ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Σούπερ μάρκετ: Έρχεται το συνδρομητικό μοντέλο – Τι αλλάζει η MyMarket

Σούπερ μάρκετ: Έρχεται το συνδρομητικό μοντέλο – Τι αλλάζει η MyMarket

Τον δρόμο για το συνδρομητικό μοντέλο στα ηλεκτρονικά σούπερ μάρκετ και στην Ελλάδα ανοίγει η MyMarket, μοντέλο που λειτουργεί ήδη σε Ευρώπη και Αμερική, καθώς χθες ανακοίνωσε τη νέα υπηρεσία με την ονομασία «Saver Pass». Με αυτόν τον τρόπο η εταιρεία θέλει αφενός να μειώσει το κόστος παράδοσης, καθώς στην πραγματικότητα καθιστά τη λειτουργία του ηλεκτρονικού καναλιού πωλήσεων ζημιογόνα, και αφετέρου να δημιουργήσει πιστότητα πελάτη. Δεν είναι τυχαίο ότι ο επικεφαλής της METRO AEBEE, όπου ανήκει η MyMarket, ο κ. Αριστοτέλης Παντελιάδης ήταν αυτός που πρώτος έθεσε δημοσίως πριν από τρία χρόνια την ανάγκη αλλαγής του μοντέλου χρεώσεων για την παράδοση των ηλεκτρονικών παραγγελιών. Ταυτόχρονα η εταιρεία προχώρησε και στην αναπροσαρμογή των χρεώσεων για τις μεμονωμένες παραγγελίες, αυξάνοντας στα 90 ευρώ, από 59 που ήταν μέχρι τώρα το ελάχιστο όριο παραγγελίας για δωρεάν μεταφορικά.

Στο πλαίσιο της συνδρομητικής υπηρεσίας παρέχονται δύο διαφορετικά πακέτα, τα οποία βασίζονται στοχρονικό διάστημα και τη συχνότητα παραγγελιών:

  • Saver Pass Light: Ισχύει για παραδόσεις παραγγελιών από Τρίτη έως και Πέμπτη για το χρονικό διάστημα 11:30-17:30. Το κόστος της συνδρομής κυμαίνεται από 5 ευρώ/μήνα έως 25 ευρώ/χρόνο.
  • Saver Pass Flex: Σε αυτό το πακέτο δεν υπάρχει κανένας περιορισμός στις μέρες και ώρες παράδοσης των παραγγελιών. Το κόστος της συνδρομής κυμαίνεται από 9 ευρώ/μήνα έως 30 ευρώ/χρόνο.

Τα πακέτα προσφέρονται με διάρκεια 1 μηνός, 6 μηνών ή 12 μηνών + 1 επιπλέον μήνα δώρο. Ανάλογα με το πακέτο που θα επιλέξει ο κάθε πελάτης, μπορεί να έχει όφελος έως και 62% στα μεταφορικά έξοδα σε σχέση με μεμονωμένες παραγγελίες, αλλά και να επωφεληθεί με προνόμια, όπως διπλάσιο χρόνο δέσμευσης της παράδοσης και μία έκπληξη με την παραγγελία την ημέρα των γενεθλίων του.

«Βασικός στόχος θέσπισης του συνδρομητικού μοντέλου, που είναι πρωτοποριακό για την ελληνική αγορά αλλά αρκετά συνηθισμένο σε πιο προηγμένες αγορές ηλεκτρονικού εμπορίου, είναι η δημιουργία πιστότητας πελάτη. Παρατηρούμε ότι στο e-shop μας έχουμε μεγάλο αριθμό πελατών με μικρή συχνότητα αγορών. Γνωρίζουμε ότι γενικά υπάρχει μικρή πιστότητα στα ηλεκτρονικά σούπερ μάρκετ, ακόμα μικρότερη απ’ όσο στα φυσικά καταστήματα. Θέλουμε λοιπόν να δημιουργήσουμε όφελος στον πελάτη που μας επιλέγει συχνότερα, ώστε να του δώσουμε λόγο να το κάνει», επεσήμανε, μιλώντας στην «Καθημερινή», ο κ. Αρ. Παντελιάδης.

Σε ό,τι αφορά τις μεμονωμένες παραγγελίες η εταιρεία αύξησε το ελάχιστο όριο παραγγελίας για διανομή στο σπίτι από 25 ευρώ σε 40 ευρώ. Στα μεταφορικά έξοδα της μεμονωμένης διανομής στο σπίτι υπάρχει πλέον η επιλογή για διανομή με χρέωση 1,50 ευρώ ή 3 ευρώ, ανάλογα την ημέρα και ώρα παραλαβής. Για παραγγελίες άνω των 90 ευρώ, η παράδοση στο σπίτι είναι δωρεάν, ενώ μέχρι το Σάββατο ήταν 59 ευρώ. Για πελάτες που κάνουν μικρές παραγγελίες δίνεται η δυνατότητα να κάνουν χρήση της υπηρεσίας My Click & Pick (παραλαβή της παραγγελίας από τον πελάτη σε κατάστημα της επιλογής του) ή να επιλέξουν παράδοση σε μία ώρα στην πόρτα τους με την υπηρεσία Speedy και σταθερή χρέωση μεταφορικών στα 4 ευρώ (από 3 ευρώ).

Το συνδρομητικό μοντέλο ακολουθούν αρκετές αλυσίδες σούπερ μάρκετ στο εξωτερικό, όπως η η Walmart, η Sainsbury’s, η Carrefour κ.α. Στην Ελλάδα καμία αλυσίδα δεν είχε εφαρμόσει έως τώρα το συνδρομητικό μοντέλο, μοντέλο που ακολουθεί μόνο η Skroutz, η οποία όμως πρόκειται για marketplace και μένει να δούμε εάν θα ακολουθήσουν το παράδειγμα της MyMarket.

Η πρώτη μεγάλη αλλαγή στις χρεώσεις των ηλεκτρονικών σούπερ μάρκετ στην Ελλάδα έγινε πέρυσι το καλοκαίρι, όταν η «Σκλαβενίτης» αποφάσισε να αυξήσει σημαντικά το ελάχιστο όριο παραγγελίας στο οποίο είναι δωρεάν η διανομή, από τα 30 στα 100 ευρώ και η αύξηση των χρεώσεων και για τις μικρότερες παραγγελίες. Από χθες, εξάλλου, ακολούθησε και η «Μασούτης» στην αύξηση των χρεώσεων, η οποία πλέον παρέχει δωρεάν μεταφορικά για παραγγελίες άνω των 90 ευρώ, κατέβασε το ελάχιστο όριο παραγγελίας στα 20 ευρώ από τα 40 και επιβάλλει χρεώσεις από 2,50 έως 3,50 ευρώ.

Αν και κάποιος θα ανέμενε ότι η κίνηση της «Σκλαβενίτης» θα λειτουργούσε αποτρεπτικά, τελικά οδήγησε σε αύξηση της μέσης αξίας της παραγγελίας, προκειμένου οι καταναλωτές να αποφύγουν τις χρεώσεις. Αυτό, σύμφωνα με την εταιρεία ερευνών αγοράς Convert Goup, είχε ως συνέπεια να αυξηθεί η μέση αξία του ηλεκτρονικού «καλαθιού» όλης της αγοράς από 77 ευρώ τον Ιούνιο του 2023 σε 89 ευρώ το Δεκέμβριο του ίδιου έτους. Συνολικά το 2023 η μέση αξία του ηλεκτρονικού «καλαθιού» διαμορφώθηκε σε 80,6 ευρώ από 78 ευρώ το 2022. Ο δε τζίρος των ηλεκτρονικών σούπερ μάρκετ, συμπεριλαμβανομένου του ΦΠΑ, εκτιμάται σε 306 εκατ. ευρώ και αποτελεί περίπου το 3%-3,5% του συνολικού τζίρου των σούπερ μάρκετ.

Διαβάστε επίσης:

Σούπερ μάρκετ: Τελειώνουν τα δωρεάν μεταφορικά για τις online παραγγελίες

Ντελίβερι σε μαρίνες και αεροδρόμια – Συνεργασία σούπερ μάρκετ με πλατφόρμες

Online super markets: Ανατιμήσεις άνω του 20% για 1 στα 7 προϊόντα – Ανάπτυξη 15% το 2023

Ηλεκτρονικά σούπερ μάρκετ: Αυξημένος τζίρος, λιγότερα τεμάχια στο καλάθι

Ακολουθήστε το Money Review στο Google News