ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Πού αναζητεί διέξοδο η «Βενέτης»

Πού αναζητεί διέξοδο η «Βενέτης»

Ισχυρό πλήγμα σε τζίρο, κέρδη και ρευστότητα δέχθηκε η «Βενέτης» το 2020 με τις πωλήσεις ειδικά των καταστημάτων της στην Αττική να υποχωρούν μεσοασταθμικά κατά 41%. Η εταιρεία, πάντως, η οποία τον περασμένο Οκτώβριο είχε προχωρήσει σε κλείσιμο πέντε καταστημάτων και άφηνε να εννοηθεί ότι θα προχωρήσει στο κλείσιμο άλλων 20 εντός του 2021, εάν συνεχισθεί η πανδημία, φαίνεται -για την ώρα τουλάχιστον- ότι δεν βρίσκεται τόσο κοντά σε ένα τέτοιο ενδεχόμενο. Την ίδια ώρα αναζητεί διέξοδο στο κανάλι του σούπερ μάρκετ και σε νέους τύπους καταστημάτων.

Ειδικότερα, σύμφωνα με όσα ανέφερε χθες, Τετάρτη,  σε διαδικτυακή συνέντευξη Τύπου ο πρόεδρος της «Βενέτης» κ. Παναγιώτης Μονεμβασιώτης εκτιμάται ότι ο κύκλος εργασιών το 2020 υποχώρησε κατά 24% σε σύγκριση με το 2019, κάτι που σημαίνει ότι αναμένεται να διαμορφωθεί σε 36,1 εκατ. ευρώ έναντι 47,42 εκατ. ευρώ το 2019. Οι μεγαλύτερες απώλειες φαίνεται ότι προήλθαν από τα καταστήματα στο κέντρο της πρωτεύουσας, εκεί όπου η μείωση του τζίρου κυμάνθηκε από 60%-80%, ενώ στα πιο περιφερειακά καταστήματα οι απώλειες ήταν 25%-40% και μεγαλύτερες στα καταστήματα που βρίσκονται στα δυτικά προάστια.

Πλέον χαρακτηριστικό παράδειγμα, άλλωστε, αποτελεί το κατάστημα Veneti Great που ξεκίνησε να λειτουργεί στο ισόγειο του ιστορικού ξενοδοχείου «Μπάγκειον», στην Ομόνοια στις 10 Ιουλίου 2020. Η λειτουργία του καταστήματος, λόγω μη επαρκούς αριθμού πελατών, έχει ανασταλεί από τον Δεκέμβριο. Σύμφωνα με τον πρόεδρο της «Βενέτης» οι ζημιές, όσο καιρό λειτουργούσε το εν λόγω κατάστημα «έγραφε» ζημιές 42.000 ευρώ κάθε μήνα.

Τα κέρδη προ φόρων της «Βενέτης» υποχώρησαν κατά 67% το 2020 σε σύγκριση με το 2019, τα λειτουργικά κέρδη υποχώρησαν κατά 48%, ενώ το ταμείο…σχεδόν άδειασε με τα ταμειακά διαθέσιμα της εταιρείας να υποχωρούν σε 1,6 εκατ. ευρώ από 7,5 εκατ. ευρώ στα τέλη του 2019. Ο ίδιος, ερωτηθείς σχετικά, δήλωσε ότι μεγάλο μέρος από τα ταμειακά διαθέσιμα διατέθηκε για την πληρωμή υψηλών ενοικίων και για αυτό δεν έκλεισαν άλλα καταστήματα πλην των πέντε τον περασμένο Οκτώβριο.

Με τη ζοφερή κατάσταση που επικρατεί στον κλάδο της εστίασης σχετίζεται, σύμφωνα με τον κ. Μονεμβασιώτη, και το γεγονός ότι ακόμη δεν έχει λειτουργήσει το κατάστημα της εταιρείας στο Κολωνάκι, στην οδό Μηλιώνη, εκεί όπου στεγαζόταν παλιά το γνωστό κλαμπ Jackson Hall. Ο πρόεδρος της εταιρείας ανέφερε ότι το κατάστημα θα έπρεπε κανονικά να είχε ανοίξει από τον περσινό Μάιο, η πανδημία όμως «πάγωσε» τα σχέδια. Χθες υποστήριξε ότι προγραμματίζεται το άνοιγμα του καταστήματος τον Μάρτιο – Απρίλιο, ενδεχόμενο, πάντως, που δεν συγκεντρώνει πολλές πιθανότητες, δεδομένου ότι ο κλάδος της εστίασης δεν αναμένεται να λειτουργήσει πριν από το Πάσχα.

Οι κινήσεις διεξόδου που αναπτύσσει η εταιρεία την τρέχουσα χρονιά είναι οι εξής:

  • Προϊόντα με την ονομασία Veneti Family τα οποία θα διατίθενται μέσω των σούπερ μάρκετ. Από τον Μάρτιο κι έπειτα στα ψυγεία των σούπερ μάρκετ θα βρίσκονται τέσσερα προϊόντα της εταιρείας (Πολίτικο Γαλακτομπούρεκο, το Γιαννώτικο- Γιαννώτικος Μπακλαβάς, το Σμυρνέϊκο Γαλακτομπούρεκο με φύλλο καταϊφι  και ο Πολίτικος Μπακλαβάς). Πρόκειται για έτοιμα προς ψήσιμο γλυκά. Θα ακολουθήσουν και άλλα προϊόντα κατάψυξης, φρέσκα προϊόντα αλλά και προϊόντα για τον κλάδο του HORECA (εστίαση, ξενοδοχεία). Ο ίδιος υποστήριξε ότι τα νέα αυτά προϊόντα θα είναι φθηνότερα κατά 25%-40% σε σύγκριση με τα αντίστοιχα γλυκά που αγοράζει κάποιος σε ένα ζαχαροπλαστείο. Κάποια από τα προϊόντα αυτά θα πωλούνται και στα καταστήματα «Βενέτης», ενώ στόχος της εταιρείας είναι να εξαχθούν και στο εξωτερικό, στις χώρες όπου υπάρχουν μεγάλες ελληνικές κοινότητες.
  • Δημιουργία καταστήματος – γαλακτοπωλείου με την ονομασία Cremeria Veneti. Το πρώτο κατάστημα θα ανοίξει στις αρχές Μαρτίου στην Κηφισιά και στόχος της «Βενέτης» είναι να δημιουργήσει μέχρι το τέλος του 2021 συνολικά δέκα καταστήματα αυτής της κατηγορίας, κάτι, ωστόσο, που θα εξαρτηθεί από την πορεία της πανδημίας. Σε πρώτη φάση τα καταστήματα θα είναι εταιρικά.
  • Δημιουργία μικρών καταστημάτων που θα διαθέτουν καφέ και άλλα ροφήματα, χυμούς, σνακς και σάντουιτς. Τα καταστήματα αυτά θα ονομάζονται Veneti Go και θα αναπτυχθούν αποκλειστικά με τη μέθοδο της δικαιόχρησης (franchising) με το κόστος να ανέρχεται σε 80.000-100.000 ευρώ. Ήδη δύο υφιστάμενα καταστήματα της «Βενέτης» στο κέντρο της Αθήνας αναμένεται να μετατραπούν σε Veneti Go.
  • Ανάπτυξη καταστημάτων Veneti Great στο εξωτερικό. Ερωτηθείς για το χρονοδιάγραμμα ανάπτυξης του συγκεκριμένου τύπου καταστήματος και τις χώρες ενδιαφέροντος, ο κ. Μονεμβασιώτης απάντησε ότι υπάρχουν συμφωνίες με συνεργάτες σε Αγγλία, ΗΠΑ και Αίγυπτο, οι οποίες, όμως, δεν μπορούν να υλοποιηθούν λόγω της πανδημίας, ενώ δεν έδωσε σαφή χρόνο έναρξης του εγχειρήματος.

Στις προθέσεις της εταιρείας είναι να αναπτύξει και δικό της ηλεκτρονικό κατάστημα για την πώληση των προϊόντων της. Σήμερα η «Βενέτης» διαθέτει τα προϊόντα της και με delivery με συνεργασία που έχει με την πλατφόρμα efood, ενώ ξεκινά συνεργασία και με την Wolt. Tο όφελος, πάντως, από το delivery στον συνολικό τζίρο της εταιρείας υπολογίζεται σε 3%.

Ακολουθήστε το Money Review στο Google News