Business & Finance Παρασκευή 22/09/2023, 08:25
ΦΟΡΟΛΟΓΙΑ

ΑΑΔΕ: Ξεκινά το «φακέλωμα» των POS – Πώς θα γίνει η διαδικασία

ΑΑΔΕ: Ξεκινά το «φακέλωμα» των POS – Πώς θα γίνει η διαδικασία

Τη διαδικασία για τη δημιουργία ενός ηλεκτρονικού μητρώο, ώστε να γνωρίζει ακριβώς όλα τα POS που λειτουργούν στην Ελλάδα, τόσο τα ελληνικά όσο και τα ξένα, ανοίγει από σήμερα η ΑΑΔΕ.

Συγκεκριμένα, ανοίγει σήμερα η ηλεκτρονική εφαρμογή στην οποία οι πάροχοι υπηρεσιών πληρωμών (Acquirers) θα πρέπει να δηλώσουν το σύνολο των POS που χρησιμοποιούν οι επιχειρήσεις. Στη συνέχεια, οι επιχειρήσεις θα κληθούν να διορθώσουν και να συμπληρώσουν τα στοιχεία αυτά.

Ειδικότερα, στην πλατφόρμα της ΑΑΔΕ, οι Acquirers θα πρέπει να δηλώσουν τα εξής στοιχεία για τα POS:
– ΑΦΜ και Επωνυμία Χρήστη Υπηρεσιών Πληρωμών.

– Αριθμός λογαριασμού πληρωμών που συνδέεται με κάθε Μέσο Πληρωμών.

– Κωδικός Χρήστη Υπηρεσιών Πληρωμών (destination Merchant ID – MID), όπως αυτός τηρείται στα συστήματα του Παρόχου Υπηρεσιών Πληρωμών (Acquirer).

– Επωνυμία, ΑΦΜ και αριθμός BIC, εφόσον υφίσταται, Παρόχου Υπηρεσιών Πληρωμών (Acquirer) ημεδαπής.

– Επωνυμία, αριθμός φορολογικού μητρώου αλλοδαπής (TIN) ή άλλος λειτουργικά ισοδύναμος αριθμός ταυτοποίησης, χώρα καταστατικής έδρας ή μόνιμης εγκατάστασης και αριθμός BIC, εφόσον υφίσταται, Παρόχου Υπηρεσιών Πληρωμών (Acquirer) αλλοδαπής.

– Επωνυμία και ΑΦΜ Παρόχου Μέσων Πληρωμών (NSP) ημεδαπής.

– Επωνυμία, αριθμός φορολογικού μητρώου αλλοδαπής (TIN), ή άλλος λειτουργικά ισοδύναμος αριθμός ταυτοποίησης, χώρα καταστατικής έδρας ή μόνιμης εγκατάστασης Παρόχου Μέσων Πληρωμών (NSP) αλλοδαπής.

– Αριθμός αναγνώρισης (destination Terminal ID – TID Acquirer) Μέσου Πληρωμών, όπως τηρείται στα συστήματα του Παρόχου Υπηρεσιών Πληρωμών (Αcquirer).

– Ημερομηνία έναρξης ισχύος σύμβασης Μέσων Πληρωμών μεταξύ του Παρόχου Υπηρεσιών Πληρωμών (Αcquirer) και του Χρήστη Υπηρεσιών Πληρωμών ή εναλλακτικά ημερομηνία δημιουργίας από τον Πάροχο προφίλ μέσου πληρωμών του Χρήστη.

– Ημερομηνία παύσης ισχύος σύμβασης Μέσων Πληρωμών μεταξύ του Παρόχου Υπηρεσιών Πληρωμών (Acquirer) και του Χρήστη Υπηρεσιών Πληρωμών, εφόσον υφίσταται ή εναλλακτικά ημερομηνία απενεργοποίησης από τον Πάροχο προφίλ μέσου πληρωμών του Χρήστη.

– Ένδειξη Εγγραφής/Μεταβολής/Διακοπής.

Θα ακολουθήσουν οι κατασκευαστές και οι συντηρητές και τελευταίες θα δηλώσουν οι επιχειρήσεις και οι επιτηδευματίες. Οι επιχειρήσεις που χρησιμοποιούν POS:

– Από την 29η Σεπτεμβρίου 2023, λαμβάνουν γνώση των ενεργών POS τους, που έχουν δηλωθεί γι’ αυτές στο Μητρώο POS από τους Παρόχους. Η είσοδος στο Μητρώο γίνεται στην ψηφιακή πύλη myAADE (myaade.gov.gr) στη διαδρομή: Μητρώο και Επικοινωνία/Στοιχεία Επιχείρησης.

– Υποχρεούνται, από τις 11 έως τις 30 Οκτωβρίου 2023 να υποβάλουν δήλωση για την τυχόν διόρθωση της εικόνας των ενεργών POS που διαθέτουν

– Υποχρεούνται, από την 11η έως και την τελευταία ημέρα κάθε μήνα, να υποβάλλουν δήλωση για τις μεταβολές του προηγούμενου μήνα, εφόσον αυτές δεν έχουν δηλωθεί από τους Παρόχους, καθώς και για την επικαιροποίηση ή τυχόν διόρθωση των δηλωθέντων στοιχείων.

 

Ακολουθήστε το Money Review στο Google News