ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Μείωση κερδών για τη ΦΑΓΕ – Η τιμή του γάλακτος και τα νέα για το εργοστάσιο

Μείωση κερδών για τη ΦΑΓΕ – Η τιμή του γάλακτος και τα νέα για το εργοστάσιο

Λίγο αργότερα από την αρχική εκτίμηση αναμένεται να είναι λειτουργήσει το νέο εργοστάσιο της ΦΑΓΕ στην Ευρώπη και συγκεκριμένα στην περιοχή Hoogeveen στη βορειοανατολική Ολλανδία. Σύμφωνα με όσα αναφέρονται στην οικονομική έκθεση της γαλακτοβιομηχανίας για τη χρήση του 2021, το νέο εργοστάσιο εκτιμάται ότι θα είναι πλήρως λειτουργικό το πρώτο εξάμηνο του 2025 και όχι το δεύτερο εξάμηνο του 2024, όπως είχε αρχικά ανακοινωθεί. 

Υπενθυμίζεται ότι σύμφωνα με όσα είχε ανακοινώσει τον Νοέμβριο η εταιρεία το νέο εργοστάσιο αποτελεί επένδυση ύψους 150 εκατ. ευρώ που θα δημιουργήσει 250 νέες θέσεις εργασίας και η οποία θα προσθέσει στην παραγωγική δυναμικότητα της ελληνικής γαλακτοβιομηχανίας 40.000 τόνους γιαουρτιού ετησίως. Οι νέες αυτές παραγωγικές εγκαταστάσεις σχεδιάζεται να γίνουν σε έκταση 15 εκταρίων στο επιχειρηματικό πάρκο Riegmeer Hoogeveen. 

Σε ό,τι αφορά τα αποτελέσματα της ΦΑΓΕ το 2021 έκλεισε με μικρή άνοδο των πωλήσεων και σημαντική υποχώρηση των κερδών, ενώ την ίδια ώρα καταγράφηκε μεγάλη αύξηση στις τιμές παραγωγού. Ειδικότερα, οι πωλήσεις της ΦΑΓΕ διαμορφώθηκαν σε 535,6 εκατ. δολάρια, ενισχυμένες κατά 2,7% σε σύγκριση με το 2020. Αν και ο όγκος πωλήσεων αυξήθηκε κατά 3,4%, μειώθηκε κατά 2,4% η μέση καθαρή τιμή πώλησης των προϊόντων της εταιρείας. Από την άλλη, τα μεγέθη της ευνοήθηκαν με τη θετική επίδραση να υπολογίζεται σε 1,7% από την εξασθένηση του δολαρίου και της στερλίνας έναντι του ευρώ. 

Τα μικτά κέρδη της ΦΑΓΕ υποχώρησαν κατά 10% και διαμορφώθηκαν σε 191,2 εκατ. δολάρια, εξέλιξη που αποδίδεται στην αύξηση της τιμής της βασικής πρώτης ύλης που είναι το γάλα. Η τιμή για το γάλα που χρησιμοποιείται στις εγκαταστάσεις της ΦΑΓΕ στην Ελλάδα και τις ΗΠΑ αυξήθηκε το 2021 σε σύγκριση με το 2020 κατά 19,3% και 11,5% αντιστοίχως. 

«Επιδιώξαμε να διαχειριστούμε το κόστος μισθοδοσίας και στο μέλλον θα συνεχίσουμε να ψάχνουμε να προμηθευόμαστε πρώτες ύλες σε συμφέρουσες τιμές προκειμένου η εταιρεία να παραμείνει κερδοφόρα», αναφέρεται χαρακτηριστικά στην οικονομική έκθεση. 

Τα λειτουργικά κέρδη υποχώρησαν κατά 37,1%, στα 44,5 εκατ. δολάρια, τα κέρδη προ φόρων διαμορφώθηκαν σε μόλις 16,3 εκατ. δολάρια έναντι 55,5 εκατ. δολαρίων το 2020, ενώ τα καθαρά κέρδη υποχώρησαν σε 15,8 εκατ. δολάρια από 43,3 εκατ. δολάρια το 2020. Πέραν των παραπάνω αποφάσεων, η εταιρεία, προκειμένου να διατηρήσει την κερδοφορία της έχει προχωρήσει και στη διακοπή της παραγωγής προϊόντων με χαμηλά περιθώρια κέρδους. 

Οι πωλήσεις της ΦΑΓΕ στις ΗΠΑ υποχώρησαν το 2021 κατά 1,4% σε αξία και αυξήθηκαν οριακά σε όγκο κατά 0,8%. Σύμφωνα με στοιχεία της IRI που επικαλείται η ΦΑΓΕ στην οικονομική της έκθεση, έχει ηγετικό μερίδιο στην κατηγορία του στραγγιστού γιαουρτιού στις ΗΠΑ (29% μερίδιο ως προς την αξία πωλήσεων), ενώ έχει το τέταρτο μεγαλύτερο μερίδιο (4,6%) στο σύνολο της κατηγορίας του γιαουρτιού. Η εταιρεία πάντως υποστηρίζει ότι με βάση τα στοιχεία της για τον όγκο πωλήσεων, το μερίδιό της στην αμερικανική αγορά πιθανόν υποεκτιμάται σημαντικά. 

Οι πωλήσεις της ΦΑΓΕ στο Ηνωμένο Βασίλειο αυξήθηκαν κατά 5,1% σε αξία και κατά 2,2% σε όγκο σε σύγκριση με το 2020. Το μερίδιο της ΦΑΓΕ στο σύνολο της αγοράς γιαουρτιού είναι 4,9% (ως προς την αξία) και 3,3% (ως προς τον όγκο), μερίδια που την κατατάσσουν στην 7η θέση της αγοράς. Σε ό,τι αφορά πάντως την κατηγορία του στραγγιστού γιαουρτιού, η ΦΑΓΕ κατέχει στη βρετανική αγορά μερίδιο 12,6% (σε αξία) και 7,7% (σε όγκο) αποτελώντας τον 4ο παίκτη μετά τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας, τη Yeo Valley Organic και τη Danone. 

Τον τέταρτο μεγαλύτερο παίκτη στο σύνολο της ιταλικής αγοράς γιαουρτιού αποτελεί η ΦΑΓΕ με μερίδιο 9,3 % (ως προς την αξία), μετά τη Danone, τη Muller και τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας. Στην κατηγορία πάντως του γιαουρτιού με χαμηλά λιπαρά κατέχει την πρώτη θέση με μερίδιο 41,9%. Οι πωλήσεις της ΦΑΓΕ στην Ιταλία αυξήθηκαν κατά 12,4% σε αξία και 10% σε όγκο το 2021 σε σύγκριση με το 2020. 

Στην Ελλάδα διατηρεί την ηγετική της θέση με μερίδιο 24,3% σε όγκο και 23,8% σε αξία. Δεύτερος «παίκτης» στην αγορά ως προς τον όγκο πωλήσεων είναι η Κρι – Κρι με μερίδιο 15,1%, ενώ τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας καταλαμβάνουν την τρίτη θέση με μερίδιο 13,5%. Ως προς την αξία πωλήσεων τη δεύτερη θέση καταλαμβάνει η Vivartia με μερίδιο 16,1% και η Κρι – Κρι την τρίτη θέση με μερίδιο 15%. 

Οι πωλήσεις της ΦΑΓΕ στην ελληνική αγορά αυξήθηκαν το 2021 σε σύγκριση με το 2020 κατά 0,8% σε αξία και κατά 2,2% σε όγκο. 

 

 

Ακολουθήστε το Money Review στο Google News