ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

«Κλειδί» το Ελληνικό για τα νέα μεγάλα οδικά έργα της Αττικής 

«Κλειδί» το Ελληνικό για τα νέα μεγάλα οδικά έργα της Αττικής 

Μέσα από την αξιοποίηση του Ελληνικού περνούν τρία μεγάλα οδικά έργα που κρίνονται απαραίτητα για να μην ενταθεί το κυκλοφοριακό πρόβλημα στην Αττική και ειδικά στα Νότια Προάστια. Ο λόγος για την υπόγεια σήραγγα Ηλιουπόλεως, την αναβάθμιση της κυκλοφοριακής ικανότητας της Περιφερειακής Υμηττού καθώς και της λεωφόρου Βουλιαγμένης.

Όπως δήλωσε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Κώστας Καραμανλής την Παρασκευή στη Βουλή το υπουργείο βρίσκεται σε διαπραγματεύσεις με τη Lamda Development που αναπτύσσει το Ελληνικό, προκειμένου να αναλάβει το κόστος της μελέτης για τη σήραγγα της Ηλιουπόλεως, μήκους 3 χιλιομέτρων που θα συνδέει την Περιμετρική Υμηττού με τη Λεωφόρο Βουλιαγμένης.

Ο υπουργός δήλωσε πως αυτό είναι ένα από τα απολύτως αναγκαία έργα προκειμένου να μη γίνει η Αθήνα απροσπέλαστη πόλη στο μέλλον. Το έργο της υπογειοποίησης της σήραγγας της Ηλιουπόλεως είναι ένα τεχνικά πολύ δύσκολο έργο, το οποίο όμως έχει μπει σε τροχιά υλοποίησης, είπε ακόμη ο κ. Καραμανλής στη Βουλή. «Αν προχωρήσουμε με τη διαδικασία που υπάρχει στο Ελληνικό Δημόσιο, θα κάνουμε τρία χρόνια και παραπάνω για να ωριμάσει.

Σκεφτόμαστε πολλές φορές και εκτός πλαισίου. Έχουμε έρθει σε επαφή με τον επενδυτή, με τη Lamda Development, και έχουμε ζητήσει να εξετάσουν πολύ σοβαρά να αναλάβουν αυτοί το κόστος της μελέτης», δήλωσε. 

Μιλώντας λίγες ώρες αργότερα στο περιθώριο εκδήλωσης για τη μετονομασία της ΤΡΑΙΝΟΣΕ σε Hellenic Train, o κ. Καραμανλής έθεσε ακόμη μια πλευρά της πολυπλοκότητας που χαρακτηρίζει αυτή την μελέτη. Θα πρέπει να πραγματοποιηθεί με τέτοιο τρόπο ώστε να μην υπάρξουν ενστάσεις από την Κομισιόν, αλλά και να μην αφήνει χώρο για να εγκλωβιστεί το έργο σε προσφυγές. 

Τα σχέδια για τη Βουλιαγμένης 

Για την αναβάθμιση της κυκλοφοριακής ικανότητας της λεωφόρου Βουλιαγμένης στην ενημέρωση που έκανε στη Βουλή, ο υπουργός είπε ότι αυτή θα εξασφαλίζει πρόσβαση στο Ελληνικό και θα λειτουργήσει και ως εναλλακτική επιλογή για τους πολίτες που κινούνται από τη βόρεια Αττική προς τα νότια προάστια, που θα παρακάμπτει πλήρως το κέντρο της Αθήνας.  

Η αναβάθμιση θα επιτευχθεί με πλήρη ανισοπεδοποίηση των κόμβων της Λεωφόρου Βουλιαγμένης, με παράλληλο υποβιβασμό της – όπως λέγεται τεχνικά – χωρίς να θιγεί η υπάρχουσα γραμμή Μετρό και οι πιθανές επεκτάσεις της. «Επειδή πιστεύουμε σε αυτό το έργο, πετύχαμε την ένταξη των μελετών ωρίμανσής του στο Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων (ΠΔΕ), για την προγραμματική περίοδο 2021-2027», δήλωσε ο κ. Καραμανλής.

Και ενώ συζητάται το πώς θα προχωρήσουν οι μελέτες για τα νέα έργα, στο τραπέζι βρίσκονται και τα εναλλακτικά σενάρια για την υλοποίησή τους. Το βασικό σενάριο αφορά τη σύμβαση παραχώρησης, χωρίς βέβαια να εξετάζεται η επιβολή διοδίων στην Λ. Βουλιαγμένης. 

moneyreview.gr

Διαβάστε επίσης:

Ελληνικό: Ξεκινούν τα έργα υπογειοποίησης της Λ. Ποσειδώνος

Κώστας Καραμανλής: Σχέδιο με 4 + 4 κινήσεις για λύση στο κυκλοφοριακό της Αθήνας

Κίνηση στους δρόμους: Πόση ώρα από τη ζωή τους χάνουν οι Αθηναίοι

 

Ακολουθήστε το Money Review στο Google News