Business & Finance Τετάρτη 4/05/2022, 16:29
ΔΙΕΘΝΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Maersk: «Καμπανάκι» για στασιμοπληθωρισμό και το χτύπημα από τα lockdowns στην Κίνα

Maersk: «Καμπανάκι» για στασιμοπληθωρισμό και το χτύπημα από τα lockdowns στην Κίνα

Για την αύξηση των κινδύνων στην διεθνή οικονομία, ιδίως για το σενάριο στασιμοπληθωρισμού, αλλά και για τον αντίκτυπο της διακοπής της λειτουργίας των κινεζικών εργοστασίων, προειδοποίησε η Maersk κατά την ανακοίνωση των αποτελεσμάτων α’ τριμήνου.

Ο διευθύνων σύμβουλος της Maersk, Søren Skou, ανακοίνωσε πως το β’ τρίμηνο αναπτύσσεται λίγο πολύ με βάση την ανοδική τροχιά των πρώτων τριών μηνών του έτους, που ολοκληρώθηκαν με κερδοφορία-ρεκόρ (υπερδιπλάσια καθαρά κέρδη στα 6,8 δισ. δολάρια) στα 114 χρόνια λειτουργίας του ομίλου.

Παρόλα αυτά, ο ίδιος προειδοποίησε: «Υποθέτουμε ότι θα επέλθει επιβράδυνση το δεύτερο εξάμηνο, μία κανονικοποίηση. Η ορατότητα είναι σχετικά χαμηλή. Κυρίως βλέπουμε κινδύνους να αναπτύσσονται στην οικονομία, στην Κίνα με την πολιτική κατά της Covid-19, όπου χρησιμοποιούν αυτά τα πολύ σκληρά lockdowns, κάποιες υποβαθμίσεις λόγω των υψηλότατων τιμών πετρελαίου».

Συγκεκριμένα, τόνισε ότι το τοπίο για το δεύτερο εξάμηνο του έτους θολώνει, με ορισμένους οικονομολόγους να αναμένουν ύφεση στις ΗΠΑ προς το τέλος του 2022. Υπογράμμισε, όμως, ότι είναι ακόμη πολύ νωρίς για να κρίνει κανείς την εγκυρότητα των προβλέψεων. «Βλέπουμε ξεκάθαρα πληθωρισμό και δεν νομίζω ότι είναι προσωρινός», δήλωσε.

Η Maersk, η οποία μεταφέρει τουλάχιστον ένα κάθε έξι κοντέινερ παγκοσμίως δια θαλάσσης, την περασμένη εβδομάδα αναθεώρησε επί τα χείρω τις φετινές της προβλέψεις για την ανάπτυξη στην βιομηχανία της ναυτιλίας, προειδοποιώντας για το σενάριο μικρής ύφεσης. Παράλληλα, αναβάθμισε τις προβλέψεις λειτουργικής κερδοφορίας της για φέτος στα 24 δισ. δολάρια, από 19 δισ. που ανέμενε τον Φεβρουάριο.

«Υπάρχει μία σειρά παραγόντων που προμηνύουν χαμηλότερο ρυθμό ανάπτυξης στο δεύτερο εξάμηνο και στις αρχές του επόμενου έτους», σημείωσε ο Skou, αναφέροντας ενδεικτικά την υποχώρηση τς καταναλωτικής και επιχειρηματικής εμπιστοσύνης στην Ευρώπη και τις ΗΠΑ, αλλά και την μείωση των παραγγελιών από Κίνα.

Αξίζει να σημειωθεί ότι ο όμιλος δέχθηκε πλήγματα από την ρωσική εισβολή, που διαφαίνεται μεταξύ άλλων και από τα 20.000 κοντέινερς που υποχρεώθηκε να εγκαταλείψει στην Ρωσία. Όπως ανακοίνωσε η ίδια η εταιρεία, η οποία ανέστειλε τις δραστηριότητές της στην χώρα, χθες ολοκλήρωσε την τελευταία αποστολή cargo σε ρωσικό λιμάνι.

Ο Skou, τέλος, σημείωσε ότι δεν βλέπει μεγάλες προοπτικές στην επιτάχυνση της εφαρμογής πράσινων πολιτικών στα πλοία της. Ωστόσο, σε αυτή τη φάση ενισχύει τις αγορές ηλεκτρικών φορτηγών.

moneyreview.gr με πληροφορίες από Financial Times

Διαβάστε επίσης:

Κίνα: Σφοδρά πλήγματα στην οικονομία από τα νέα lockdown

Οι «ωραίες του χορού»: Οι μετοχές που έχουν εκπλήξει με τις επιδόσεις τους φέτος

Το πρώτο ηλεκτροκίνητο πλοίο για κοντέινερ πραγματοποίησε το παρθενικό ταξίδι του στη Νορβηγία

Ακολουθήστε το Money Review στο Google News