Business & Finance Παρασκευή 17/12/2021, 15:01
ΔΙΕΘΝΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

To TikTok κάνει business με την viral φέτα

To TikTok κάνει business με την viral φέτα

Το TikTok έχει αποδεδειγμένα τη δύναμη να δημιουργεί τάσεις στην κουζίνα. Το 2021, όλος ο πλανήτης μιλούσε για τη φέτα, έπειτα από την περίφημη συνταγή για ζυμαρικά με φέτα και ντοματίνια, που έγινε viral μέσω της πλατφόρμας. Τώρα, λοιπόν, σκοπεύει να κεφαλαιοποιήσει αυτή τη δύναμη, ανοίγοντας 300 εστιατόρια που θα σερβίρουν τις viral συνταγές του. Το φημισμένο πιάτο «baked feta pasta» δεν θα μπορούσε παρά να βρίσκεται στην κορυφή του μενού. 

Όπως ανακοίνωσε σήμερα το TikTok, έκλεισε συμφωνία με την Virtual Dining Concepts για την δημιουργία εστιατορίων που θα εξυπηρετούν μόνο μέσω delivery. Πρώτος στόχος είναι η δημιουργία 300 τέτοιων εστιατορίων ανά τις ΗΠΑ από τον Μάρτιο, με τον αριθμό τους να ξεπερνά τα 1.000 έως τα τέλη του 2022. 

«Κοιτάξτε, έχουμε μία πλατφόρμα με ένα δισεκατομμύριο θεατές μηνιαίως, οι οποίοι έχουν διαρκή αλληλεπίδραση, όπως δείχνουν τα νούμερα. Είναι η πρώτη φορά που ένα brand σαν και αυτό βρίσκεται εκεί έξω – ένα κοινό εκατοντάδων εκατομμυρίων ανθρώπων», λέει ο συνιδρυτής της Virtual Dining Concepts, Robert Earl, μιλώντας στο Bloomberg. 

Το μενού του TikTok Kitchen θα στηρίζεται στις πιο viral τάσεις της πλατφόρμας. Κάτι που σημαίνει ότι το «baked feta pasta» θα βρίσκεται πολύ ψηλά στις επιλογές. Ήταν, άλλωστε, η συνταγή με τις περισσότερες αναζητήσεις στο Google για το 2021. 

View this post on Instagram

A post shared by Yumna | Feel Good Foodie (@feelgoodfoodie)

 

Στο αρχικό μενού θα συγκαταλέγονται και άλλες viral  συνταγές, όπως τα pasta chips,  smash burger και corn ribs. 

Το μενού θα αλλάξει κάθε τρίμηνο, ώστε οι πελάτες να μπορούν να παραγγείλουν τα πιάτα που θα γίνονται viral στο TikTok. Όμως το «baked feta pasta» θέτει μία ισχυρή υποψηφιότητα για μια μόνιμη θέση στο μενού. 

Όπως ανακοίνωσε το TikTok, θα διαθέτει τα κέρδη του από τα εστιατόρια στους δημιουργούς των πιάτων του μενού, καθώς υπόσχεται να στηρίξει τα μαγειρικά ταλέντα της πλατφόρμας. 

Βέβαια, μένει να φανεί πώς ακριβώς θα προσδιορίσει το TikTok την πατρότητα μίας συνταγής. 

Πώς έγινε viral η φέτα 

Εάν η φέτα έγινε viral στο TikTok και εκτόξευσε τις πωλήσεις της σε όλο τον κόσμο, το οφείλει στην Tiiu Piret, μία ιππέα και blogger από τη Φινλανδία που «ανέβασε» μία συνταγή για ζυμαρικά με φέτα και ντοματίνια στο blog της, το Φεβρουάριο του 2018. 

Η επίσης  Φιλανδή blogger Jenni Hayrinen απλοποίησε τη συνταγή ένα χρόνο αργότερα και δημιούργησε αυτό που έγινε viral στη χώρα της ως «uunifetapasta» (δηλαδή ζυμαρικά με φέτα στο φούρνο). Το αποτέλεσμα ήταν, όπως έλεγε η ίδια η Hayrinen, τα σούπερ μάρκετ της Φινλανδίας να ξεμείνουν από φέτα.

Και μετά, το περίφημο φαινόμενο του «baked feta pasta» εξαπλώθηκε στις ΗΠΑ, όταν η blogger MacKenzie Smith του «Grilled Cheese Social» ανέβασε στο λογαριασμό της στο TikTok ένα βίντεο με τη δική της εκδοχή της συνταγής, στα τέλη του Ιανουαρίου. Το βίντεο έγινε viral, συγκεντρώνοντας περίπου πολλά εκατομμύρια views. 

Όπως φαίνεται, αυτή η απλή συνταγή που έχει ως αποτέλεσμα ένα πιάτο που μοιάζει γκουρμέ, ήταν ό,τι ακριβώς έψαχνε ο κόσμος τώρα που τα lockdown οδηγούν πολλούς να πειραματίζονται στην κουζίνα. Η λογική είναι απλή: Ένα κομμάτι φέτα, λίγο ελαιόλαδο και μερικά ντοματίνια  ψήνονται στο φούρνο μέχρι να μαλακώσουν και στη συνέχεια ανακατεύονται με βρασμένα ζυμαρικά και φρέσκο βασιλικό.

Συνεπώς, η συνταγή του feta pasta δεν άργησε να περάσει από τα social media στα mainstream media. Η περίφημη εταιρεία lifestyle της Gwyneth Paltrow, Goop, ανέβασε τη δική της εκδοχή στο λογαριασμό της στο Instagram και το People.com έδωσε τις δικές του συμβουλές για το ιδανικό αποτέλεσμα.

Όπως λένε όσοι τη δοκίμασαν, η συνταγή «δουλεύει» μόνο με την αυθεντική ελληνική φέτα, αφού η σύνθεση των τυριών τύπου φέτας που κυκλοφορούν σε πολλές ξένες αγορές δεν δημιουργεί τη σωστή κρεμώδη υφή στο πιάτο.

moneyreview.gr

Διαβάστε επίσης: 

Πώς το TikTok εκτόξευσε τις διεθνείς πωλήσεις της φέτας

Social media: Η μόδα που κάνει viral τη Σαντορίνη και «γεννά» μία βιομηχανία

Πώς μία TikToker αντάλλαξε μία φουρκέτα για ένα σπίτι

 

Ακολουθήστε το Money Review στο Google News