ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Πληθωρισμός: Φόβοι για ανάσχεση της ζήτησης – Στα 7,8 δισ. ευρώ ο τζίρος των σούπερ μάρκετ

Πληθωρισμός: Φόβοι για ανάσχεση της ζήτησης – Στα 7,8 δισ. ευρώ ο τζίρος των σούπερ μάρκετ

Αύξηση 2% καταγράφει ο τζίρος των σούπερ μάρκετ το δεκάμηνο Ιανουαρίου – Οκτωβρίου 2021 σε σύγκριση με το αντίστοιχο δεκάμηνο, τάση η οποία δεν αποκλείεται να αντιστραφεί το επόμενο διάστημα, καθώς η αυξανόμενη ένταση των πληθωριστικών πιέσεων οδηγήσει ενδεχομένως σε ανάσχεση της ζήτησης.

Ήδη τον Νοέμβριο οι πωλήσεις των σούπερ μάρκετ ακολούθησαν καθοδική πορεία με τα στοιχεία της NielsenIQ να δείχνουν υποχώρηση των εσόδων κατά 6,6% την εβδομάδα που ολοκληρώθηκε στις 14 Νοεμβρίου. Βεβαίως, η εξέλιξη αυτή είναι εν πολλοίς αναμενόμενη δεδομένου ότι η σύγκριση γίνεται με μία περίοδο, τον Νοέμβριο του 2020, όταν από τις 7 Νοεμβρίου το υπόλοιπο λιανεμπόριο και η εστίαση ήταν σε lockdown, κάτι που σημαίνει πάντα αυξημένες πωλήσεις για τα σούπερ μάρκετ. Με την επίδοση, πάντως, του 2% ο τζίρος υπολογίζεται στο δεκάμηνο σε 7,8 δισ. ευρώ.  

Τα στοιχεία της NielsenIQ τα οποία παρουσίασε χθες ο κ. Βάιος Δημοράγκας, διευθύνων σύμβουλος της NielsenIQ στην Ελλάδα, στο πλαίσιο του ετήσιου συνεδρίου του ΙΕΛΚΑ (Ινστιτούτο Έρευνας Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών) έρχονται επίσης να επιβεβαιώσουν το ανατιμητικό κύμα σε σειρά προϊόντων και υπηρεσιών.

Οι μεγαλύτερες  ανατιμήσεις στα σούπερ μάρκετ με βάση τα στοιχεία του Οκτωβρίου 2021 (σύγκριση με Οκτώβριο 2020) αφορούν τα εξής προϊόντα: 34,2% στα σπορέλαια, 16,3% στο ελαιόλαδο, 9,4% στις σάλτσες, 7,7% στις παιδικές τροφές και επιδόρπια για μωρά, 6,3% στις κάψουλες καφέ, 7,1% στα κατεψυγμένα λαχανικά, κατά 3,1% στις πίτες, 3,7% στα παγωτά και 6,3% στα κρασιά.  

Το κύμα των ανατιμήσεων, οι φόβοι για υποχώρηση της κατανάλωσης και η προσπάθεια λιανεμπόρων και προμηθευτών να περιορίσουν τις απώλειες στα περιθώρια κέρδους τους είχε ως αποτέλεσμα να παρατηρείται εξορθολογισμός των προσφορών από το καλοκαίρι και έπειτα. Η προωθητική ένταση υποχώρησε σε 35,2% τον Οκτώβριο από 44,1% τον Ιούλιο κάτι που στρέφει τους καταναλωτές σε προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας, κατηγορία η οποία ανακάμπτει.

Αναφερόμενος στη νέα χρονιά και πώς ο πληθωρισμός θα επηρεάσει την κατανάλωση ειδών σούπερ μάρκετ ο κ. Δημοράγκας επεσήμανε τα εξής:  «Το πώς η αύξηση του πληθωρισμού θα επηρεάσει την κατανάλωση  στα σούπερ μάρκετ είναι αβέβαιο καθώς υπάρχουν αρκετοί παράγοντες που πρέπει να προσμετρηθούν όπως για παράδειγμα το πώς θα διαμορφωθεί το τουριστικό ρεύμα. Προφανώς ένας υψηλός ή πολύ υψηλός πληθωρισμός στο μέλλον θα συμβάλλει στην ανάσχεση και των πωλήσεων στα σούπερ μάρκετ, όμως, εδώ θα πρέπει να σημειωθεί ότι η αγορά αυτή είναι δυναμική και προσαρμόζεται, ο ανταγωνισμός λειτουργεί και σίγουρα δεν υπάρχει ένα συμπέρασμα που να καλύπτει όλες τις κατηγορίες και όλες τις μάρκες. Κάθε παίκτης πρέπει να σχεδιάσει προσεκτικά τις κινήσεις του παρακολουθώντας την τοποθέτηση της τιμής του σε σχέση με τον ανταγωνισμό, αξιολογώντας την ελαστικότητα της κατηγορίας του αλλά και της μάρκας του μέσα στην κατηγορία».

Διαβάστε επίσης: 

Λιανεμπόριο: Οι χαμένοι και οι κερδισμένοι της πανδημίας

Black Friday: Οι πωλήσεις σε e-φαρμακεία και e-markets – Τι αγόρασαν οι Έλληνες

Φουντώνει ο πληθωρισμός – Θα είναι πράγματι παροδικός;

Ακολουθήστε το Money Review στο Google News