Business & Finance Δευτέρα 7/12/2020, 07:53
ΔΙΕΘΝΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Λιανική: Ένα σπάνιο success story στη Βρετανία

Οι επιχειρήσεις λιανικής συγκαταλέγονται μεταξύ των μεγάλων χαμένων της πανδημίας και των περιοριστικών μέτρων για την ανάσχεσή της. Υπάρχουν όμως και κάποιες φωτεινές εξαιρέσεις. O αλευρόμυλος Gilchesters Organics αποτελεί μία από αυτές.

Όταν ο Βρετανός πρωθυπουργός, Μπόρις Τζόνσον, ανακοίνωσε το πρώτο lockdown της άνοιξης, η αντίδραση των Βρετανών καταναλωτών ήταν άμεση: Έσπευσαν στα σούπερ-μάρκετ και άδειασαν τα ράφια, αγοράζοντας μεγάλες ποσότητες τροφίμων και πρώτων υλών μαγειρικής και ζαχαροπλαστικής. Και όταν άρχισαν να παρατηρούνται ελλείψεις στα ράφια, έσπευσαν κατευθείαν στους αλευρόμυλους, όπως o Gilchesters στο Στάμφορντχαμ της Βρετανίας.

«Το επιχειρηματικό μας μοντέλο άλλαξε ριζικά», αναφέρει στο Bloomberg η 53χρονη Μπίλι Γουίλκινσον, ιδιοκτήτρια της εταιρείας, σε συνεργασία με τον σύζυγό της, Άντριου.

Πριν από το lockdown, αλευρόμυλος πωλoύσε περίπου το 80% των άλευρων που παράγει σε φούρνους, εστιατόρια και πελάτες χονδρικής. Το υπόλοιπο κατευθυνοταν σε τοπικά καταστήματα και ένα μικρός σχεδόν αμελητέος αριθμός παραγγελιών πήγαινε απευθείας σε πελάτες. Αλλά τον πρώτο μήνα του lockdown, οι παραγγελίες μέσω ταχυδρομείου αυξήθηκαν κατά 700%.

Στη διάρκεια των περιοριστικών μέτρων σε κοινωνικές συναθροίσεις και μετακινήσεις, η ζήτηση για τρόφιμα αυξάνεται κατακόρυφα, μια τάση που ευνόησε την Gilchesters Organics. Στη διάρκεια του μηνός μετά την επιβολή του πρώτου lockdown στη Βρετανία, 2,1 εκατ. περισσότεροι Βρετανοί αγόρασαν αλεύρι, σύμφωνα με στοιχεία της εταιρείας αναλύσεων αγοράς Mintel. Τον Απρίλιο, 2 εκατ. περισσότεροι καταναλωτές αγόρασαν ένα σακί αλεύρι, αναφέρει ο κ. Γουίλκινσον.

moneyreview.gr με πληροφορίες από Βloomberg

Ακολουθήστε το Money Review στο Google News