϊγκερ και ο νέος Γενικός Διευθυντής, Μπομπ Σέιπεκ, στερήθηκαν φέτος τα μπόνους πολλών εκατομμυρίων που τους αναλογούν, έπειτα από τις αντιδράσεις που έφεραν οι (τελευταίες) 32 χιλιάδες απολύσεις στα θεματικά πάρκα και σε άλλες δραστηριότητες της εταιρείας. Αυτές όπως και η μεγάλη επένδυση στο διαδικτυακό κλάδο, έχουν αυξήσει κατακόρυφα τον δανεισμό της Ντίσνεϊ, η οποία ελπίζει σε ανάκαμψη μόλις οι στρατιές των υπερηρώων της κατευθυνθούν και πάλι στις κινηματογραφικές αίθουσες.

 Στον αντίποδα αυτό που φαίνεται να πήρε σημαντική οικονομική ανάσα τον τελευταίο χρόνο ήταν το Netflix, το οποίο πριν λίγες ημέρες ανακοίνωσε πως έσπασε το φράγμα των 200 εκατομμυρίων συνδρομητών παγκοσμίως, στην μεγαλύτερη άνοδο που έχει καταγράψει στην ιστορία του. Με τα έσοδα του τέταρτου τριμήνου του 2020 να φτάνουν τα 6.46 δις δολάρια, η συνδρομητική υπηρεσία προέβλεψε πως θα μπορέσει να μειώσει αισθητά τον δανεισμό της, ο οποίος ήταν υψηλότατος τα προηγούμενα χρόνια προκειμένου να μπορέσει να ανταγωνιστεί σε επίπεδο παραγωγής τους γίγαντες του Χόλιγουντ.

Ακολουθήστε το Money Review στο Google News