Business & Finance Πέμπτη 9/09/2021, 20:43
ΔΙΕΘΝΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

H E.E. σχεδιάζει να επιβάλει διασυνοριακό φόρο άνθρακα και στα αυτοκίνητα

H E.E. σχεδιάζει να επιβάλει διασυνοριακό φόρο άνθρακα και στα αυτοκίνητα

Σχέδια για να επεκτείνει τους διασυνοριακούς δασμούς στον άνθρακα προκειμένου να καλύψει περισσότερους τομείς και προϊόντα μετά το 2030 εξετάζει η Ε.Ε., όπως ανακοίνωσε κορυφαίος αξιωματούχος της Κομισιόν. 

Η Κομισιόν δημοσίευσε τον Ιούλιο την πρότασή της για την επιβολή διασυνοριακού δασμού στον άνθρακα, προκειμένου να εξασφαλίσει ότι οι ξένες μεταποιητικές μονάδες δεν θα έχουν ανταγωνιστικό πλεονέκτημα έναντι
των εταιρειών της ΕΕ, καθώς η ένωση εντείνει τις πολιτικές της για την αντιμετώπιση της κλιματικής αλλαγής.

Η πρόταση θα επιβάλει στους εισαγωγείς ένα τέλος στο διασυνοριακό εμπόριο άνθρακα από το 2026, με βάση τους ρύπους του διοξειδίου του άνθρακα που εκπέμπεται από τα προϊόντα τους που παράγονται στο εξωτερικό. Θα καλύπτει το τσιμέντο, το σίδηρο, τον χάλυβα και το αλουμίνιο, λιπάσματα και ηλεκτρική ενέργεια. 

Ο Γεράσιμος Τόμας, γενικός διευθυντής της Κομισιόν στο τμήμα της φορολογίας, ανέφερε ότι στη συνέχεια θα προστεθούν περισσότεροι τομείς, που σημαίνει ότι μπορεί να επιβληθούν φόροι και στα αυτοκίνητα και όχι μόνο στο χάλυβα που χρησιμοποιείται για την κατασκευή τους. 

Για κάθε νέο τομέα, η Επιτροπή θα αξιολογεί τις εμπορικές ροές, την αξία των αγαθών και το κόστος στις υπηρεσίες από την επιβολή του διασυνοριακού φόρου, όπως εξήγησε ο αξιωματούχος. 

Η διαρροή άνθρακα είναι ο βασικός κίνδυνος δεδομένου ότι οι εταιρείες μεταφέρουν δραστηριότητές τους σε
περιφέρειες με ασθενέστερους περιβαλλοντικούς κανονισμούς συνεχίζοντας με αυτόν τον τρόπο να
ρυπαίνουν εκεί, αντί να κάνουν επενδύσεις για να μειώσουν τις εκπομπές.  Αυτός ο κίνδυνος αναμένεται να αυξηθεί, καθώς η ΕΕ προσπαθεί να εκπληρώσει το στόχο της να μειώσει τις καθαρές εκπομπές ρύπων κατά 55% έως το 2030, από τα επίπεδα του 1990. 

Η Ε.Ε. αριθμεί περίπου 60 βιομηχανικούς τομείς που απειλούν με διαρροή άνθρακα, συμπεριλαμβανομένων των διυλιστηρίων και των κατασκευαστών κεραμικών και γυαλιού. 

Οι χώρες μέλη της Ε.Ε. και το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο θα πρέπει να διαπραγματευθούν τις λεπτομέρειες της επιβολής του φόρου στις διασυνοριακές συναλλαγές σε άνθρακα προτού τεθεί σε ισχύ. Οι διαπραγματεύσεις αυτές μπορεί να διαρκέσουν έως και δύο χρόνια.

moneyreview.gr με πληροφορίες από Reuters

Ακολουθήστε το Money Review στο Google News