Business & Finance Τρίτη 19/04/2022, 15:33
BUSINESS & FINANCE

Οι «ωραίες του χορού»: Οι μετοχές που έχουν εκπλήξει με τις επιδόσεις τους φέτος

Οι «ωραίες του χορού»: Οι μετοχές που έχουν εκπλήξει με τις επιδόσεις τους φέτος

Σε μεγάλο νικητή του 2022 αναδεικνύονται μέχρι στιγμής οι μετοχές στον ναυτιλιακό τομέα, οι οποίες έχουν ξεπεράσει σε επιδόσεις κατά πολύ την υπόλοιπη αγορά.

Σύμφωνα με την Clarksons Platou Securities, οι μετοχές σε τάνκερ μεταφοράς αργού και σε μπαλκ κάριερ ηγούνται μέχρι στιγμής φέτος, με αύξηση 41% έκαστη.

Την εβδομάδα που μας πέρασε, πριν το Πάσχα των Καθολικών, οι μετοχές στη ναυτιλία είχαν κέρδη μεταξύ 2% και 3%.

Γενικά, οι μετοχές αυτές έχουν καταγράφει αύξηση 26% το 2022, μια επίδοση πολύ καλύτερη σε σχέση με ολόκληρη την αγορά. Είναι χαρακτηριστικό, για παράδειγμα, ότι ο δείκτης S&P500 κατέγραψε πτώση 8% την ίδια περίοδο.

Οι εταιρείες με τάνκερ μεταφοράς προϊόντων και χημικών είδαν την αξία τους να αυξάνεται κατά 35% και 29% αντίστοιχα.

Ο μόνος τομέας που έχει μείνει λίγο πίσω είναι τα κοντέινερ, τα οποία αυξήθηκαν μόνο κατά 7%. Οι εταιρείες που έχουν κοντέινερ έχουν πιεστεί πρόσφατα λόγω των χαμηλότερων φορτίων, σύμφωνα με την Clarksons Platou.

Ωστόσο, η αύξηση στις τιμές των εμπορευμάτων – αν και αρνητική για την παγκόσμια οικονομία – ισοδυναμεί με μεγαλύτερα φορτία και άρα υψηλότερα ναύλα.

«Έχουμε δει μεγάλες διαφορές τιμών ανά γεωγραφική περιοχή, οι οποίες έχουν ωθήσει τα πλοία να ταξιδεύουν μεγαλύτερες αποστάσεις. Συνήθως, μια παγκόσμια ύφεση αποτελεί κίνδυνο για τη ναυτιλία, αλλά είναι αξιοσημείωτο ότι βλέπουμε πως από πλευρά προσφοράς πλοίων η ναυτιλία είναι στο καλύτερο επίπεδο που έχουμε δει εδώ και δεκαετίες», σχολιάζουν οι αναλυτές της Clarksons Platou.

Σε τροχιά ανάκαμψης

Aπό την άλλη, οι ίδιοι αναλυτές αναφέρουν ότι οι χαμηλές παραγγελίες για νεότευκτα πλοία φανερώνουν ότι η καθαρή ανάπτυξη του στόλου παγκοσμίως κινείται με αργούς ρυθμούς.

Παράλληλα, με τα lockdowns στην Κίνα υπάρχουν καθυστερήσεις με τις παραδόσεις από τα ναυπηγία.

«Σε συνδυασμό με την πίεση στις αλυσίδες εφοδιασμού και τη συνεχιζόμενη συμφόρηση των λιμανιών σε όλο τον κόσμο, πιστεύουμε ότι η ευνοϊκή πλευρά της προσφοράς πλοίων σημαίνει ότι η ναυτιλία βρίσκεται ακριβώς στην αρχή ενός πολυετούς κύκλου ανάκαμψης», συμπεραίνει η Clarksons Platou.

H ίδια υποστηρίζει ότι οι αποτιμήσεις των μετοχών εξακολουθούν να είναι μέτριες σε σύγκριση με τις καθαρές αξίες ενεργητικού, με τις αξίες των δεξαμενόπλοιων να είναι πιθανό να ανατιμηθούν.

moneyreview.gr με πληροφορίες από Tradewinds

Διαβάστε επίσης:

Η ναυτιλία ως παράγοντας σταθερότητας στην οικονομία

Deal 4,2 δισ. δολαρίων δημιουργεί νέο γίγαντα των τάνκερ

KPMG: Το σήμερα και το αύριο της ελληνικής ναυτιλίας – Οι επιρροές στον κλάδο από τη διεθνή συγκυρία

 

Ακολουθήστε το Money Review στο Google News