ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Σούπερ μάρκετ: Μείωση 7-8% στον όγκο πωλήσεων – Γιατί εξαφανίζονται οι προσφορές

Σούπερ μάρκετ: Μείωση 7-8% στον όγκο πωλήσεων – Γιατί εξαφανίζονται οι προσφορές

Με μείωση του όγκου πωλήσεων της τάξης του 7%-8% εκτιμάται ότι έκλεισε ο Απρίλιος για τον κλάδο των σούπερ μάρκετ, στοιχείο που δείχνει την εντεινόμενη αρνητική επίδραση των πληθωριστικών πιέσεων στις καταναλωτικές συνήθειες. Στην παραπάνω εκτίμηση προέβη χθες ο κ. Αριστοτέλης Παντελιάδης, επικεφαλής της METΡΟ ΑΕΒΕ στο περιθώριο εκδήλωσης που πραγματοποιήθηκε χθες το μεσημέρι με αφορμή την έναρξη του 2ου κύκλου του προγράμματος «Πόλη με Ποδήλατα» των My Market, που υλοποιείται από τον φορέα «Πόλεις για Ποδήλατο» με την αιγίδα της Κεντρικής Ένωσης Δήμων Ελλάδας  (ΚΕΔΕ). Πτώση εκτιμάται ότι καταγράφηκε και στην αξία πωλήσεων, μικρότερη, ωστόσο, λόγω των ανατιμήσεων. 

Δεν είναι τυχαίο ότι την ίδια ώρα αυξάνουν τα μερίδιά τους τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας, φτάνοντας στο 14%, καθώς μεγάλη μερίδα των καταναλωτών αναζητεί φθηνότερες λύσεις. Περιορισμένες είναι και οι προσφορές, καθώς όσες επιχειρήσεις προχώρησαν το προηγούμενο διάστημα σε απορρόφηση σημαντικού μέρους των ανατιμήσεων, έχουν περιορισμένα περιθώρια για προωθητικές ενέργειες. Σε αυτή τη φάση οι προσφορές γίνονται κυρίως από τις εταιρείες που είχαν προχωρήσει το προηγούμενο διάστημα σε σημαντικές ανατιμήσεις. 

Μόνο η παράμετρος του ενεργειακού κόστους αρκεί για να περικόψει τις επενδύσεις των σούπερ μάρκετ σε προωθητικές ενέργειες. Όπως επεσήμανε χθες ο κ. Παντελιάδης, ακόμη και με τις κρατικές επιδοτήσεις στους λογαριασμούς του ηλεκτρικού ρεύματος, το κόστος είναι υψηλότερο κατά 80% σε σύγκριση με έναν χρόνο πριν. 

Η ΜΕΤΡΟ ΑΕΒΕ πάντως την επόμενη πενταετία δρομολογεί σειρά επενδύσεων μεγάλο μέρος εκ των οποίων θα έχουν ως στόχο και τη μείωση του ενεργειακού κόστους. Συγκεκριμένα, η εταιρεία σχεδιάζει επενδύσεις ύψους 250 εκατ. ευρώ την επόμενη πενταετία, εκ των οποίων το 25% θα κατευθυνθεί σε «πράσινες» δράσεις. Περίπου 62,5 εκατ. ευρώ θα αφορούν την ενεργειακή αναβάθμιση των κτιρίων, ενώ 28 εκατ. ευρώ θα είναι η επένδυση σε φωτοβολταϊκά συστήματα που θα εγκατασταθούν στις στέγες των καταστημάτων MyMarket και Metro Cash & Carry για ιδιόχρηση μέσω του net metering. Η συγκεκριμένη επένδυση αναμένεται να ολοκληρωθεί το 2023 με τη διοίκηση να εκτιμά ότι τα φωτοβολταϊκά θα καλύπτουν στο τέλος του επόμενου έτους περίπου το 20% της ιδιοκατανάλωσης σε ενέργεια.

Στο πλαίσιο εξάλλου της προώθησης της ηλεκτροκίνησης, η εταιρεία παρέχει ηλεκτρικά αυτοκίνητα σε στελέχη της, ενώ χρησιμοποιεί ηλεκτρικά οχήματα και για τις ανάγκες της διανομής των παραγγελιών. Επίσης έχουν τοποθετηθεί 500 σταθμοί φόρτισης ηλεκτρικών αυτοκινήτων σε 250 σημεία ανά την Ελλάδα.

 

Ακολουθήστε το Money Review στο Google News