ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Coca-Cola HBC: Χαμηλή μονοψήφια ανάπτυξη για την Ελλάδα στο α’ τρίμηνο – Ξεχώρισε το out-of-home κανάλι

Coca-Cola HBC: Χαμηλή μονοψήφια ανάπτυξη για την Ελλάδα στο α’ τρίμηνο – Ξεχώρισε το out-of-home κανάλι

Κατά χαμηλό μονοψήφιο ποσοστό αυξήθηκε ο όγκος πωλήσεων της Coca-Cola HBC στην Ελλάδα το α’ τρίμηνο του 2024, παρά την υψηλή συγκριτική βάση του αντίστοιχου περυσινού διαστήματος. Ο όγκος πωλήσεων των ανθρακούχων αναψυκτικών παρέμεινε στα ίδια επίπεδα, με θετικές επιδόσεις από την Coke Zero και τα ανθρακούχα αναψυκτικά για ενήλικες. Στην κατηγορία των ποτών ενέργειας σημειώθηκε χαμηλή μονοψήφια αύξηση, ενώ στην κατηγορία των μη ανθρακούχων αναψυκτικών σημειώθηκε υψηλή μονοψήφια αύξηση, κυρίως χάρη στη χαμηλή διψήφια αύξηση στα εμφιαλωμένα νερά. Ο CEO της εταιρείας, Zoran Bogdanovic, στο call conference με τους αναλυτές, υπογράμμισε τη μεγάλη συμβολή της ελληνικής αλλά και της ιταλικής αγοράς, στη σημαντική ανάπτυξη του out-of-home καναλιού στις αναπτυγμένες αγορές, καθώς το at-home κανάλι στην περιοχή παρέμεινε σταθερό.

Το πλάνο στην Ιταλία και το DRS

Αρκετοί αναλυτές στο call conference εστίασαν στις αναπτυγμένες αγορές, όπου σημειώθηκε μείωση στους όγκους πωλήσεων σε όλες τις αγορές πλην της Ελλάδας. Στην Ιταλία οι ανατιμήσεις σε ένα πολύ ανταγωνιστικό περιβάλλον οδήγησαν σε υψηλή μονοψήφια πτώση των όγκων, κυρίως στα ανθρακούχα και στο νερό, η οποία δεν αντισταθμίστηκε από τη βελτίωση στην κατηγορία των ανθρακούχων για ενήλικες και των χυμών. Για την αντιστροφή αυτής της εικόνας “τρέχει” ήδη ένα προωθητικό πλάνο, ξεκινώντας από μουσικά φεστιβάλ, όχι μόνο κατά τη διάρκεια, αλλά και μετά από αυτά, όπως επισημάνθηκε, καθώς επίσης και η συνεχής ενίσχυση του δικτύου με νέους operators και περισσότερα ψυγεία της εταιρείας.

Η πτώση των όγκων πωλήσεων στην Ιρλανδία αποδόθηκε στην αρνητική επίδραση που είχε η έναρξη του DRS (Deposit Return Scheme) από τον περασμένο Φεβρουάριο στη χώρα στο πλαίσιο προώθησης της Κυκλικής Οικονομίας, με την άνοδο στις κατηγορίες των Ενεργειακών Ποτών και του Καφέ, να μην μπορεί να αντισταθμίσει την πτώση των όγκων στα ανθρακούχα. Πτωτικά κινήθηκαν οι όγκοι και στην Ελβετία, παρά τις καλές επιδόσεις στην κατηγορία των Χυμών-νερού (stills). Αναφορικά με το DRS το οποίο εφαρμόζεται από το ξεκίνημα του 2024 και στην Ουγγαρία τονίστηκε ότι σε βραχυπρόθεσμο ορίζοντα θα έχει αρνητικές επιπτώσεις στις πωλήσεις, καθώς οι καταναλωτές καλούνται να πληρώσουν κάτι παραπάνω για την συσκευασία το οποίο θα τους επιστρέφεται αν την επιστρέφουν μετά την κατανάλωση του ποτού, ωστόσο στο μέλλον το κοινό θα προσαρμοστεί στις νέες συνθήκες.

Η ανάπτυξη σε Πολωνία & Νιγηρία και το μποϋκοτάζ στην Αίγυπτο

Στις αναπτυσσόμενες αγορές δόθηκε έμφαση στις πολύ καλές επιδόσεις που εμφάνισε η πολωνική αγορά, χάρη στην κατηγορία των ανθρακούχων αναψυκτικών, καθώς οι όγκοι υποχώρησαν στα ενεργειακά ποτά – λόγω του υψηλού ανταγωνισμού αλλά και κάποιων κανονιστικών μέτρων που ξεκίνησαν από τις αρχές Ιανουαρίου – αλλά και στην κατηγορία Χυμών & Νερού.

Τέλος, στις αναδυόμενες αγορές έγινε ιδιαίτερη αναφορά στην πολύ υψηλή ανάπτυξη που παρουσιάζει η αγορά της Νιγηρίας, παρά τις μεγάλες ανατιμήσεις που έγιναν από τη διοίκηση προκειμένου να ανταποκριθεί στο αυξημένο πληθωριστικό περιβάλλον στη χώρα. Για την Αίγυπτο σημειώθηκε η αρνητική επίδραση από το γενικότερο μποϊκοτάζ που υπήρξε σε μεγάλα διεθνή brands μετά τις εξελίξεις στη Γάζα, κάτι όμως που φαίνεται να φθίνει μήνα με το μήνα, όπως υποστήριξε στο call conference η διοίκηση.

Στα €2,225 δισ. τα έσοδα του ομίλου

Συνολικά ο όμιλος Coca-Cola HBC AG έκλεισε το πρώτο τρίμηνο του 2024 με αύξηση των εσόδων της τάξης του 12,6%, στα €2,225 δισ., με τον όγκο πωλήσεων να ενισχύεται κατά 1,8% χάρη στις καλές επιδόσεις των αναδυόμενων και των αναπτυσσόμενων αγορών. Οι όγκοι πωλήσεων στα ανθρακούχα αναψυκτικά ήταν σταθεροί, ενώ στα ποτά ενέργειας και στον καφέ σημείωσαν ισχυρή διψήφια αύξηση (+37,3% και +34,3% αντίστοιχα), ενώ τα καθαρά έσοδα από πωλήσεις ανά κιβώτιο αυξήθηκαν κατά 10,6% σε οργανική βάση. Σε δημοσιευμένη βάση, η αύξηση των καθαρών εσόδων από πωλήσεις ήταν οριακή, κατά 1%, καθώς η ισχυρή οργανική αύξηση αντισταθμίστηκε από τον αντίκτυπο των δυσμενών συναλλαγματικών διαφορών σε Νιγηρία και Αίγυπτο. Επισημαίνεται ακόμη από τον όμιλο, η συνεχιζόμενη βελτίωση του μεριδίου αγοράς σε αξία, με αύξηση κατά 120 μονάδες βάσης στα έτοιμα προς κατανάλωση μη αλκοολούχα αναψυκτικά και 70 μονάδες βάσης στα ανθρακούχα αναψυκτικά.

Αναφορικά με τις ανατιμήσεις, επισημάνθηκε στο call conference ότι πρόκειται για μία δυναμική διαδικασία, η οποία δεν ακολουθείται οριζόντια, καθώς υπάρχουν διαφορές από χώρα σε χώρα, λαμβάνοντας υπόψη π.χ. το ανταγωνιστικό περιβάλλον, τις κανονιστικές ρυθμίσεις κ.ά.

Η εικόνα ανά αγορά

  • Αναπτυγμένες αγορές: Τα καθαρά έσοδα από πωλήσεις αυξήθηκαν κατά 5,1% σε οργανική βάση, λόγω της ανάπτυξης των εσόδων ανά κιβώτιο, με τη μεταβολή στους όγκους πωλήσεων να έχει επηρεαστεί από τις ισχυρές επιδόσεις της συγκριτικής περιόδου
  • Αναπτυσσόμενες αγορές: Τα καθαρά έσοδα από πωλήσεις αυξήθηκαν κατά 12,5% σε οργανική βάση, με ενθαρρυντική βελτίωση στους όγκους πωλήσεων μετά από ένα απαιτητικό 2023
  • Αναδυόμενες αγορές: Τα καθαρά έσοδα από πωλήσεις αυξήθηκαν κατά 19,0% σε οργανική βάση, λόγω της αύξησης των εσόδων ανά κιβώτιο, ενώ επίσης καταγράφηκαν ανθεκτικές επιδόσεις στους όγκους πωλήσεων παρά τις επιπτώσεις από το μακροοικονομικό περιβάλλον και τις αρνητικές συναλλαγματικές μεταβολές

Coca-Cola HBC: Χαμηλή μονοψήφια ανάπτυξη για την Ελλάδα στο α’ τρίμηνο – Ξεχώρισε το out-of-home κανάλι-1

 

Portfolio

Ο όμιλος συνέχισε να επενδύει στο χαρτοφυλάκιο προϊόντων 24/7 κατανάλωσης.

  • Το μείγμα συσκευασιών ατομικής κατανάλωσης στα ανθρακούχα αναψυκτικά αυξήθηκε κατά 230 μονάδες βάσης, χάρη στις πρωτοβουλίες διαχείρισης της αύξησης των εσόδων
  • Το Monster Energy Green Zero Sugar κυκλοφόρησε σε 16 αγορές, υποστηρίζοντας τη συνεχιζόμενη ισχυρή ανάπτυξη του Monster
  • Η αύξηση στον καφέ οφείλεται κατά κύριο λόγο στην αύξηση των premium σημείων πώλησης εκτός σπιτιού
  • Η διανομή της Finlandia Vodka επεκτάθηκε σε 17 επιπλέον αγορές
  • Ανακοινώθηκε η συμφωνία εξαγοράς της BDS Vending στην Ιρλανδία, ενισχύοντας τις δυνατότητες του ομίλου στον τομέα των αυτόματων μηχανών πώλησης και τις ικανότητες στρατηγικού σχεδιασμού της εμπορικής του προσέγγισης ανά κανάλι διανομής

Προοπτικές

Η διοίκηση επιβεβαίωσε το guidance για το 2024:

  • Επίτευξη του μεσοπρόθεσμου στόχου αύξησης των καθαρών εσόδων από πωλήσεις σε οργανική βάση για τον Όμιλο στο εύρος 6%-7%
  • Σε συγκρίσιμη βάση, το κόστος πωληθέντων ανά κιβώτιο αναμένεται να αυξηθεί μεταξύ χαμηλού και μέσου μονοψήφιου ποσοστού ως αποτέλεσμα της συνδυαστικής επίδρασης του πληθωρισμού, των συναλλαγματικών διαφορών από συναλλαγές και των συναλλαγματικών διαφορών μετατροπής των αποτελεσμάτων στο νόμισμα αναφοράς του Ομίλου
  • Αύξηση των λειτουργικών κερδών σε οργανική βάση στο εύρος 3%-9%

Διαβάστε επίσης:

Coca Cola HBC: Οργανική αύξηση εσόδων 12,6% το πρώτο τρίμηνο

Η Coca-Cola ετοιμάζεται για IPO της Coca-Cola Beverages Africa ύψους 8 δισ. δολ.

Λαϊκή εξέγερση κατά της Coca Cola – Πώς η πολυεθνική εξόργισε τον κόσμο

 

Ακολουθήστε το Money Review στο Google News