Business & Finance Παρασκευή 31/12/2021, 07:29
ΔΙΕΘΝΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

«Μπάι πας» στο έμφραγμα της εφοδιαστικής αλυσίδας 

Οι επιχειρήσεις προσπαθούν με κάθε τρόπο να αντιμετωπίσουν την κατάσταση 

«Μπάι πας» στο έμφραγμα της εφοδιαστικής αλυσίδας 

Υπό το βάρος του υψηλού κόστους των μεταφορικών και των logistics, οι επιχειρήσεις ανά τον κόσμο μετέρχονται κάθε μέσο για να αντιμετωπίσουν την κατάσταση και να περιορίσουν την επιβάρυνση. Είτε επεκτείνουν έκτακτα μέτρα που υιοθέτησαν εν μέσω του πρώτου κύματος της πανδημίας, είτε υιοθετούν νέες στρατηγικές ώστε να μετριάσουν τον αντίκτυπο από το έμφραγμα στην εφοδιαστική αλυσίδα για το επόμενο έτος. Σύμφωνα με σχετικό ρεπορτάζ της Wall Street Journal, ορισμένες επιχειρήσεις έχουν επιλέξει να αποθηκεύσουν προϊόντα σε ρυμουλκούμενα φορτηγά που δεν χρησιμοποιούνται, άλλες καταβάλλουν μεγαλύτερες προσπάθειες για να αυξήσουν την παραγωγική δυνατότητα ορισμένων δικτύων διανομής που βρίσκονται βέβαια υπό μεγάλη πίεση, ενώ κάποιες άλλες επιχειρούν να μετριάσουν το κόστος μεταφέροντας την παραγωγή προϊόντων και πρώτων υλών πλησιέστερα στη χώρα τους. Ορισμένες έχουν καταφύγει στα μακροχρόνια συμβόλαια με μεγάλες αποθήκες, που περιόρισαν το κόστος για μεγάλο μέρος του έτους. 

Οπως τονίζει η αμερικανική εφημερίδα, η επιβάρυνση ήταν ιδιαίτερα μεγάλη για πολλές αμερικανικές επιχειρήσεις λιανικής, βιομηχανίες του μεταποιητικού τομέα αλλά και διανομείς, συμπεριλαμβανομένων και των μικρότερων επιχειρήσεων που αγωνίζονται να αντεπεξέλθουν στον σκληρό ανταγωνισμό επιχειρήσεων με πολύ μεγαλύτερα κεφάλαια. Προσπαθούν να προσαρμοσθούν εν ολίγοις στις πιέσεις που έχει υποστεί ο τομέας των μεταφορών, καθώς σε όλη τη διάρκεια του έτους οι εταιρείες έσπευσαν να αναπληρώσουν τα αποθέματά τους που είχαν εξανεμισθεί στη διάρκεια της πανδημίας. 

Η ζήτηση υπερβαίνει τη διαθεσιμότητα και την προσφορά σε όλο το φάσμα των μεταφορών, από τις φορτώσεις στα πλοία που διασχίζουν τους ωκεανούς μέχρι τα φορτηγά και τα δίκτυα παράδοσης πακέτων. Το αποτέλεσμα είναι η εκτόξευση του κόστους της εφοδιαστικής αλυσίδας και η συρρίκνωση των περιθωρίων κέρδους για τις επιχειρήσεις. 

Οι επιχειρήσεις είναι αναγκασμένες να παρατείνουν τις τακτικές που υιοθέτησαν στη διάρκεια του έτους που τελειώνει, ενώ τα ναύλα των θαλάσσιων μεταφορών αναμένεται να αυξηθεί περαιτέρω μέσα στο 2022. Κινητήριος δύναμη που ενδέχεται να δώσει νέα ώθηση στο κόστος δεν είναι άλλη από τις δαπάνες των Αμερικανών καταναλωτών που αυξάνουν όλο και περισσότερο τη ζήτηση για μεταφορές φορτίου και τις πιέσεις στην εφοδιαστική αλυσίδα. 

«Προσπαθούν με όποιον τρόπο μπορούν να μειώσουν το κόστος ώστε να επιτύχουν να λειτουργήσει η κατάσταση και να τους επιτρέψει να διασφαλίσουν κάποια κερδοφορία», επισημαίνει μιλώντας στη WSJ η Λίζα Ελράμ, καθηγήτρια Διαχείρισης Εφοδιαστικής Αλυσίδας στη Σχολή Επιχειρήσεων του Πανεπιστημίου του Μαϊάμι στο Οχάιο. Οι μεγάλες επιχειρήσεις που διαθέτουν και τους ανάλογους πόρους, όπως οι Walmart και Home Depot, έχουν λάβει δυναμικές και αποφασιστικές πρωτοβουλίες, όπως η ναύλωση δικών τους πλοίων. Δεν έχουν, όμως, τις ίδιες δυνατότητες οι μικρότερες επιχειρήσεις. Το σχετικό ρεπορτάζ αναφέρεται σε επιχειρήσεις όπως για παράδειγμα η HomeLife Media LLC, που εισάγει το μεγαλύτερο μέρος των προϊόντων της από την Κίνα, και αναγκάστηκε να αλλάξει πλήρως τις δραστηριότητές της για να προσαρμοστεί στη νέα κατάσταση. Ενώ εμπορευόταν κυρίως είδη για κατοικίδια, στράφηκε στα κοσμήματα και περιόρισε τα είδη για σκύλους. Αιτία ήταν βέβαια η εκτόξευση του κόστους των μεταφορών, τόσο των θαλάσσιων όσο και των αεροπορικών, και η συνεπακόλουθη μείωση της κερδοφορίας της. Η HomeLife σχεδιάζει να προμηθεύεται μεγαλύτερο μέρος των προϊόντων της από παραγωγούς εντός ΗΠΑ ή ακόμη και στα σύνορα με τις ΗΠΑ. Εχει ήδη αρχίσει να συνεργάζεται με βιομηχανίες μεταλλουργίας στο Μεξικό, οι οποίες σύμφωνα με τον διευθύνοντα σύμβουλο της  εταιρείας «διαθέτουν τις αναγκαίες εγκαταστάσεις και μεταφέρουν τα προϊόντα με φορτηγά από το Τέξας». 

Μια άλλη εταιρεία logistics, η Shipping Pilot LLC, είχε καταφέρει να αποφύγει το αυξημένο κόστος της αποθήκευσης προϊόντων για μεγάλο μέρος του έτους, καθώς είχε υπογράψει τριετή συμβόλαια από τον Μάιο του περασμένου χρόνου. Τώρα όμως εξανεμίζεται αυτό το πλεονέκτημά της καθώς έχει εκτοξευθεί η ζήτηση από το ηλεκτρονικό εμπόριο. Εχει αυξήσει τους αποθηκευτικούς χώρους της και τώρα αγοράζει ημιρυμουλκούμενα φορτηγά, στα οποία αποθηκεύει προϊόντα. Κάποια από αυτά δεν είναι κατάλληλα για χρήση και όπως τονίζουν τα διευθυντικά στελέχη της κατορθώνει έτσι να αποφεύγει «τις τρελές τιμές». 

Οπως, όμως, τονίζει ο πρόεδρος της εταιρείας, Γκρεγκ Αϊρελ, «θα αναγκαστεί να το υποστεί κάποια μέρα, όταν δεν θα βρίσκει πλέον αυτό το είδος φορτηγών στην αγορά». Και βέβαια δεν είναι λίγες οι εταιρείες που παραδέχονται πως οι αυξήσεις τιμών «δεν έχουν φύγει από το τραπέζι, αναγκαστικά πρέπει να παραμείνουν ως επιλογή», όπως τονίζει η Τζούλια Τάνσταλ, ιδρυτικό στέλεχος της Hillside Ventures LLC. 

Διαβάστε επίσης:

Γιατί στέλνονται αεροπλάνα γεμάτα… πατάτες στην Ιαπωνία;

Χρονιά μεγάλων επενδύσεων σε logistics το 2022

Fourlis: Απέκτησε το μεγαλύτερο εμπορικό πάρκο στην Ελλάδα συνολικής έκτασης 132.000 τ.μ.

Ακολουθήστε το Money Review στο Google News