Business & Finance Πέμπτη 21/12/2023, 07:28
ΔΙΕΘΝΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Αγοράζοντας τα δώρα των Χριστουγέννων δωρεάν – Πώς δουλεύουν τα Girl Math στις γιορτές

Αγοράζοντας τα δώρα των Χριστουγέννων δωρεάν – Πώς δουλεύουν τα Girl Math στις γιορτές

Τα μαθηματικά για κορίτσια ή αλλιώς «Girl Math»  είναι μια viral τάση του TikTok για τα προσωπικά οικονομικά που αποκαλύπτει τρόπους με τους οποίους οι γυναίκες -και όχι μόνο- εξορθολογίζουν τις αγοραστικές συνήθειές τους. 

Σε μία περίοδο υψηλών δαπανών για τους καταναλωτές, τα «Girl Math» επιστρατεύονται από τους χρήστες στο TikTok, οι οποίοι λένε ότι εάν κάποιος αγοράσει δώρα μήνες πριν από τα Χριστούγεννα, όταν θα έρθει η ώρα να τα προσφέρει τον Δεκέμβριο, θα είναι σαν να τα πήρε… δωρεάν.  

Έναρξη εορταστικών αγορών 2023

Αυτές τις γιορτές, η επιστροφή των μαθηματικών για κορίτσια μπορεί να είναι ένα σημάδι ότι οι καταναλωτές αρχίζουν να νιώθουν πίεση στο πορτοφόλι τους, αλλά δεν μπορούν να σταματήσουν να ψωνίζουν. Ενώ ο πληθωρισμός στις ΗΠΑ έχει σταθεροποιηθεί, οι τιμές παραμένουν υψηλές και οι καταναλωτές εξακολουθούν να ξοδεύουν.

Πάνω από τους μισούς λένε ότι αισθάνονται οικονομικά επιβαρυμένοι αυτή την περίοδο των εορτών, σύμφωνα με μελέτη της Bankrate. Ωστόσο, παρόλο που οι καταναλωτές παραμένουν προσεκτικοί, «θέλουν να γιορτάσουν σωστά την εορταστική περίοδο», δήλωσε ο Bryan Gildenberg, διευθύνων σύμβουλος της Retail Cities, στο CNBC.

Τα μαθηματικά για κορίτσια έχουν γίνει ένα μέσο για τους καταναλωτές να δικαιολογήσουν τις συνήθειές τους στα έξοδα, πρόσθεσε. Στην πραγματικότητα, οι αγορές για τις γιορτές ξεκίνησαν νωρίτερα από ό,τι το 2022 και αναμένεται να τελειώσουν στα τέλη του τρέχοντος έτους, σύμφωνα με την McKinsey & Company.

Μια «ολοένα και μεγαλύτερη» περίοδος διακοπών του 2023 στις ΗΠΑ ξεκίνησε πριν από το Halloween – το 50% των αγορών για τα Χριστούγεννα ξεκίνησαν τον Οκτώβριο ή νωρίτερα, ακολουθούμενο από το 40% τον Νοέμβριο, σύμφωνα με έκθεση της McKinsey. Οι καταναλωτές φάνηκε πως προτιμούν να κάνουν αγορές σε διάστημα δύο μηνών παρά όλες μαζί και άρχισαν την αναζήτηση νωρίτερα, εν αναμονή των αυξήσεων των τιμών, έδειξε η έρευνά τους. Αυτό ώθησε τις διαδικτυακές δαπάνες πριν από τις διακοπές στο ιστορικό υψηλό των 76,8 δισεκατομμυρίων δολαρίων τον Οκτώβριο — περίπου 4,3 δισεκατομμύρια δολάρια περισσότερα από ό,τι πριν από ένα χρόνο, σύμφωνα με έκθεση της Adobe Analytics.

Οι δαπάνες των γιορτών αναμένεται επίσης να αυξηθούν τον Νοέμβριο και τον Δεκέμβριο, φτάνοντας τα 966,6 δισεκατομμύρια δολάρια το 2023, σύμφωνα με πρόβλεψη της Εθνικής Ομοσπονδίας Λιανικής των ΗΠΑ.  Ωστόσο, οι περισσότεροι καταναλωτές πιστεύουν ότι πρέπει να κάνουν ακόμη πολλά ψώνια. Έρευνα της Morgan Stanley έδειξε ότι το 61% των καταναλωτών θα συνεχίσει να ψωνίζει από την 1η Δεκεμβρίου έως την ημέρα των Χριστουγέννων.  

Ποιος ξοδεύει περισσότερα;

Μετά από ένα καλοκαίρι δαπανών, οι αγοραστές δεν φαίνεται να κάνουν πίσω αυτό το χειμώνα. Οι γυναίκες έδωσαν ώθηση στην οικονομία με την «ρεκόρ» συμμετοχή τους σε ταινίες και συναυλίες το καλοκαίρι – μια τάση που πιθανότατα θα διαρκέσει μέχρι το χειμώνα, προέβλεψε έκθεση της PwC. Αναμένεται να ξοδέψουν 11% περισσότερο φέτος σε σύγκριση με το 2022 και είναι πιο πιθανό να ξοδέψουν σε δώρα σε σύγκριση με τους άνδρες. Ωστόσο, η αύξηση των δαπανών από τις γυναίκες δεν σημαίνει απαραίτητα πως έδρασαν επιπόλαια.  

Αντιθέτως, αποκαλύπτει τη στρατηγική προσέγγιση των γυναικών να διακρίνουν την καλύτερη σχέση ποιότητας τιμής. Επιπλέον, οι νέοι γονείς προχώρησαν σε αρκετές αγορές για αυτές τις γιορτές.  Μια έκθεση της Bankrate έδειξε ότι το 49% των γονέων με παιδιά κάτω των 18 ετών έκαναν αγορές στις εκπτώσεις του Οκτωβρίου, σε σύγκριση με το 28% των καταναλωτών χωρίς παιδιά. Μια άλλη έρευνα διαπίστωσε ότι όσοι μένουν με την οικογένειά τους αυτές τις γιορτές αναμένεται να ξοδέψουν 53% περισσότερα.

Εναλλακτικοί τρόποι πληρωμής

Οι πιστωτικές κάρτες παραμένουν η βασική μέθοδος πληρωμής αυτή την εορταστική περίοδο. Έρευνα του Forbes Advisor έδειξε ότι το 52,3% των Αμερικανών σχεδιάζει να χρησιμοποιήσει πιστωτικές κάρτες για να πληρώσει τα δώρα. Αυξάνεται επίσης η προτίμηση για πιο ευέλικτους τρόπους πληρωμής.

Συγκεκριμένα, τα προγράμματα δόσεων «αγοράστε τώρα, πληρώστε αργότερα» (BNPL) έχουν γίνει δημοφιλή στους καταναλωτές. Φέτος, το BNPL έφτασε στο υψηλότερο επίπεδο όλων των εποχών τη Cyber Monday στα 940 εκατομμύρια δολάρια σε ηλεκτρονικές αγορές — αύξηση 42,5% από έτος σε έτος, σύμφωνα με έκθεση της Adobe Analytics.

moneyreview.gr 

Διαβάστε επίσης: 

Μπορεί μια τσάντα των 1.000 ευρώ να είναι πάμφθηνη; Τι είναι και πώς δουλεύει το #girlmath

#LazyGirlJob: Η δουλειά του τεμπέλικου κοριτσιού είναι η νέα μόδα στην αγορά εργασίας

Αν το Pinterest και το Instagram είχαν παιδί: Είναι αυτό το app, το νέο TikTok που θα κερδίσει τις μάζες; 

Ακολουθήστε το Money Review στο Google News