Business & Finance Τετάρτη 12/07/2023, 14:02
ΔΙΕΘΝΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Google: Το AI Chatbot εκπαιδεύεται από καταπονημένους, κακοπληρωμένους και απογοητευμένους εργαζόμενους

Google: Το AI Chatbot εκπαιδεύεται από καταπονημένους, κακοπληρωμένους και απογοητευμένους εργαζόμενους

Το chatbot τεχνητής νοημοσύνης Bard της Google θα απαντήσει σε μια ερώτηση σχετικά με το πόσα panda ζουν σε ζωολογικούς κήπους γρήγορα και με μεγάλη αυτοπεποίθηση.

Ωστόσο, η διασφάλιση ότι η ανταπόκριση είναι έγκυρη και βασίζεται σε αποδεικτικά στοιχεία, είναι χάρις σε χιλιάδες εξωτερικούς συνεργάτες, οι οποίοι μπορούν να βγάλουν μόλις 14 δολάρια την ώρα και να εργάζονται με ελάχιστη εκπαίδευση κάτω από φρενήρεις προθεσμίες, σύμφωνα με αρκετούς από αυτούς, οι οποίοι αρνήθηκαν να κατονομαστούν από φόβο μήπως χάσουν τη δουλειά τους.

Οι εν λόγω συνεργάτες είναι το αόρατο backend της παραγωγικής έκρηξης της τεχνητής νοημοσύνης που αναμένεται να αλλάξει τα πάντα. Τα chatbots όπως το Bard χρησιμοποιούν τη νοημοσύνη του υπολογιστή για να απαντήσουν σχεδόν αμέσως σε μια σειρά ερωτημάτων που καλύπτουν όλη την ανθρώπινη γνώση και δημιουργικότητα. Αλλά για να βελτιώσουν αυτές τις απαντήσεις, οι εταιρείες τεχνολογίας βασίζονται σε πραγματικούς ανθρώπους που εξετάζουν τις απαντήσεις, παρέχουν σχόλια για λάθη και εξαλείφουν τυχόν ενδείξεις μεροληψίας.

Είναι μια ολοένα και πιο άχαρη δουλειά. Έξι τωρινοί εργαζόμενοι με συμβόλαιο της Google δήλωσαν ότι καθώς η εταιρεία μπήκε σε έναν αγώνα τεχνητής νοημοσύνης με τον αντίπαλο OpenAI τον περασμένο χρόνο, το μέγεθος του φόρτου εργασίας τους και η πολυπλοκότητα των καθηκόντων τους αυξήθηκαν. Χωρίς ειδική εμπειρογνωμοσύνη, τους εμπιστεύονταν να αξιολογήσουν τις απαντήσεις σε θέματα που κυμαίνονταν από δόσεις φαρμάκων μέχρι νόμους της πολιτείας. Τα έγγραφα που κοινοποιήθηκαν στο Bloomberg δείχνουν περίπλοκες οδηγίες που πρέπει να εφαρμόζουν οι εργαζόμενοι για τον έλεγχο των απαντήσεων, έχοντας προθεσμίες που μπορεί να φτάνουν μόλις τρία λεπτά.

«Οι άνθρωποι είναι φοβισμένοι, αγχωμένοι, κακοπληρωμένοι, δεν ξέρουν τι συμβαίνει», είπε ένας από τους εργαζόμενους. «Και αυτή η κουλτούρα του φόβου δεν συμβάλλει στην θεμιτή ποιότητα και ομαδική εργασία».

Για το έργο Bard της Google, οι εργαζόμενοι κλήθηκαν να γράψουν δημιουργικές απαντήσεις για το chatbot AI, είπαν οι υπάλληλοι. Απάντησαν σε ερωτήσεις στο chatbot. Μια μέρα θα μπορούσαν να γράφουν ένα ποίημα για δράκους σε σαιξπηρικό στυλ, για παράδειγμα, και μια άλλη μέρα θα μπορούσαν να διορθώσουν τον κώδικα προγραμματισμού υπολογιστή. Η δουλειά τους ήταν να υποβάλλουν όσο το δυνατόν περισσότερες δημιουργικές απαντήσεις στις ερωτήσεις κάθε εργάσιμη ημέρα.

Μάλιστα για ένα σύντομο χρονικό διάστημα, ζητήθηκε από τους εργαζόμενους να ελέγχουν άσεμνες, γραφικές και προσβλητικές ερωτήσεις, είπαν. Αφού ένας εργαζόμενος υπέβαλε καταγγελία στο τμήμα HR, το έργο τερματίστηκε απότομα για την ομάδα των ΗΠΑ, αν και ορισμένοι από τους ομολόγους τους στη Μανίλα συνέχισαν να εργάζονται για το Bard.

Από τη μεριά της η Google ανέφερε ότι «απλώς δεν είναι ο εργοδότης κανενός από αυτούς τους εργαζόμενους. Οι προμηθευτές μας, ως εργοδότες, καθορίζουν τις συνθήκες εργασίας τους, συμπεριλαμβανομένων των αμοιβών και των παροχών, των ωρών και των καθηκόντων που έχουν ανατεθεί και των αλλαγών στην απασχόληση – όχι η Google».

moneyreview.gr 

Διαβάστε επίσης: 

Google: Πως εμπλέκεται σε σκάνδαλο της PwC στην Αυστραλία

Amazon: Προσφεύγει δικαστικά κατά της Ε.Ε. για τους νέους ψηφιακούς κανόνες

Γιατί οι υψηλά αμειβόμενοι εργαζόμενοι, θέλουν να βγάζουν συνεχώς παραπάνω χρήματα;

Ακολουθήστε το Money Review στο Google News