Business & Finance Τετάρτη 2/12/2020, 10:05
ΔΙΕΘΝΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Αερομεταφορές: Mπορεί ο κορωνοϊός να σημάνει το τέλος των επαγγελματικών ταξιδίων;

Αερομεταφορές: Mπορεί ο κορωνοϊός να σημάνει το τέλος των επαγγελματικών ταξιδίων;

Στην καθιέρωση τεστ ανίχνευσης πριν από κάθε πτήση και στην κυκλοφορία του εμβολίου εναποθέτουν τις ελπίδες τους οι αερομεταφορείς για την επανεκκίνηση του κλάδου και την ανάκαμψη των αεροπορικών ταξιδίων. Ακόμη όμως κι αν εμβολιασθεί μεγάλο μέρος του πληθυσμού, υπάρχει μία κατηγορία ταξιδίων που δεν πρόκειται να επιστρέψει σε επίπεδα προ κορωνοϊού. Και αυτό διότι η πανδημία επιφέρει μόνιμες αλλαγές. Πρόκειται για τα ταξίδια για επαγγελματικούς σκοπούς(business travel), αναφέρει η «WSJ» σε ανάλυσή της. Στη νέα εποχή μετά τον Covid-19 τα κονδύλια των επιχειρήσεων για επαγγελματικά ταξίδια έχουν μειωθεί και οι συσκέψεις και αρκετά συνέδρια διεξάγονται διαδικτυακά. Σύμφωνα με τη «WSJ», ορισμένες από αυτές τις εκδηλώσεις θα παραμείνουν διαδικτυακές ενώ είναι πιθανό να περιορισθούν τα συνέδρια.

Για πόσον καιρό όμως; Η απάντηση σε αυτό το ερώτημα έχει σημασία, όχι μόνο για τους αερομεταφορείς και το προσωπικό που απασχολείται στον κλάδο, αλλά και για τους πελάτες-ταξιδιώτες. Και αυτό διότι το υψηλότερο κόστος εισιτηρίων που καταβάλλουν όσοι ταξιδεύουν για επαγγελματικούς σκοπούς επιδοτεί κατά κάποιο τρόπο τα φθηνά εισιτήρια για όσους ταξιδεύουν για διακοπές. Επιπλέον, λιγότερα επαγγελματικά ταξίδια συνεπάγονται και λιγότερες πτήσεις προς προορισμούς κατ’ εξοχήν επιχειρηματικούς, όπως Νέα Υόρκη, Σικάγο, Λονδίνο και Τόκιο. Και αυτό συνεπάγεται λιγότερες διαθέσιμες θέσεις για ταξιδιώτες αναψυχής.

Οι εκτιμήσεις για τις μόνιμες αλλαγές στην αεροπορική βιοηχανία ποικίλλουν, υπάρχουν όμως και απόψεις, όπως αυτή του Μπιλ Γκέιτς της Microsoft, ότι δεν πρόκειται να υπάρξει πλήρης ανάκαμψη του business travelling.

Oι εκτιμήσεις κυμαίνονται για απώλεια μεταξύ 19% έως και 36% όλων των αεροπορικών ταξιδίων για επαγγελματικό σκοπό, όπως αναφέρει η ανάλυση της «WSJ».

«Το λιανικό εμπόριο σε φυσικά καταστήματα “αφανίσθηκε” από το ηλεκτρονικό εμπόριο και νομίζω ότι κι εδώ έχουμε κάτι αντίστοιχο», δηλώνει στη «WSJ» ο Τζέι Σόρενσεν, πρόεδρος της εταιρείας συμβουλευτικών υπηρεσιών για την αεροπορική βιομηχανία IdeaWorks.

moneyreview.gr

Ακολουθήστε το Money Review στο Google News