Business & Finance Τρίτη 2/11/2021, 16:20
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Προβλήματα στην εφοδιαστική αλυσίδα: «Ουρά» 18 πλοίων στον Πειραιά

Οι μεγάλες καθυστερήσεις στις παραδόσεις προϊόντων απειλούν την οικονομική ανάκαμψη

Προβλήματα στην εφοδιαστική αλυσίδα: «Ουρά» 18 πλοίων στον Πειραιά

Ως τον Πειραιά έφτασε ο συνωστισμός στα λιμάνια όλου του κόσμου, που προκαλεί μεγάλες καθυστερήσεις στις παραδόσεις προϊόντων, σε βαθμό που πλέον απειλεί την οικονομική ανάκαμψη.

Τα μεγαλύτερα ναυτιλιακά κέντρα του κόσμου εμφανίζουν υψηλά επίπεδα συμφόρησης, καθώς τα κοντέινερ συσσωρεύονται στα λιμάνια, από την Σιγκαπούρη ως τον Πειραιά.

Τα στοιχεία του Bloomberg δείχνουν ότι η «ουρά» στη Σιγκαπούρη ήταν τη Δευτέρα κατά 22% μεγαλύτερη από τα κανονικά επίπεδα, καθώς 53 container ships ήταν αγκυροβολημένα στα ανοικτά του λιμανιού. Είναι το μεγαλύτερος αριθμός πλοίων από τον Απρίλιο, όταν το ειδησεογραφικό πρακτορείο άρχισε να καταγράφει τα σχετικά δεδομένα.

Προβλήματα στην εφοδιαστική αλυσίδα: «Ουρά» 18 πλοίων στον Πειραιά-1

Οι «ουρές» αυτές είναι ένα ακόμα πρόβλημα που επιδεινώνει τη διατάραξη της παγκόσμιας εφοδιαστικής αλυσίδας.

Στη Σιγκαπούρη, για παράδειγμα, μία αύξηση των κρουσμάτων την περασμένη εβδομάδα, είχε ως αποτέλεσμα να αυξηθούν τα πλοία που βρίσκονται σε αναμονή ακόμα και πάνω από το προηγούμενο ρεκόρ των 45, που είχε σημειωθεί στις 21 Ιουλίου.

Προβλήματα στην εφοδιαστική αλυσίδα: «Ουρά» 18 πλοίων στον Πειραιά-2

Φαινόμενα συνωστισμού σημειώνονται και σε άλλα λιμάνια στην Ασία, όπως στη Μαλαισία, την Ινδονησία και τις Φιλιππίνες.

Προβλήματα στην εφοδιαστική αλυσίδα: «Ουρά» 18 πλοίων στον Πειραιά-3

Στην άλλη πλευρά του Ειρηνικού Ωκεανού, στα λιμάνια του Λος Άντζελες και του Λονγκ Μπιτς, τουλάχιστον 79 πλοία περιμένουν στα ανοικτά της Ν. Καλιφόρνια.

Στην Ευρώπη, έξω στο λιμάνι του Πειραιά περιμένουν τώρα 18 αγκυροβολημένα πλοία, δηλαδή τα περισσότερα που έχουν παρατηρηθεί από τον Απρίλιο, καθώς όπως επισημαίνει το Bloomberg, η ουρά φτάνει ως το Αιγαίο. Τα στοιχεία αυτά καταγράφονται αφότου η κινεζική Cosco αύξησε το ποσοστό της στο λιμάνι στο 67%, σημειώνει το δημοσίευμα.

moneyreview.gr

Διαβάστε επίσης: 

Εφοδιαστικές αλυσίδες: Πώς οι αργές παραδόσεις «ροκανίζουν» την ανάπτυξη

Θα την πληρώσει ο καταναλωτής; Πώς οι διεθνείς ανατιμήσεις επηρεάζουν τα logistics στην Ελλάδα

 

Ακολουθήστε το Money Review στο Google News