ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Μειωμένες πωλήσεις και λιγότερες προσφορές στα e-supermarket

Με φθηνότερα και µε λιγότερα προϊόντα γεµίζουν το ηλεκτρονικό καλάθι τους οι καταναλωτές.

Μειωμένες πωλήσεις και λιγότερες προσφορές στα e-supermarket

Πλήγµα και στις πωλήσεις των ηλεκτρονικών σούπερ µάρκετ επιφέρει ο πληθωρισµός, µε τους καταναλωτές να γεµίζουν το ηλεκτρονικό τους «καλάθι» µε φθηνότερα και µε λιγότερα προϊόντα. Την ίδια ώρα, λιανέµποροι και προµηθευτές σε µια προσπάθεια να περιορίσουν τις απώλειες που έχουν στα περιθώρια κέρδους λόγω του αυξηµένου κόστους παραγωγής και λειτουργίας περιορίζουν τις προσφορές και στο ηλεκτρονικό κανάλι πωλήσεων.

Σύµφωνα, λοιπόν, µε τα στοιχεία που δηµοσιοποίησε χθες η Convert Group για την πορεία των πωλήσεων των ηλεκτρονικών σούπερ µάρκετ κατά το πρώτο εξάµηνο του 2022, οι καταναλωτές έχουν µειώσει τις αγορές πιο ακριβών προϊόντων, όπως κρασιών (µείωση 30%), σνακ (µείωση 7%), συσκευασµένων αλλαντικών (-12%) και συσκευασµένου τυριού (-6%). Από την άλλη έχουν αυξηθεί οι πωλήσεις πιο φθηνών ειδών διατροφής, όπως είναι τα ζυµαρικά (14%) και τα κατεψυγµένα έτοιµα γεύµατα (επίσης αύξηση πωλήσεων κατά 14%).

Από τα στοιχεία της Convert Group προκύπτει ακόµη ότι κατά το α΄ εξάµηνο του 2022 το ηλεκτρονικό «καλάθι» περιείχε κατά µέσον όρο 35,5 προϊόντα έναντι 37,5 το α΄ εξάµηνο του 2021. Η αξία του µέσου «καλαθιού» είναι σχετικά σταθερή, στα 77,90 ευρώ µαζί µε τον ΦΠΑ, παρά τα λιγότερα προϊόντα, κάτι που οφείλεται βεβαίως στην αύξηση των τιµών, αύξηση κατά 5% στη µέση τιµή των προϊόντων σύµφωνα µε τα στοιχεία της Convert Group.

Πτώση 5% στο εξάμηνο

Συνολικά οι πωλήσεις των ηλεκτρονικών σούπερ µάρκετ εκτιµάται ότι το α΄ εξάµηνο του 2022 διαµορφώνονται, συµπεριλαµβανοµένου του ΦΠΑ, σε 134 εκατ. ευρώ, µειωµένες κατά 5% σε σύγκριση µε το αντίστοιχο εξάµηνο του 2021. Βεβαίως, εκτός από τον πληθωρισµό, θα µπορούσε κάποιος να υποστηρίξει ότι στη µείωση των πωλήσεων στο ηλεκτρονικό κανάλι του σούπερ µάρκετ έχει συµβάλει και η άρση των περιοριστικών µέτρων κατά της πανδηµίας και η αύξηση της επισκεψιµότητας στα φυσικά καταστήµατα. Ωστόσο και στα φυσικά καταστήµατα καταγράφεται σηµαντική υποχώρηση του όγκου και πωλήσεων λόγω των πληθωριστικών πιέσεων (π.χ. µείωση του όγκου πωλήσεων στα τρόφιµα-ποτά κατά 2,7% το α΄ εξάµηνο του 2022, σύµφωνα µε τα στοιχεία της Nielseniq).

Χαρακτηριστικό της κατάστασης που επικρατεί στον κλάδο είναι ότι και στα ηλεκτρονικά σούπερ µάρκετ παρατηρείται µείωση των προωθητικών ενεργειών. Η µέση έκπτωση λόγω προσφορών σε όλες τις κατηγορίες προϊόντων ήταν κατά το α΄ εξάµηνο του τρέχοντος έτους 37,9%. Το ποσοστό των προϊόντων που πωλήθηκαν µέσω προωθητικών ενεργειών ήταν 35,9% επί του συνόλου κατά το α΄ εξάµηνο του 2022, ποσοστό χαµηλότερο κατά 16,5 ποσοστιαίες µονάδες σε σύγκριση µε το α΄ εξάµηνο του 2021. ∆ηλαδή διατέθηκαν σε προσφορά λιγότερα προϊόντα ή για µικρότερη χρονική περίοδο, κάτι που σηµαίνει και λιγότερες «αυθόρµητες» αγορές.

moneyreview.gr

 

 

Ακολουθήστε το Money Review στο Google News