Green Economy Τρίτη 10/08/2021, 14:06
GREEN ECONOMY

Στο εξώφυλλο της σκανδιναβικής Vogue η Γκρέτα Τούνμπεργκ – Το μήνυμα στη βιομηχανία μόδας

Στο εξώφυλλο της σκανδιναβικής Vogue η Γκρέτα Τούνμπεργκ – Το μήνυμα στη βιομηχανία μόδας

Τη νεαρή Σουηδή ακτιβίστρια Γκρέτα Τούνμπεργκ φιλοξενεί το εξώφυλλο της σκανδιναβικής έκδοσης της Vogue. Φορώντας ένα παλτό από ανακυκλωμένο ύφασμα η προταθείσα για Νόμπελ Ειρήνης ακτιβίστρια φωτογραφίζεται πλάι στον Γκάνταλφ, ένα ισλανδικό άλογο σε ένα δάσος έξω από την Στοκχόλμη. 

«Για αυτό το πρώτο τεύχος, είμαι απίστευτα περήφανη που φιλοξενούμε την Γκρέτα Τούνμπεργκ στο εξώφυλλο. Όχι μόνο γιατί είναι μια μοναδική σκανδιναβική φιγούρα και δύναμη αλλαγής, αλλά γιατί ενσαρκώνει επίσης την αγάπη για τη φύση και τη βιωσιμότητα» ανέφερε η αρχισυντάκτρια της έκδοσης Μαρτίνα Μπόνιερ.

Η Τούνμπεργκ προσήλκυσε για πρώτη φορά το παγκόσμιο ενδιαφέρον το 2018, όταν σε ηλικία 15 ετών, ξεκίνησε μία διαμαρτυρία για το κλίμα έξω από το σουηδικό κοινοβούλιο στη Στοκχόλμη, απαιτώντας από την κυβέρνηση να μειώσει τις εκπομπές άνθρακα. Σήμερα είναι μία από τις πιο γνωστές ακτιβίστριες για το περιβάλλον στον κόσμο.

Μιλώντας στη Vogue Scandinavia η 18χρονη Γκρέτα Τούνμπεργκ επισημαίνει τις επιπτώσεις της «γρήγορης μόδας», της μαζικής παραγωγής φθηνών ενδυμάτων συχνά σε συνθήκες εργασιακής εκμετάλλευσης, στην κλιματική κρίση. «Εάν αγοράζετε προϊόντας της ‘γρήγορης μόδας’, τότε συμβάλλετε σε αυτόν τον κλάδο και τον ενθαρρύνετε να επεκταθεί και να συνεχίσει την επιβλαβή δράση του» αναφέρει. «Φυσικά κατανοώ ότι για ορισμένους ανθρώπους η μόδα είναι μέρος του τρόπου με τον οποίο θέλουν να εκφραστούν και κομμάτι της ταυτότητάς τους» προσθέτει.

Αν και η ίδια δημοσίευσε το εξώφυλλο της Vogue στους λογαριασμούς της στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, δεν παρέλειψε να επικρίνει τη βιομηχανία μόδας για παραπλανητικές καμπάνιες προβολής ενός δήθεν «πράσινου» προφίλ. «Πολλοί το κάνουν να φαίνεται λες και η βιομηχανία της μόδας έχει αρχίσει να αναλαμβάνει τις ευθύνες της, δαπανώντας ασύλληπτα ποσά σε καμπάνιες που παρουσιάζονται ως ‘βιώσιμες’, ‘ηθικές’, ‘πράσινες’, ‘κλιματικά ουδέτερες’», έγραψε στο Twitter. «Αλλά ας είμαστε ξεκάθαροι: Αυτό δεν είναι τίποτα άλλο παρά ξεκάθαρο ‘πράσινο ξέπλυμα’» έσπευσε να προσθέσει.

Το 2018, 2,31 δισεκατομμύρια τόνοι εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου προήλθαν από τη βιομηχανία της μόδας, αριθμός που αντιποσώπευε το 4% του παγκόσμιου συνόλου.

Με πληροφορίες από CNN

Ακολουθήστε το Money Review στο Google News