Business & Finance Τρίτη 9/05/2023, 14:25
ΔΙΕΘΝΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Αν το Pinterest και το Instagram είχαν παιδί: Είναι αυτό το app, το νέο TikTok που θα κερδίσει τις μάζες; 

Αν το Pinterest και το Instagram είχαν παιδί: Είναι αυτό το app, το νέο TikTok που θα κερδίσει τις μάζες; 

Μόλις λίγες ημέρες αφότου ο Διευθύνων Σύμβουλος του TikTok κλήθηκε από το Κογκρέσο, για να δώσει εξηγήσεις σχετικά με τη λειτουργία της δημοφιλούς εφαρμογής, πολλοί χρήστες του TikTok άρχισαν να κάνουν δημοσιεύσεις σχετικά με μια εναλλακτική πλατφόρμα που ονομάζεται Lemon8.

Πολλοί δημιουργοί περιέγραψαν την εφαρμογή ως «αν το Pinterest και το Instagram είχαν παιδί, με τον αλγόριθμο του TikTok». Κάποιοι το συνέκριναν με το TikTok το 2020 και ενθάρρυναν άλλους influencers να εγγραφούν στην εφαρμογή προτού αναπτυχθεί. Ζήτησαν επίσης από τους ακόλουθους να μοιραστούν τα ονόματα χρήστη Lemon8 στα σχόλια.

Όπως αποδείχθηκε, η εφαρμογή δεν ήταν απλώς μια τυχαία εναλλακτική του TikTok. Το Lemon8 είναι μια πλατφόρμα κοινωνικής δικτύωσης που ξεκίνησε στις Ηνωμένες Πολιτείες νωρίτερα αυτό το έτος, από την κινεζική μητρική εταιρεία ByteDance του TikTok, εν μέσω ομοσπονδιακών και κρατικών προσπαθειών για απαγόρευση ή περιορισμό της εφαρμογής στις ΗΠΑ, λόγω ανησυχιών εθνικής ασφάλειας.

Οι ομοιότητες στα βίντεο που συγκρίνουν τη νέα υπηρεσία με το Instagram και το Pinterest, τα οποία δημοσιεύτηκαν τόσο από αγγλόφωνους όσο και από ισπανόφωνους δημιουργούς, εγείρουν ερωτήματα σχετικά με το εάν οι άνθρωποι πληρώνονταν για την προώθηση της νέας εφαρμογής. Ωστόσο, παρά αυτή την εικασία – και τον εντεινόμενο έλεγχο στο TikTok και τη ByteDance – ένας αυξανόμενος αριθμός χρηστών και influencer διαφημίζουν το Lemon8, το οποίο δίνει έμφαση στις φωτογραφίες, με περιεχόμενο που εμπνέει και πληροφορεί. 

Το Lemon8 έχει ήδη πάνω από ένα εκατομμύριο downloads στις Ηνωμένες Πολιτείες από τότε που έγινε διαθέσιμο τον Φεβρουάριο, με τα μισά από αυτά να πραγματοποιούνται τον περασμένο μήνα. 

Επιστροφή στις φωτογραφίες

Μετά τη στροφή στα βίντεο σύντομης διάρκειας και το ατελείωτο scroll down, που υιοθέτησαν τα περισσότερα δημοφιλή μέσα κοινωνικής δικτύωσης, ακολουθώντας το TikTok, το  Lemon8, έρχεται να εστιάσει στις φωτογραφίες. 

Η αρχική σελίδα του Lemon8 είναι μια προσωποποιημένη ροή, αναλόγως με τα ενδιαφέροντα του χρήστη, όπου μπορεί να δει κανείς περιεχόμενο, όπως στο TikTok, με τη διαφορά ότι αντί για βίντεο, περιέχει κυρίως εικόνες. 

Η εφαρμογή επικεντρώνεται σε μεγάλο βαθμό σε περιεχόμενο ομορφιάς και lifestyle. Εκτός από τις ομοιότητες με το Instagram και το Pinterest, το Lemon8 μοιάζει σχεδόν πανομοιότυπο με την κινεζική εφαρμογή Xiaohongshu.

Ωστόσο, δεν διαθέτει ορισμένες τυπικές λειτουργίες κοινωνικής πλατφόρμας, όπως η ανταλλαγή μηνυμάτων και η επιλογή προσθήκης ετικετών σε άλλους χρήστες (tag) σε αναρτήσεις.

Μπορεί η ανάπτυξη να διαρκέσει;

Η βάση χρηστών του Lemon8 παραμένει πολύ μακριά από τους 150 εκατομμύρια χρήστες του TikTok στις Ηνωμένες Πολιτείες.

Το ερώτημα που εγείρεται είναι το αν θα μπορούσε το Lemon8, να αντικαταστήσει το TikTok σε περίπτωση που το δεύτερο απαγορευτεί στις ΗΠΑ, δεδομένου ότι έχει τον ίδιο αλγόριθμο σύστασης περιεχομένου, που βοήθησε το TikTok να γίνει δημοφιλές και να ξεκινήσει τις καριέρες αμέτρητων influencers. 

Ωστόσο, αν η λειτουργία του TikTok σταματούσε, πιθανότατα το Lemon8 θα το ακολουθούσε, σύμφωνα με τον James Lewis, διευθυντή του προγράμματος στρατηγικών τεχνολογιών στο think tank, Center for Strategic and International Studies.

«Η ανησυχία παραμένει η ίδια και είναι το ότι η ByteDance είναι μια κινεζική εταιρεία που υπόκειται στην κινεζική νομοθεσία», είπε ο Lewis στο CNN. «Εάν συλλέγει [προσωπικές] πληροφορίες των χρηστών, τότε το πρόβλημα παραμένει».

Το TikTok, από την πλευρά του, σημείωσε ότι η εφαρμογή του δεν αποτελεί κίνδυνο για τους χρήστες των ΗΠΑ και ότι η κινεζική κυβέρνηση δεν ζήτησε ποτέ δεδομένα χρηστών από τις ΗΠΑ.

Ακόμη και έτσι, πολλοί δημιουργοί λένε ότι δεν ανησυχούν απαραίτητα. Αν το TikTok και το Lemon8 απαγορευτούν, θα χρησιμοποιήσουν άλλες πλατφόρμες στις οποίες έχουν επίσης ακόλουθους. 

moneyreview.gr

Διαβάστε επίσης: 

Πώς αντιμετωπίζουν Google και TikTok την παραπληροφόρηση

Gen Z: Πώς αλλάζει την αγορά εργασίας, το μάρκετινγκ, την υγειονομική περίθαλψη, την πολιτική

Έξι ώρες τη μέρα περνά στο ίντερνετ ο Έλληνας: Το κοινωνικό δίκτυο-έκπληξη που έρχεται πρώτο

 

Ακολουθήστε το Money Review στο Google News