ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Campari Hellas: Ανάπτυξη 33,57% το 2023 – Θεωρεί κομβική την ελληνική αγορά

Campari Hellas: Ανάπτυξη 33,57% το 2023 – Θεωρεί κομβική την ελληνική αγορά

Με ανάπτυξη 35,57% και διατήρηση της κερδοφορίας έκλεισε το 2023 για την Campari Hellas η οποία από το ξεκίνημα της φετινής χρονιάς ανέλαβε τη διανομή όλων των προϊόντων του ομίλου Campari στην Ελλάδα.

Όπως είχε αναφερθεί σε σχετική ανακοίνωση, επέλεξε στρατηγικά να εισέλθει και να επενδύσει στην ελληνική αγορά.

Ειδικότερα η ιστορική ιταλική εταιρεία θεωρεί ότι η Ελλάδα είναι μια κομβική αγορά για τον όμιλο Campari, ούσα ένας από τους πιο δημοφιλείς τουριστικούς προορισμούς. “To καλοκαίρι είναι συνώνυμο με τον ελληνικό τουρισμό και είναι ως επί το πλείστον η εποχή των δροσερών aperitifs, σήμα κατατεθέν του ομίλου. Συνεπώς, η επένδυση στη χώρα διευρύνει περαιτέρω τον αναπτυξιακό σχεδιασμό του και τον προσδιορισμό του σε κορυφαίο πρωταγωνιστή του κλάδου” τονίζεται σχετικά.

Σημειώνεται εξάλλου ότι η Campari Hellas συμμετείχε για πρώτη φορά στην HORECA 2024, με στόχο να ενισχύσει τις σχέσεις της με τους επαγγελματίες του κλάδου. Ο Βασίλης Βελισκιώτης, Commercial Director, της Campari Hellas, δήλωσε ότι “θέλουμε να τονίσουμε τη δέσμευσή μας στην αρωγή των επαγγελματιών HΟRECA, για τους οποίους θέλουμε να είμαστε ο αξιόπιστος συνεργάτης επιλογής, αλλά και στην ενίσχυση του ελληνικού τουρισμού». Στο πλαίσιο αυτό επέλεξε να στηρίξει εκδηλώσεις και δράσεις κορυφαίων οργανισμών των κλάδων αυτών, όπως το Ξενοδοχειακό Επιμελητήριο Ελλάδος, η Λέσχη Αρχιμαγείρων Ελλάδος και η Πανελλήνια Ομοσπονδία Εστιατορικών & Συναφών Επαγγελμάτων (ΠΟΕΣΕ)”.

Μια ακόμα πρωτοβουλία του ομίλου είναι και το Campari Academy, το εκπαιδευτικό πρόγραμμα της εταιρείας για τους επαγγελματίες bartenders. Το bartender community είναι πολύ ανεπτυγμένο στην Ελλάδα και συνεχώς εξελίσσεται, με τους επαγγελματίες του χώρου να καινοτομούν. Μέσω του Campari Academy, οι Έλληνες bartenders έχουν την ευκαιρία να είναι μέρος μιας κοινότητας εκμάθησης, ανταλλαγής εμπειριών, ιδεών και τεχνογνωσίας.

Η εταιρεία διαχειρίζεται μεταξύ άλλων τα brands Aperol, Campari, Crodino, Bulldog gin, Wild Turkey, Skyy vodka και Grand Marnier. Η διοίκηση θα δώσει ιδιαίτερη έμφαση στο aperitif portfolio με όχημα το Aperol, ενώ σε προτεραιότητα είναι και η κατηγορία της τεκίλας, όπου φέτος λάνσαρε για πρώτη φορά την Espolon Tequila.

Τα αυξημένα έξοδα πίεσαν την κερδοφορία

Σε ό,τι αφορά τη χρονιά που πέρασε, η εταιρεία εμφάνισε τζίρο €20,3 εκατ., ενώ όπως σημειώνεται στις ετήσιες χρηματοοικονομικές καταστάσεις, στις ενδοομιλικές πωλήσεις εξωτερικού η εταιρεία είχε αύξηση του κύκλου εργασιών κατά €4,52 εκατ., η οποία οφείλεται εξολοκλήρου στην εναρμόνιση τιμής των ενδοομιλικών συναλλαγών σύμφωνα με την μέθοδο που χρησιμοποιεί ο Όμιλος Campari για την τεκμηρίωση των ενδοομιλικών συναλλαγών (transfer pricing adjustment)”.

Ωστόσο, παρά τη σημαντική ενίσχυση του τζίρου, η κερδοφορία υποχώρησε ελαφρώς (κατά 5% στα €3,34 εκατ. τα προ φόρων και €2,63 εκατ. η καθαρή κερδοφορία), καθώς τα έξοδα αυξήθηκαν σε μεγαλύτερο ποσοστό, της τάξης του 38% (στα €16 εκατ.). Ειδικότερα το κόστος πωλήσεων ξεπέρασε τα €11 εκατ. (από €8,92 εκατ. το 2022), τα έξοδα διοίκησης ανήλθαν σε €1,04 εκατ. (από €841 χιλ.), ενώ τα έξοδα διάθεσης άγγιξαν τα €4 εκατ. από περίπου €1,84 εκατ. μία χρονιά πριν. Επίσης, το περιθώριο καθαρού κέρδους μειώθηκε κατά 29,92% εξαιτίας της πρωτοφανούς αύξησης του κόστους προμήθειας αλκοόλης και υλικών συσκευασίας, αλλά και της μείωσης των πωλήσεων στην κύρια αγορά δραστηριοποίησης του Ούζου/Gold12.

Για τα κέρδη της χρήσης 2023, το ΔΣ της Campari Hellas δεν πρότεινε την διανομή κερδών στη μοναδική μέτοχο, την μητρική Davide Campari-Milano N.V. Σημειώνεται ότι για τις αμέσως τρεις προηγούμενες χρήσεις είχαν δοθεί μερίσματα €2,75 εκατ. (για το 2022), €4,5 εκατ. (για το 2021) και €6,8 εκατ. *για το 2020).

Επενδύσεις

Το 2023, η εταιρεία πραγματοποίησε επενδύσεις ύψους €2,5 εκατ. οι οποίες αφορούσαν:

  • Εκσυγχρονισμό των κτιριακών εγκαταστάσεων: €438,03 χιλ.
  • Αγορά μηχανημάτων και λοιπού εξοπλισμού με σκοπό τον εκσυγχρονισμό της παραγωγικής διαδικασίας: €340,68 χιλ.
  • Λοιπό Εξοπλισμό: €178,85 χιλ.
  • Πάγια υπό εκτέλεση: €162,43 χιλ.
  • Αναβάθμιση λογισμικών προγραμμάτων (Software): €1,377

Εκκρεμείς δικαστικές αποφάσεις

Έναντι της εταιρείας εκκρεμεί δικαστική υπόθεση από το 2011 με Καταλογιστική Πράξη του Τελωνείου Βόλου, συνολικής οφειλής €147.569,93 (το οποίο έχει καταβληθεί) και αφορά 4.821 Λίτρα Αιθυλικής Αλκοόλης που απωλέσθηκαν από τη φορολογική αποθήκη της εταιρείας λόγω αστοχίας υλικού και τυχαίου γεγονότος. Η εταιρεία προσέφυγε στο Τριμελές Διοικητικό Πρωτοδικείο Βόλου, το οποίο απέρριψε την προσφυγή της, ωστόσο ασκήθηκε έφεση, η οποία συζητήθηκε την 13.03.2018 ενώπιον του Διοικητικού Εφετείου Λάρισας και εκκρεμεί η έκδοση απόφασης.

Στη χρήση 2023, κατόπιν δειγματοληπτικού φυσικού και λογιστικού ελέγχου που διενεργήθηκε τον Οκτώβριο 2020 από συνεργείο της Ελεγκτικής Υπηρεσίας Τελωνείων Θεσσαλονίκης με τη συνδρομή υπαλλήλων της Χημικής Υπηρεσίας Βόλου, καταλογίστηκε στην εταιρεία ειδικός φόρος κατανάλωσης και λοιπές φορολογικές επιβαρύνσεις πλέον ΦΠΑ, συνολικού ποσού €1.430.606,61. Ο καταλογισμός αφορούσε διαπίστωση για φερόμενο πλεόνασμα-έλλειμμα ποσοτήτων αποθεμάτων αλκοολούχων ποτών (€643.884,13 για φερόμενο πλεόνασμα και €786.722,48 για φερόμενο έλλειμμα). Η εταιρεία κατέβαλλε το ήμισυ του καταλογισθέντος ποσού ειδικού φόρου κατανάλωσης και λοιπών επιβαρύνσεων και ΦΠΑ, προκειμένου να διεκδικήσει νομικά την υπόθεση και άσκησε προσφυγή την 07.11.2023 ενώπιον του Διοικητικού Εφετείου Λάρισας, η συζήτηση της οποίας δεν έχει προσδιοριστεί μέχρι σήμερα.

Διαβάστε επίσης:

Bacardi Greece: Διψήφια ανάπτυξη το 2023 – Η συνεργασία με την Αθηναϊκή Ζυθοποιία και τα νέα προϊόντα

Campari: Αγοράζει Courvoisier από την Beam Suntory αντί 1,2 δισ. δολάρια

Με υψηλούς ρυθμούς «τρέχει» η αγορά αλκοολούχων ποτών στην Ελλάδα

Ακολουθήστε το Money Review στο Google News