LIFE & ARTS

Η λαμπερή προστάτιδα των «Μήλων»

φωτ.: Μήλα

Ο Χρήστος Νίκου είναι αναμφισβήτητα ένας «τυχερός» άνθρωπος. Λίγο πριν το ξέσπασμα της πανδημίας ολοκλήρωσε την δημιουργία της πρώτης του ταινίας, η οποία έχει στο επίκεντρό της μια… επιδημία. Οχι κορωνοϊού βεβαίως αλλά αμνησίας, η οποία οδηγεί πολλά μέλη της άχρονης κοινωνίας που παρουσιάζει, να λησμονήσουν το παρελθόν τους. Μεταξύ αυτών είναι και ο πρωταγωνιστής, Αρης Σερβετάλης, ο οποίος παίρνει μέρος σε ένα ειδικό πρόγραμμα, προκειμένου να θυμηθεί ξανά.

Εκτός όμως από το θέμα και τις κοινωνικές του προεκτάσεις, που σχηματίζουν ευδιάκριτα παράλληλα με όσα ζούμε τον τελευταίο χρόνο, ο Ελληνας κινηματογραφιστής είχε ακόμα την τύχη η ταινία του να «υιοθετηθεί» από την βραβευμένη με δύο Οσκαρ, Κέιτ Μπλάνσετ, η οποία έχει αναλάβει με θέρμη να την προωθήσει στον δρόμο για τα φετινά χρυσά αγαλματίδια. Οι δυο τους μάλιστα είχαν έναν διάλογο πρόσφατα στην ιστοσελίδα του Variety, μια από τις πιο επιφανείς στον κόσμο του Χόλιγουντ, μιλώντας για το φιλμ και την μέχρι τώρα πορεία του.

«Εχω ακούσει από άλλους κινηματογραφιστές, οι οποίοι δεν είχαν καν την ευκαιρία φέτος να δουν τις ταινίες τους σε αίθουσα με κόσμο, ότι προσπαθούν να καταλάβουν μέσω σόσιαλ μίντια και κριτικών, τι σκέφτεται ο κόσμος για αυτές», λέει ο Χρήστος Νίκου, ο οποίος κατάφερε να δει τα δικά του «Μήλα» τουλάχιστον μια φορά και μάλιστα στο λαμπερό Φεστιβάλ Βενετίας, όπου το φιλμ άνοιξε το τμήμα «Ορίζοντες».

«Τα “Μήλα” θα ήταν συγκινητικά και σημαντικά οποιαδήποτε χρονιά, όμως ειδικά φέτος μοιάζουν τόσο επίκαιρα. Προσωπικά με έναν τρόπο ζω μέσα στη μνήμη μου. Οταν αφαιρέσεις όλες τις γνώριμες ενδείξεις του τόπου και του χρόνου, κάτι το οποίο κάνει η ταινία, πρέπει πραγματικά να αναρωτηθείς: “Ποιος είμαι;”, “Ποιοι είμαστε” και να σκεφτείς: “Είμαι προϊόν όσων θυμάμαι ή εκείνων που έχω ξεχάσει;”», επισημαίνει μεταξύ άλλων η διάσημη ηθοποιός.

Μιλώντας τέλος για μια αξιομνημόνευτη σκηνή της ταινίας, όπου οι πρωταγωνιστές βρίσκονται να χορεύουν σε ένα μπαρ, ο Ελληνας σκηνοθέτης παραδέχεται πως στον ίδιο δεν αρέσει να χορεύει, όμως λατρεύει να βλέπει τους άλλους να το κάνουν. «Δεν χορεύεις; Μόλις ξεμπερδέψουμε με την πανδημία, αυτό θα το διορθώσουμε σίγουρα», έχει έτοιμη την απάντηση η Μπλάνσετ.

Φυσικά ο χαρακτηρισμός «τυχερός» της αρχής είναι σε εισαγωγικά, διότι τίποτα από όλα αυτά δεν συνέβη από τύχη. Αντιθέτως ο Χρήστος Νίκου έχει φτιάξει ένα πραγματικά καλό φιλμ, εντυπωσιακό για ντεμπούτο, και πλέον έχει σοβαρές ελπίδες να συμπεριληφθεί στην βραχεία λίστα για το Διεθνές -έτσι λέγεται πλέον το ξενόγλωσσο- Οσκαρ. Ταυτόχρονα δουλεύει καινούρια πρότζεκτ, στην αγγλική γλώσσα αυτή τη φορά. Ο, τι πρέπει δηλαδή για να κάνει ένα πέρασμα και η Κέιτ Μπλάνσετ…

Ακολουθήστε το Money Review στο Google News