Business & Finance Τρίτη 30/08/2022, 07:29
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Η ακρίβεια φέρνει αύξηση αγορών μέσω ηλεκτρονικών σούπερ μάρκετ

Η ακρίβεια φέρνει αύξηση αγορών μέσω ηλεκτρονικών σούπερ μάρκετ

Στα ηλεκτρονικά σούπερ μάρκετ «επιστρέφουν» οι καταναλωτές, καθώς προσφέρονται περισσότερο για σύγκριση τιμών, συνήθεια πολύ πιο έντονη και σε καιρό ακρίβειας, ενώ είναι πιο εύκολη η αποφυγή των λεγόμενων «αυθόρμητων» αγορών. Ετσι, αν και με βάση τα στοιχεία της Convert Group για το πρώτο εξάμηνο του 2022 φαινόταν μειωμένος ο τζίρος των ηλεκτρονικών σούπερ μάρκετ, με τα στοιχεία να δείχνουν ότι οι καταναλωτές αγοράζουν φθηνότερα και λιγότερα προϊόντα –κατ’ αντιστοιχία σε μεγάλο βαθμό με ό,τι συμβαίνει και στα φυσικά καταστήματα λόγω ακρίβειας–, νεότερα στοιχεία δείχνουν αύξηση του αριθμού των προϊόντων που παραγγέλνουν οι καταναλωτές, καθώς και αύξηση της αξίας των πωλήσεων. Βεβαίως, η δεύτερη είναι μεγαλύτερη, κυρίως λόγω των μεγάλων ανατιμήσεων.

Σύμφωνα, λοιπόν, με τα τελευταία στοιχεία της Convert Group, από τον φετινό Μάιο έως και την Κυριακή 21 Αυγούστου καταγράφεται αύξηση του αριθμού των τεμαχίων που έχουν αγοράσει οι καταναλωτές από τα ηλεκτρονικά σούπερ μάρκετ. Συγκεκριμένα, στο τρίμηνο Μαΐου – Ιουλίου 2022 καταγράφεται αύξηση του αριθμού των τεμαχίων κατά 5,5% και της αξίας των αγορών κατά 13,2% σε σύγκριση με το αντίστοιχο περυσινό διάστημα. Εάν συνυπολογισθούν και οι τρεις πρώτες εβδομάδες του Αυγούστου, τότε η αύξηση των τεμαχίων είναι 5,7% και της αξίας των αγορών 13,9%.

Η τάση ανάκαμψης των ηλεκτρονικών σούπερ μάρκετ διεφάνη τον Μάιο με αύξηση των τεμαχίων κατά 1,3%, για να ακολουθήσει ο Ιούνιος, όταν ο αριθμός των τεμαχίων που αγοράστηκαν από το κανάλι αυτό αυξήθηκε κατά 6,3%, τον Ιούλιο κατά 10% και τις τρεις πρώτες εβδομάδες του Αυγούστου κατά 6,6% σε σύγκριση πάντα με το αντίστοιχο διάστημα του 2021.

Η αύξηση της αξίας πωλήσεων ήταν φυσικά, λόγω πληθωρισμού, πολύ μεγαλύτερη από την αύξηση του όγκου πωλήσεων. Επειτα από ένα τρίμηνο μεγάλης μείωσης της αξίας πωλήσεων (κατά 9,9% τον Φεβρουάριο, 10,4% τον Μάρτιο και 24,3% τον Απρίλιο), τον Μάιο η αξία πωλήσεων αυξήθηκε κατά 7,4%, τον Ιούνιο κατά 14,3%, τον Ιούλιο κατά 19,5% και τον Αύγουστο κατά 18,4%.

Υπενθυμίζεται ότι στις αρχές Αυγούστου η Convert Group είχε ανακοινώσει τα στοιχεία για τις πωλήσεις των ηλεκτρονικών σούπερ μάρκετ κατά το α΄ εξάμηνο του 2022. Σύμφωνα με αυτά, οι πωλήσεις των ηλεκτρονικών σούπερ μάρκετ εκτιμάται ότι το α΄ εξάμηνο του 2022 διαμορφώνονται, συμπεριλαμβανομένου του ΦΠΑ, σε 134 εκατ. ευρώ, μειωμένες κατά 5% σε σύγκριση με το αντίστοιχο εξάμηνο του 2021.

Ακολουθήστε το Money Review στο Google News