Business & Finance Τετάρτη 28/12/2022, 07:28
ΔΙΕΘΝΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Μην πείτε σε όλα «ναι»: Πώς και γιατί να διαφωνήσετε σε μια συνέντευξη για δουλειά

Μην πείτε σε όλα «ναι»: Πώς και γιατί να διαφωνήσετε σε μια συνέντευξη για δουλειά

Όταν περνάτε συνέντευξη για μια θέση εργασίας, συνήθως έχετε έναν βασικό στόχο: να αποδείξετε πως αξίζετε αυτή τη θέση και κατ΄επέκταση να εντυπωσιάσετε αυτόν που έχετε μπροστά σας.

Ωστόσο για να το πετύχει κανείς αυτό, πολλές φορές καταφεύγει σε τακτικές που μετά μπορεί να μετανιώσει, όπως με το να συμφωνεί με πρακτικές που που δεν θα έκανε ποτέ μόνο και μόνο για να πάρει τη θέση.

Αυτή η τακτική όμως σύμφωνα με το Harvard Business Publishing δεν πρέπει να ακολουθείται σε καμία των περιπτώσεων.

Όπως αναφέρει ο εκδοτικός οίκος που υπάγεται στο Πανεπιστήμιο του Χάρβαρντ, οι πραγματικά επιτυχημένοι άνθρωποι όταν περνούν από συνέντευξη πρέπει να είναι ειλικρινείς και να μην παρουσιάζουν τα πάντα εξιδανικευμένα.

Στην πραγματικότητα, οι πιο ενδιαφέρουσες συνεντεύξεις – και για τις δύο πλευρές – έχουν κάποια μορφή υγιούς διαφωνίας που αποδεικνύει την ικανότητα του συνεντευξιαζόμενου να είναι περίεργος και συνεργάσιμος.

Ουσιαστικά το να εκφράζετε τη γνώμη σας, δεν πρόκειται για διαφωνία, αλλά για μία υγιής συζήτησης.

Παραδείγματος χάριν, αν η εταιρία από την οποία περνάτε συνέντευξη χρησιμοποιεί ένα συγκεκριμένο λογισμικό, αλλά εσείς θεωρείτε πως υπάρχει κάποιο καλύτερο μοντέλο, τότε δεν θα πρέπει να διστάσετε να το αναφέρετε.

Άλλωστε η αντίδραση του συνομιλητή σας σε μία τέτοια πρόταση θα δείξει πολλά για το μέλλον στον συγκεκριμένο χώρο εργασίας (σε περίπτωση που τελικά πάρετε τη θέση).

Αν δηλαδή εκείνος/η που σας παίρνει συνέντευξη, σας απαντήσει: «Αυτό που προτείνετε δεν θα λειτουργήσει ποτέ εδώ», τότε ξέρετε τι μπορεί να αντιμετωπίσετε στο μέλλον σε περίπτωση που θελήσετε να κάνετε μία αλλαγή.

Φυσικά, το να διαφωνήσετε με έναν συνομιλητή δεν είναι πάντα εύκολο. Υπάρχει μια ανισορροπία δύναμης και κινδυνεύετε να δώσετε την εντύπωση ότι θα είναι δύσκολο να συνεργαστείτε με τη νέα σας ομάδα ή απλώς να δημιουργήσετε μία αμήχανη στιγμή.

Ιδού τι πρέπει να κάνετε προκειμένου αφενός να ανοίξετε μία ειλικρινής συζήτηση κατά τη διάρκεια της συνέντευξης αφετέρου να δημιουργήσετε ένα αμήχανο κλίμα κατά τη διάρκεια αυτής.

Κάντε έρευνα

Είναι σημαντικό να καταλάβετε εκ των προτέρων αν η κουλτούρα της εταιρείας είναι μια κουλτούρα όπου οι άνθρωποι είναι δεκτικοί σε νέες ιδέες. Για να το κατανοήσετε αυτό ερευνήστε την ιστορία του οργανισμού και δείτε αν η ηγετική ομάδα ενθαρρύνει την ανοιχτή επικοινωνία και την καινοτομία. Ψάξτε την εταιρεία στο LinkedIn, στο Twitter και στο Facebook.

Δώστε χώρο στον εαυτό σας να σκεφτεί

Αν ο συνεντευξιαζόμενος σας κάνει μία ερώτηση που σας αιφνιδιάζει, τότε μπορείτε να κάνετε μία παύση για να σκεφτείτε. Δεν είναι πάντα καλή τακτική να απαντάτε αμέσως σε όλα.

Επίσης δεν είναι κακό να απαντήσετε κάτι του στιλ: «Αυτή είναι μια ενδιαφέρουσα άποψη. Αφήστε με να το σκεφτώ για λίγο».

Άλλωστε μία τέτοια απάντηση αποδεικνύει ότι είστε σε θέση να σκέφτεστε κριτικά και να επιλύετε προβλήματα. Επομένως αντί να μιλάτε με λόγια του αέρα, προτιμήστε να δώσετε μία απάντηση που θα την έχετε σκεφτεί καλά.

Ζητήστε την άδεια να μιλήσετε με ειλικρίνεια

Κάθε φορά που χρειάζεται να διαφωνήσετε με κάποιον που είναι σε ανώτερη θέση από εσάς, καλό θα ήταν να προετοιμάζετε το συγκεκριμένο άτομο πως έχετε μία διαφορετική άποψη.

Μπορείτε να πείτε κάτι τύπου: «Εγώ το βλέπω αυτό διαφορετικά. Μπορώ να μοιραστώ την άποψή μου μαζί σας;»

Αυτός ο τρόπος είναι αποτελεσματικός για δύο λόγους. Πρώτον δεν λέτε ουσιαστικά ότι διαφωνείτε, αλλά πως βλέπετε τα πράγματα διαφορετικά.

Μάλιστα όταν το δηλώνετε αυτό, τότε έχετε περισσότερες πιθανότητες να ανοίξετε έναν υγιή διάλογο και φυσικά να προκαλέσετε την περιέργεια του άλλου.

Εμπιστευτείτε το ένστικτό σας

Φυσικά, κατά τη διάρκεια της συνέντευξης, θα πρέπει να ακολουθείτε το ένστικτό σας. Αν νομίζετε ότι η διαφωνία δεν θα γίνει δεκτή, τότε απλώς μην την αναφέρετε.

Σε κάθε περίπτωση δεν πρέπει να σκέφτεστε μόνο τον άλλον, αλλά και τον εαυτό σας.

Αν δηλαδή η συνέντευξη σας έκανε να νιώσετε άβολα – αν νιώσατε ότι σας απέρριψαν ή ότι δεν σας άκουσαν – εμπιστευτείτε το ένστικτό σας και μην προσπαθήσετε να πείσετε τον εαυτό σας να δεχτεί μια θέση όπου στην πραγματικότητα νιώσατε άσχημα.

moneyreview.gr
Ακολουθήστε το Money Review στο Google News