Business & Finance Παρασκευή 17/09/2021, 12:02
BUSINESS & FINANCE

Mrs Dow Jones: Οι influencers της Wall Street που βγάζουν περισσότερα από τους τραπεζίτες

φωτ.: Shutterstock

Όταν οι άνθρωποι της Betterment, μίας εταιρείας αυτοματοποιημένων συμβουλών που στοχεύει σε νέους επενδυτές, είδαν τα νούμερα στην πλατφόρμα τους να «εκτοξεύονται» ξαφνικά, κανείς δεν μπορούσε να το εξηγήσει. 

Η αιτία ήταν ένας 25χρονος TikToker από το Τενεσί, ο οποίος «ανέβαζε» βίντεο με συμβουλές για το πώς να γίνει κάποιος εκατομμυριούχος και να βγει νωρίς στη σύνταξη, χρησιμοποιώντας την πλατφόρμα. 

Το όνομά του είναι Austin Hankwitz και το επάγγελμά του ένα από τα πιο «hot» αυτή τη στιγμή: finfluencer. 

Πολλοί 20άρηδες influencers που έως σήμερα ασχολούνταν με την ομορφιά, τις συμβουλές για την υγεία και τη ζωή ή ο,τιδήποτε άλλο, ξαφνικά στρέφονται στο finance. Ο Hankwitz και άλλοι σαν και αυτόν κάνουν σύνθετα οικονομικά θέματα όπως οι παθητικές επενδύσεις και η φορολόγηση, να μοιάζουν πιο απλά, μέσα από βίντεο στα social media «ντυμένα» με μουσική και πολύχρωμες λεζάντες. Απευθύνονται στους millennials και τους Gen Z-ers και αυτοί τους ακούνε με προσοχή.

mrs-dow-jones-oi-influencers-tis-wall-street-poy-vgazoyn-perissotera-apo-toys-trapezites0

Για τη βιομηχανία του finance, είναι μία ευλογία. Είναι ένας τρόπος να αποκτήσουν πρόσβαση σε μία νεότερη γενιά επενδυτών, οι οποίοι μετά την πανδημία έχουν πολύ περισσότερες αποταμιεύσεις στα χέρια τους και μεγάλο ενδιαφέρον για τοποθετήσεις σε μετοχές. 

Η Betterment, για παράδειγμα, προσέλαβε τον Hankwitz, ενώ μία άλλη παρόμοια εταιρεία, η Wealthfront, συνεργάζεται με 15 influencers. Μεταξύ αυτών και η Haley Sacks, γνωστή στο Instagram ως «Mrs. Dow Jones». «Ειλικρινά, αυτοί λένε την ιστορία μας καλύτερα από εμάς», αναγνωρίζει η υπεύθυνη του γραφείου τύπου της Wealthfront. 

mrs-dow-jones-oi-influencers-tis-wall-street-poy-vgazoyn-perissotera-apo-toys-trapezites1

Πώς γίνεται όμως κάποιος finfluencer; 

Μέχρι και πέρυσι, ο Hankwitz εργαζόταν στο παραδοσιακό finance, δουλεύοντας στο τομέα συγχωνεύσεων και εξαγορών μίας εταιρείας υγείας. Τα βίντεο στο TikTok ήταν απλά κάτι που έκανε στον ελεύθερό του χρόνο. Όμως σήμερα έχει 495.000 followers, με αποτέλεσμα startups και εταιρείες του finance να τον πληρώνουν ακόμα και για να τους δώσει συμβουλές marketing ή για να κάνει μία συζήτηση με τον CEO τους. 

Ο Hankwitz χρεώνει από 4.500 έως 8.000 δολάρια για κάθε post στη σελίδα του στο TikTok. Κάποιες εταιρείες του δίνουν και μπόνους, ανάλογα με το πόσους νέους χρήστες «σπρώχνει» στις πλατφόρμες τους. 

Το αποτέλεσμα ήταν ότι πριν από έξι μήνες, παραιτήθηκε από την κανονική του δουλειά. Παρότι δεν αποκαλύπτει πόσα ακριβώς βγάζει τον χρόνο, αναγνωρίζει ότι είναι περισσότερα από 500.000 δολάρια. 

Οι finfluencers που έχουν πολλούς followers πληρώνονται από 100 έως 1.500 δολάρια για μία διαφήμιση στο Instagram stories τους και από 1.000 έως 10.000 δολάρια για ένα post στο feed τους, σύμφωνα με την Brian Hanly, CEO της Bullish Studio, που είναι πρακτορείο ταλέντων για influencers. Στο TikTok, οι τιμές ανά post κυμαίνονται από 2.500 έως 20.000  δολάρια.

Πρέπει όμως κάποιος να έχει αρκετούς followers. Η Mrs. Dow Jones, για παράδειγμα, έχει 215.000 followers στο Instagram. Αυτό που κάνει είναι να εξηγεί τους τόκους μίας κατάθεσης συγκρίνοντάς τους με τη φήμη της Billie Eilish και το Bitcoin με την επανασύνδεση της Jennifer Lopez και του Ben Affleck. 

Η Sacks, που είναι 30χρόνων, ήταν κωμικός. Παρότι της ήταν δύσκολο να μάθει οικονομικά, το έκανε πιο «εύπεπτο» κάνοντας συγκρίσεις με κουτσομπολιά και νέα των celebrities. Κάπως έτσι, η Mrs. Dow Jones γεννήθηκε το 2017 και έκτοτε γίνεται όλο και πιο δημοφιλής. 

Σήμερα, έχει μία ομάδα ανθρώπων, μεταξύ των οποίων είναι μία βοηθός και ένας μάνατζερ, που τη βοηθούν να διαπραγματεύεται εξαψήφια deals με διάφορα brands. 

Η 27χρονη πρώην trader της JP Morgan, Vivian Tu, πιστεύει ότι το μυστικό της επιτυχίας του λογαριασμού της, YourRichBFF, ήταν το γεγονός ότι υπάρχει πολύ μεγάλη παραπληροφόρηση γύρω από τα οικονομικά και ο κόσμος ψάχνει απλές και καλές συμβουλές. Όταν την 1η Ιανουαρίου ανέβασε το πρώτο της βίντεο στο TikTok, λέγοντας ότι θα δίνει ειλικρινείς συμβουλές για οικονομικά θέματα, είχε 1 εκατ. views μέσα σε μία ημέρα και 170.000 followers σε μία εβδομάδα.

mrs-dow-jones-oi-influencers-tis-wall-street-poy-vgazoyn-perissotera-apo-toys-trapezites2

Σήμερα, συνεργάζεται με 10 εταιρείες, όπως οι Wealthfront, Credit Karma, FinTron Invest, Insurify και Tastyworks, έχει πάνω από μισό εκατομμύριο followers στο TikTok και χρεώνει από 3.000 έως 4.000 δολάρια ανά post. 

moneyreview.gr με πληροφορίες από Bloomberg 

Ακολουθήστε το Money Review στο Google News