Business & Finance Δευτέρα 26/04/2021, 13:00
ΔΙΕΘΝΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

NYT: Η online βιομηχανία της συκοφαντίας

NYT: Η online βιομηχανία της συκοφαντίας

Δύο δημοσιογράφοι των New York Times ο Άαρον Κρόλικ και ο Κασμίρ Χιλ ήθελαν να μάθουν ποιος είναι υπεύθυνος- και ποιος κερδίζει- από το αυξανόμενο οικοσύστημα των ιστοσελίδων των οποίων κύριος σκοπός είναι να καταστρέφουν υπολήψεις. Έτσι ο πρώτος έκανε μία ανάρτηση γεμάτη συκοφαντίες. Για τον εαυτό του. Μετά παρακολούθησε δεκάδες sites να την αναπαράγουν. 

Για να απομακρύνει κανείς τις συκοφαντίες πλήρως από το Διαδίκτυο μπορεί να αναγκαστεί να προσλάβει έναν «μάνατζερ φήμης». Στην περίπτωση του Κρόλικ, όπως διεπίστωσε, θα στοίχιζε περί τα 20.000 δολάρια. 

Πολύ σύντομα μέσα από την έρευνά τους οι δύο δημοσιογράφοι ανακάλυψαν καλά κρυμμένες εταιρείες με ψευδείς ταυτότητες. Εκείνοι που προωθούν τις συκοφαντίες και καταστρέφουν υπολήψεις στο διαδίκτυο και οι «καλοί» που βοηθούν κάποιον να καθαρίσει το όνομά του, να αποκαταστήσει την εικόνα του είναι οι ίδιοι. 

Με μία πρώτη ματιά τα sites φαίνονται εντελώς ερασιτεχνικά. Έχουν ονομασίες όπως BadGirlReports.date, BustedCheaters.com and WorstHomeWrecker.com. Οι φωτογραφίες είναι χαμηλής ανάλυσης και με πολύ κακό κροπάρισμα. Η ορθογραφία, η γραμματική και το συντακτικό απουσιάζουν. Είναι τόσο κακογραμμένα όλα τα κείμενα, που είναι σαν να απευθύνονται σε μηχανές και όχι σε ανθρώπους. Αλλά μην υποτιμήσετε τη δύναμή τους. Όταν κάποιος σου επιτίθεται σε ένα τέτοιο ιστότοπο, τα αποτελέσματα μπορεί να είναι καταστροφικά. Μία γυναίκα στο Τορόντο είχε δηλητηριάσει τη φήμη δεκάδων ανθρώπων που θεωρούσε εχθρούς, ποστάροντας δεκάδες ψεύδη για αυτούς. 

Για να υπολογίσουν τον αντίκτυπο οι δύο δημοσιογράφοι αξιοποίησαν ένα λογισμικό με το οποίο έκαναν download τα άρθρα από τα πιο γνωστά από αυτά τα sites. Συγκέντρωσαν 15.000 άρθρα για 47.000 ανθρώπους. Στη συνέχεια προχώρησαν σε αναζήτηση στο Google με τα ονόματα των ανθρώπων αυτών.

Για το 1/3 εξ αυτών που είχαν μπει στο στόχαστρο, τα συκοφαντικά άρθρα εμφανίζονταν στις πρώτες σελίδες των αποτελεσμάτων στην κεντρική αναζήτηση. Για περισσότερους από τους μισούς, εμφανίζονταν στις πρώτες θέσεις των αποτελεσμάτων στο images. Για μία γυναίκα είχαν γραφτεί τόσα πολλά αρνητικά άρθρα που η Bing διεκήρυττε με bold στην κορυφή των αποτελεσμάτων αναζήτησης ότι είναι «ψεύτρα και εξαπατά ανθρώπους». Αυτοί οι άνθρωποι ίσως εξαπατηθούν να χρησιμοποιήσουν για βοήθεια εταιρείες που ευθύνονται για τη ζημιά που έχουν υποστεί. 

Πηγή: New York Times 

 

Ακολουθήστε το Money Review στο Google News