Business & Finance Πέμπτη 20/07/2023, 15:55
ΔΙΕΘΝΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Το Genesis της Google μπορεί να γράφει άρθρα – Είναι το τέλος των δημοσιογράφων;

Το Genesis της Google μπορεί να γράφει άρθρα – Είναι το τέλος των δημοσιογράφων;

Ένα εργαλείο τεχνητής νοημοσύνης που μπορεί να γράφει ειδησεογραφικά άρθρα δοκιμάζει η Google και μάλιστα το έχει ήδη παρουσιάσει σε μεγάλα ονόματα των media, όπως οι New York Times, η Washington Post και η News Corp, στην οποία ανήκουν η Wall Street Journal και οι Times του Λονδίνου.

Το εργαλείο, που ονομάζεται «Genesis», παρουσιάζεται από την Google σαν ένα βοήθημα για τους δημοσιογράφους, που μπορεί να αυτοματοποιήσει κάποιες από τις εργασίες τους και να τους βοηθήσει να ενισχύσουν την παραγωγικότητά τους. Συγκεκριμένα, μπορεί να πάρει πληροφορίες, όπως λεπτομέρειες από γεγονότα της επικαιρότητας, και να δημιουργήσει περιεχόμενο.

Στελέχη των media που είδαν την παρουσίαση της Google είπαν στους New York Times ότι την βρήκαν «ανησυχητική». Η ένστασή τους ήταν ότι το Genesis δεν φαίνεται να αναγνωρίζει την προσπάθεια που απαιτείται για την παραγωγή έγκυρων και καλογραμμένων ειδησεογραφικών άρθρων.

«Πολύ απλά, αυτά τα εργαλεία δεν στοχεύουν και δεν μπορούν να αντικαταστήσουν τον ουσιαστικό ρόλο που έχουν οι δημοσιογράφοι στην μετάδοση των ειδήσεων, τη δημιουργία των άρθρων τους και το fact-checking», δήλωσε η Jenn Crider, εκπρόσωπος της Google.

Ειδησεογραφικοί οργανισμοί από όλο τον κόσμο προβληματίζονται με το πώς και το εάν θα πρέπει να χρησιμοποιήσουν εργαλεία τεχνητής νοημοσύνης στις αίθουσες σύνταξής τους.

Μέσα όπως οι Times, το NPR και το Insider έχουν ενημερώσει τους υπαλλήλους τους ότι σκοπεύουν να διερευνήσουν πιθανές χρήσεις της τεχνητής νοημοσύνης.

Ορισμένοι ειδησεογραφικοί οργανισμοί, όπως το Associated Press, χρησιμοποιούν εδώ και καιρό την τεχνητή νοημοσύνη για να δημιουργούν άρθρα πάνω σε θέματα όπως οι ανακοινώσεις εταιρικών αποτελεσμάτων. Πρόκειται, πάντως, για ένα μικρό μέρος της αρθρογραφίας τους, με τη συντριπτική πλειοψηφία να δημιουργείται από δημοσιογράφους.

Το νέο εργαλείο της Google είναι βέβαιο ότι θα προκαλέσει άγχος στους δημοσιογράφους. Τον περασμένο μήνα, η γερμανική Bild, η πρώτη σε πωλήσεις ευρωπαϊκή εφημερίδα, απέλυσε περίπου 200 άτομα και προειδοποίησε για μελλοντικές περικοπές λόγω των «ευκαιριών της τεχνητής νοημοσύνης».

moneyreview.gr 

Διαβάστε επίσης: 

AI: Επενδυτική ευκαιρία ή «φούσκα»; Και τα δύο, λέει CEO

ΟΟΣΑ: Περιορισμένος ο αντίκτυπος της ΑΙ στην αγορά εργασίας

Το ChatGPT έμαθε να λέει ψέματα – Και το κάνει καλύτερα από τους ανθρώπους

Ακολουθήστε το Money Review στο Google News