Business & Finance Δευτέρα 1/01/2024, 15:13
ΔΙΕΘΝΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Θέλετε να πάρετε τη δουλειά; Μεταμορφωθείτε στο στερεότυπο 

Θέλετε να πάρετε τη δουλειά; Μεταμορφωθείτε στο στερεότυπο 

Οσοι πιστεύουν ότι η εμφάνιση σε μία αίτηση για δουλειά μέσω διαδικτύου, δεν παίζει ρόλο, ίσως έχει έρθει η ώρα να αναθεωρήσουν. 

Οι σπουδές και η εργασιακή εμπειρία, είναι συνήθως ικανά χαρακτηριστικά για να ξεχωρίσουν κάποιον από το πλήθος. Όταν όμως πρόκειται για την τελική επιλογή, οι μικρές λεπτομέρειες που υπόκεινται πολλές φορές σε στερεότυπα κάνουν τη διαφορά, όπως δείχνει μία νέα μελέτη που δημοσιεύτηκε από το Harvard Business School.
Ακόμη και αν η διαδικασία γίνεται ηλεκτρονικά και το βιογραφικό του υποψηφίου δεν έχει φωτογραφία, είναι σχεδόν απίθανο ο υπεύθυνος προσλήψεων να μην αναζητήσει το άτομο που του έχει κεντρίσει το ενδιαφέρον στο Linkedin. 

Αναλύοντας 63.000 θέσεις εργασίας και περισσότερους από 160.000 ελεύθερους επαγγελματίες που υπέβαλαν αίτηση για αυτές σε διάστημα έξι μηνών, οι ερευνητές διαπίστωσαν ότι ορισμένα αξεσουάρ ή φυσικά χαρακτηριστικά έδωσαν στους υποψηφίους ένα προβάδισμα ως προς τις πιθανότητες που είχαν για να επιλεχθούν. 

Μάλιστα, διαφορετικές δουλειές ευνοούσαν ορισμένες εμφανίσεις. Η ανάλυση έδειξε ότι οι άνδρες που φορούσαν γυαλιά και είχαν έναν υπολογιστή ορατό στη φωτογραφία θεωρούνταν ότι ταιριάζουν καλύτερα σε μια δουλειά προγραμματισμού λογισμικού από τους άνδρες χωρίς γυαλιά, αυξάνοντας τις πιθανότητές τους να πάρουν τη θέση. Μια γενειάδα τους έδινε ακόμη μεγαλύτερο προβάδισμα έναντι των υπολοίπων. 

Οι υπεύθυνοι πρόσληψης για θέσεις που αφορούσαν το design και τα media, ήταν πιο πιθανό να προτιμήσουν κάποιον που χαμογελούσε και που η φωτογραφία του ήταν υψηλής ποιότητας. 

Οσον αφορά τις θέσεις εργασίας στη βιομηχανία της μόδας, πλεονέκτημα είχαν άτομα με αυστηρό καρέ (τύπου Anna Wintour), ενώ όσοι ήθελαν τη θέση ενός χρηματιστή και εμφανίζονταν στο προφίλ τους με κοστούμι και γραβάτα, είχαν περισσότερες πιθανότητες να πάρουν τη θέση. 

«Θα κοροϊδεύαμε τους εαυτούς μας αν λέγαμε ότι η εμφάνιση δεν είναι μέρος του πακέτου», λέει η Jessica Vann, ιδρύτρια της Maven Recruiting Group, μιας εταιρείας εύρεσης εργασίας στο Σαν Φρανσίσκο. Αν και δεν είναι τόσο σημαντικό όσο οι δεξιότητες εργασίας ή επικοινωνίας, «είναι σίγουρα ένα κομμάτι».

moneyreview.gr με πληροφορίες από Wall Street Journal 

Διαβάστε επίσης: 

Οι δέκα κορυφαίες θέσεις εργασίας για την Gen Z το 2024

Το Νο. 1 χαρακτηριστικό που αναζητούν οι CEO στους υπαλλήλους

Τρεις συμβουλές για να μην επηρεάζουν την απόδοσή σας στη δουλειά, οι παγκόσμιες αναταραχές 

Ακολουθήστε το Money Review στο Google News