Business & Finance Τρίτη 31/10/2023, 09:20
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Coca Cola HBC: Αύξηση 15,3% στα έσοδα το γ΄ τρίμηνο – Σταθερό το guidance για το 2023

Coca Cola HBC: Αύξηση 15,3% στα έσοδα το γ΄ τρίμηνο – Σταθερό το guidance για το 2023

Αύξηση 15,3% εμφάνισαν τα καθαρά έσοδα από πωλήσεις της Coca Cola HBC σε οργανική βάση στο τρίμηνο, με τα καθαρά έσοδα από πωλήσεις εννιαμήνου να αυξάνονται κατά 17% σε οργανική βάση. Η εταιρεία διατηρεί αμετάβλητες τις προβλέψεις της για το 2023, καθώς αναμένει αύξηση των λειτουργικών κερδών στο εύρος 9% με 12% σε οργανική βάση.

Σύμφωνα με την ανακοίνωση της Coca Cola HBC, η αύξηση του όγκου πωλήσεων κατά 2,2% σε οργανική βάση, οφείλεται κυρίως στις κατηγορίες στρατηγικής της προτεραιότητας, με τα ανθρακούχα αναψυκτικά να αυξάνονται κατά 1,5%, τα ποτά ενέργειας 24,8% και τον καφέ 33,5%.

Τα καθαρά έσοδα από πωλήσεις ανά κιβώτιο αυξήθηκαν κατά 12,9% σε οργανική βάση, αντικατοπτρίζοντας τα σωρευτικά οφέλη των πρωτοβουλιών διαχείρισης της αύξησης των εσόδων κατά τους τελευταίους δώδεκα μήνες, σε όλες τις κατηγορίες και τις αγορές.

Τα καθαρά έσοδα από πωλήσεις αυξήθηκαν κατά 3,8% σε δημοσιευμένη βάση, με την ισχυρή οργανική ανάπτυξη να αντισταθμίζεται από τον αντίκτυπο των δυσμενών συναλλαγματικών μεταβολών στις αναδυόμενες αγορές.

Ανακοινώθηκε επίσης περαιτέρω βελτίωση του μεριδίου αγοράς εννιαμήνου σε αξία. Αύξηση κατά 110 μονάδες βάσης στα έτοιμα προς κατανάλωση μη αλκοολούχα αναψυκτικά και 60 μονάδες βάσης στα ανθρακούχα αναψυκτικά.

Βασικά στοιχεία ανά αγορά

–       Αναπτυγμένες αγορές: Τα καθαρά έσοδα από πωλήσεις αυξήθηκαν κατά 7,7% σε οργανική βάση, κυρίως λόγω της αύξησης των εσόδων ανά κιβώτιο, με μεικτές επιδόσεις σε επίπεδο όγκου πωλήσεων λόγω της υψηλής συγκριτικής βάσης και των ποικίλων καιρικών συνθηκών.

–       Αναπτυσσόμενες αγορές: Τα καθαρά έσοδα από πωλήσεις αυξήθηκαν κατά 15,9% σε οργανική βάση, με ισχυρές επίδόσεις του όγκου πωλήσεων στα ποτά ενέργειας και τον καφέ, που αντιστάθμισαν εν μέρει τους χαμηλότερους όγκους πωλήσεων σε ανθρακούχα αναψυκτικά, νερό και χυμούς. 

–       Αναδυόμενες αγορές: Τα καθαρά έσοδα αυξήθηκαν κατά 21,8% σε οργανική βάση, με ισχυρή βελτίωση του όγκου πωλήσεων, ιδίως στην Αίγυπτο.

Ο κ. Zoran Bogdanovic, Διευθύνων Σύμβουλος της Coca-Cola HBC AG, σχολίασε:  «Είμαστε ιδιαίτερα ικανοποιημένοι που είχαμε καλές επιδόσεις για ακόμα μία φορά, και που σημειώσαμε αύξηση του όγκου πωλήσεων σε οργανική βάση για δεύτερο συνεχόμενο τρίμηνο. Αυτό οφείλεται στην αποτελεσματική υλοποίηση της στρατηγικής μας στην αγορά, η οποία υποστηρίζεται από τη διαρκή εστίαση στις κατηγορίες στρατηγικής προτεραιότητας, δηλαδή στις κατηγορίες των ανθρακούχων αναψυκτικών, των ποτών ενέργειας και του καφέ, καθώς και από την εστίαση μας στην ανάπτυξη δυνατοτήτων προσαρμοσμένων στην εξατομικευμένη υλοποίηση σε κάθε σημείο πώλησης. Η εξελιγμένη διαχείριση της αύξησης των καθαρών εσόδων, μέσω της αξιοποίησης δεδομένων, πληροφοριών και αναλύσεων, μας βοηθούν να προσαρμόζουμε τις πρωτοβουλίες μας και την εκτέλεση της στρατηγικής μας στα διαφορετικά καταναλωτικά περιβάλλοντα και να ισορροπούμε επιτυχώς ανάμεσα στη διατήρηση προσιτών τιμών και στην παροχή προϊόντων υψηλής αξίας. Ως αποτέλεσμα, πετύχαμε τόσο αυξημένα έσοδα ανά κιβώτιο όσο και υψηλότερα μερίδια αγοράς.

Επιπλέον, συνεχίζουμε να επενδύουμε στο μέλλον μας, με σαφή εστίαση στην επίτευξη των στόχων μας σε σχέση με τη βιωσιμότητα. Στην Αυστρία, εισαγάγαμε μια πρωτοπόρα για τη βιομηχανία εναλλακτική στην πλαστική μεμβράνη συσκευασίας για τις πολυσυσκευασίες φιαλών μελλοντικής κατανάλωσης, ενώ στη Ρουμανία επενδύσαμε σε δυνατότητες ανακυκλωμένου PET ώστε να ενισχύσουμε την περιβαλλοντική κυκλικότητα των συσκευασιών.

Επιβεβαιώνουμε τις κατευθυντήριες γραμμές μας για ισχυρή ανάπτυξη το 2023 και, παρά τη συνεχιζόμενη αβεβαιότητα σε επίπεδο μακροοικονομικού περιβάλλοντος, παραμένουμε σε πολύ καλή θέση ως προς την επίτευξη των μεσοπρόθεσμων στόχων μας.»

Επιχειρηματικές προοπτικές

Οι επιδόσεις κατά το τρίτο τρίμηνο ήταν αντίστοιχες των προσδοκιών της, δηλώνει η εταιρεία, υποστηριζόμενες από το δεύτερο συνεχόμενο τρίμηνο αύξησης του όγκου πωλήσεων σε οργανική βάση, παρά τις αντίξοες συνθήκες που επικράτησαν σε ορισμένες αγορές. Οι προσδοκίες της για το 2023 παραμένουν αμετάβλητες:

·         Εξακολουθεί να αναμένει αύξηση των καθαρών εσόδων στο άνω άκρο του μεσαίου επιπέδου του εύρους 10-20% σε οργανική βάση για το σύνολο του έτους. 

·         Συνεχίζει να αναμένει αύξηση του κόστους πωληθέντων ανά κιβώτιο κατά υψηλό μονοψήφιο ποσοστό για το 2023, καθώς οι πληθωριστικές πιέσεις αρχίζουν να μετριάζονται.

·         Αναμένει αύξηση των λειτουργικών κερδών στο εύρος 9% με 12% σε οργανική βάση για το 2023 συνολικά.

Τεχνική ανάλυση

Στο πλαίσιο της τεχνικής ανάλυσης, η Coca Cola HBC αναμένει πλέον χαμηλότερο επίπεδο χρηματοοικονομικών εξόδων για το 2023. Οι λοιπές προσδοκίες της παραμένουν αμετάβλητες. 

Συναλλαγματικές ισοτιμίες: Συνεχίζει να αναμένει ότι η αρνητική επίδραση στα συγκρίσιμα λειτουργικά κέρδη από συναλλαγματικές διαφορές μετατροπής των αποτελεσμάτων στο νόμισμα αναφοράς του Ομίλου θα παραμείνει στα επίπεδα των €50-60 εκατ.

Έξοδα αναδιάρθρωσης: Δεν αναμένει σημαντικά έξοδα αναδιάρθρωσης το 2023.

Φόροι: Συνεχίζει να αναμένει ότι ο συγκρίσιμος φορολογικός συντελεστής θα διαμορφωθεί στο άνω άκρο του εύρους 25% – 27%.

Χρηματοοικονομικά έξοδα: Αναμένει πλέον ότι τα καθαρά χρηματοοικονομικά έξοδα για το 2023 θα κυμανθούν μεταξύ €50-60 εκατ. (προηγούμενη εκτίμηση €65-75 εκατ.).

Περίμετρος ενοποίησης: Το 2023 αναμένει όφελος περίπου €45 εκατ. στα λειτουργικά κέρδη από τη διεύρυνση της περιμέτρου ενοποίησης, η οποία αντικατοπτρίζει την ενοποίηση της Multon (από 11 Αυγούστου 2022) και την εξαγορά της Three Cents (από 21 Οκτωβρίου 2022). 

Μεσοπρόθεσμοι χρηματοοικονομικοί στόχοι

Ως μέρος της εξέλιξης της στρατηγικής της ως προς την ανάπτυξη, τον Μάιο του 2023, η εταιρεία επικαιροποίησε τους χρηματοοικονομικούς στόχους ώστε να καλύπτουν την μεσοπρόθεσμη περίοδο μετά το 2023. 

·         Μέση ετήσια αύξηση των καθαρών εσόδων κατά 6-7% σε οργανική βάση (προηγούμενη εκτίμηση: 5-6% ετησίως),
·         Μέση ετήσια διεύρυνση του περιθωρίου λειτουργικών κερδών κατά 20-40 μονάδες βάσης σε οργανική βάση, 
·         Κεφαλαιουχικές δαπάνες ως ποσοστό των καθαρών εσόδων στο εύρος 6.5-7.5% ετησίως
·         Συνεχιζόμενη εστίαση στην αύξηση της απόδοσης επενδυμένων κεφαλαίων (ROIC) (2022: 14.1%)

Επίσης, επιβεβαίωσε την δέσμευση της σε μία προοδευτική μερισματική πολιτική που αντιπροσωπεύει ποσοστό καταβολής μερίσματος μεταξύ 40-50% των συγκρίσιμων Κερδών ανά Μετοχή ετησίως, η οποία και υποστηρίζεται από την επίτευξη της αύξησης των καθαρών ταμειακών ροών μεσοπρόθεσμα. Επιβεβαίωσε, επίσης, τον στόχο να διατηρήσει μια αναλογία καθαρού δανεισμού ως προς το EBITDA στο εύρος 1,5 με 2 φορές.

Αναπτυγμένες αγορές 

Στην Ελλάδα, οι όγκοι πωλήσεων αυξήθηκαν κατά μεσαίο μονοψήφιο ποσοστό, κάτι που η εταιρεία αποδίδει στην προσεκτικά σχεδιασμένη υλοποίηση της στρατηγικής της κατά τη διάρκεια μιας ισχυρής τουριστικής περιόδου. Στα ανθρακούχα αναψυκτικά σημειώθηκε χαμηλή μονοψήφια αύξηση, που οφείλεται κυρίως στις επιδόσεις της Coke Zero και των ανθρακούχων αναψυκτικών για ενήλικες, τα οποία επωφελήθηκαν από την ισχυρή εποχική δραστηριοποίηση στην αγορά και τις καλές επιδόσεις στο κανάλι κατανάλωσης εκτός σπιτιού. Τα ποτά ενέργειας διατήρησαν την ισχυρή δυναμική τους και κατέγραψαν ισχυρή διψήφια αύξηση.

Ακολουθήστε το Money Review στο Google News