ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Ηλεκτρονικά σούπερ μάρκετ: Αυξημένος τζίρος, λιγότερα τεμάχια στο καλάθι

Ηλεκτρονικά σούπερ μάρκετ: Αυξημένος τζίρος, λιγότερα τεμάχια στο καλάθι

Έντονο είναι το αποτύπωμα του πληθωρισμού στις πωλήσεις των ηλεκτρονικών σούπερ μάρκετ καθώς και εκεί καταγράφεται αύξηση του τζίρου, αλλά μείωση των τεμαχίων ανά μέσο «καλάθι» και ενίσχυση του μεριδίου των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας, ειδικά, μάλιστα, καθώς οι εκπτώσεις και οι προσφορές βαίνουν μειούμενες.

Αξίζει, πάντως, να σημειωθεί ότι η κατηγορία εξακολουθεί να βρίσκεται σε πορεία ανάπτυξης, κάτι που φαίνεται από την αύξηση των παραγγελιών και το μαρτυρούν και οι επενδύσεις τις οποίες συνεχίζουν να κάνουν οι λιανέμποροι σε αυτό το κομμάτι.

Σύμφωνα με τα στοιχεία της Convert Group ο τζίρος των ηλεκτρονικών σούπερ μάρκετ κατά το α’ εξάμηνο του 2023 εκτιμάται σε 153 εκατ. ευρώ, ενισχυμένος κατά 15% σε σύγκριση με το α’ εξάμηνο του 2022. Ο τζίρος στα ηλεκτρονικά σούπερ μάρκετ που μετρά η Convert Group μέσω του eRetal Audit Panel ήταν το ίδιο διάστημα 130 εκατ. ευρώ και αντιστοιχεί στο 85% του συνολικού κύκλου εργασιών των ηλεκτρονικών σούπερ μάρκετ. Υπενθυμίζεται ότι συνολικά ο τζίρος των ηλεκτρονικών σούπερ μάρκετ είχε διαμορφωθεί το 2022 σε 266 εκατ. ευρώ και το 2021 σε 255 εκατ. ευρώ.

Η αύξηση αυτή του τζίρου οφείλεται σε μεγάλο βαθμό στον πληθωρισμό με τη μέση τιμή ανά προϊόν να αυξάνεται κατά 9%, σχετίζεται όμως και με την αύξηση των παραγγελιών κατά 11%, έστω και αν το μέσο «καλάθι» περιείχε σε σύγκριση με το περσινό πρώτο εξάμηνο λιγότερα προϊόντα. Ειδικότερα, η αξία του μέσου «καλαθιού» διαμορφώθηκε το α’ εξάμηνο του 2023 σε 77,6 ευρώ από 77,9 ευρώ το αντίστοιχο διάστημα του 2022, ενώ ο αριθμός των τεμαχίων υποχώρησε στα 32,3 από 35,4 το α’ εξάμηνο του 2022.

Το μέσο ποσοστό εκπτώσεων – προσφορών μειώθηκε στο 32% από 39% το 2022, εξέλιξη, η οποία αποδίδεται στον πληθωρισμό. Αρκετά μικρότερος ήταν και ο αριθμός των τεμαχίων που πωλήθηκαν υπό καθεστώς προωθητικής ενέργειας και συγκεκριμένα το 33% του συνόλου έναντι 39% το α ́ εξάμηνο του 2022. Τούτο συνέβαλε σε αύξηση κατά μία ποσοστιαία μονάδα του μεριδίου της ιδιωτικής ετικέτας, το οποίο διαμορφώθηκε σε 15% κατά το α’ εξάμηνο του 2023.

Διαβάστε επίσης: 

Αλλαγές στο online shopping: Χρεώσεις στο delivery από σούπερ μάρκετ

Σούπερ μάρκετ: Αύξηση τζίρου κατά 9,9% λόγω πληθωρισμού

Ακρίβεια: Στροφή σε αγορές φθηνότερων προϊόντων – Τι κόβουν οι καταναλωτές

Ακολουθήστε το Money Review στο Google News