Business & Finance Πέμπτη 15/02/2024, 07:25 ΜΑΚΗΣ ΑΠΟΣΤΟΛΟΥ
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Coca-Cola HBC AG: Το price/mix θα είναι καταλύτης και το 2024 – Οι προτεραιότητες

Coca-Cola HBC AG: Το price/mix θα είναι καταλύτης και το 2024 – Οι προτεραιότητες

Ο όγκος πωλήσεων της Coca-Cola HBC στην Ελλάδα αυξήθηκε κατά 6,9%, παρά την υψηλή συγκριτική βάση, χάρη στην ισχυρή υλοποίηση της στρατηγικής του ομίλου στην αγορά κατά τη διάρκεια όλων των σημαντικών εμπορικών περιόδων, με διευρυμένη τουριστική περίοδο. Η κατηγορία των ανθρακούχων αναψυκτικών κατέγραψε αύξηση κατά μεσαίο μονοψήφιο ποσοστό κυρίως λόγω της Coke Zero, της Fanta και των ανθρακούχων αναψυκτικών για ενήλικες, ενώ τα ποτά ενέργειας αυξήθηκαν κατά περίπου 15%. Τέλος, η κατηγορία των μη ανθρακούχων αναψυκτικών σημείωσε αύξηση υψηλού μονοψήφιου ποσοστού.

Συνολικά για τον όμιλο, με εστίαση στην 24/7 στρατηγική η Coca-Cola HBC AG εμφάνισε οργανική ανάπτυξη 16,9% το 2023, με τον τζίρο να ανέρχεται σε €10,18 δισ.

Σε ό,τι αφορά την οργανική ανάπτυξη σε όγκους, η οποία διαμορφώθηκε στο +1,7% σε σχέση με το 2022, αυτή οδηγήθηκε από τις κατηγορίες που αποτελούν στρατηγικές προτεραιότητες της εταιρείας δηλαδή:

  • Τα ανθρακούχα αναψυκτικά: +2,5%
  • Τα ενεργειακά ποτά: +27,3%
  • Τον καφέ: +31,5%

Τα καθαρά έσοδα από πωλήσεις αυξήθηκαν κατά 10,7% σε δημοσιευμένη βάση, με την ισχυρή οργανική αύξηση να αντισταθμίζεται εν μέρει από τις δυσμενείς συναλλαγματικές μεταβολές στις αναδυόμενες αγορές.

Παράλληλα, ο όμιλος συνέχισε να κερδίζει μερίδια αγοράς τόσο στα μη αλκοολούχα RtD (κατά 110 μονάδες βάσης), όσο και στα ανθρακούχα αναψυκτικά (κατά 80 μονάδες βάσης).

Αναφορικά με τα περιθώρια κέρδους, τα περιθώρια των συγκρίσιμων EBIT βελτιώθηκαν κατά 50 μονάδες βάσης, στο 10,6% (ή 10 μονάδες βάσης σε οργανική βάση). Επίσης τα περιθώρια του συγκρίσιμου μικτού κέρδους κέρδισε 80 μονάδες βάσης, αντανακλώντας τη χαλάρωση των πληθωριστικών πιέσεων στα κόστη πωληθέντων στο δεύτερο εξάμηνο του έτους.

Τα συγκρίσιμα κέρδη ανά μετοχή αυξήθηκαν κατά 21,8%, χάρη στην επίτευξη ισχυρής λειτουργικής κερδοφορίας και στην αποτελεσματική διαχείριση των χρηματοοικονομικών εξόδων, με τα καθαρά κέρδη να διαμορφώνονται σε €636,5 εκατ.

Οι κατευθυντήριες γραμμές για το 2024 έχουν ως εξής:

  • Αύξηση των καθαρών εσόδων από πωλήσεις σε οργανική βάση για τον Όμιλο στο μεσοπρόθεσμο στόχο εύρους 6%-7%
  • Αύξηση του κόστους πωληθέντων ανά κιβώτιο σε συγκρίσιμη βάση μεταξύ χαμηλού και μέσου μονοψήφιου ποσοστού ως αποτέλεσμα της συνδυαστικής επίδρασης του πληθωρισμού, των συναλλαγματικών διαφορών από συναλλαγές κυρίως πρώτων υλών και των συναλλαγματικών διαφορών μετατροπής των αποτελεσμάτων στο νόμισμα αναφοράς του Ομίλου
  • Αύξηση των λειτουργικών κερδών σε οργανική βάση στο εύρος 3% – 9%

Ποιοι παράγοντες καθορίζουν την τιμολόγηση

Σχολιάζοντας τα αποτελέσματα του 2023, ο  Zoran Bogdanovic, Διευθύνων Σύμβουλος της Coca-Cola HBC AG, ανέφερε μεταξύ άλλων ότι “το 2023 σημειώσαμε σημαντική πρόοδο όσον αφορά τους στόχους που έχουμε ορίσει στο πλαίσιο των Mission 2025 και NetZeroby40, με σημαντικότερα ορόσημα της χρονιάς την έναρξη λειτουργίας ιδιόκτητης μονάδας παραγωγής ανακυκλωμένου πλαστικού (rPET) στη Ρουμανία και μιας νέας γραμμής παραγωγής για γυάλινες, επιστρεφόμενες και επανασφραγιζόμενες φιάλες στην Αυστρία”.
Στο conference call με τους αναλυτές που ακολούθησε, ο κ. Bogdanovic υπογράμμισε ότι το price/mix θα παραμείνει και τη φετινή χρονιά σημαντικός καταλύτης στην ανάπτυξη του ομίλου, η οποία πάντως είναι θετική και στο ξεκίνημα του 2024.
Ο CEO τόνισε ότι “εστιάζουμε σε κάθε αγορά και σε κάθε κατηγορία ξεχωριστά, ανάλογα με τις απαιτήσεις της κάθε μίας”.

  • Για την τιμολόγηση των προϊόντων, αυτή ποικίλλει από χώρα σε χώρα, λαμβάνοντας υπόψη:
  • Τα κόστη των πρώτων υλών (αλουμίνιο, PET, ζάχαρη)
  • Τις επιδράσεις των συναλλαγματικών ισοτιμιών (που αυξάνουν σε κάποιες χώρες το κόστος των υλικών)
  • Τον ανταγωνισμό
  • Τον πληθωρισμό της κάθε χώρας

Πρόσθεσε ότι όλες οι χώρες εμφανίζουν πληθωρισμό, ο οποίος δείχνει πάντως σημάδια αποκλιμάκωσης.

Απάντησε δε σε ερώτηση αναλυτή ότι ο όμιλος δεν είχε κάποιο θέμα στις διαπραγματεύσεις που είχε με τους retailers για τους τιμοκαταλόγους, ενώ και οι καταναλωτές με τη συμπεριφορά τους – που αποτυπώθηκε και στους όγκους – έδειξαν να αποδέχονται την τιμολογιακή πολιτική της Coca-Cola HBC AG.

Σε ποιες κατηγορίες δίνει έμφαση

Επανέλαβε ακόμη ότι οι τρεις κατηγορίες οι οποίες αποτελούν στρατηγικές προτεραιότητες του ομίλου είναι:

  • τα ανθρακούχα αναψυκτικά, “τα οποία βρίσκονταν σε καλό momentum πριν την πανδημία, ήταν ανθεκτικά κατά τη διάρκεια αυτής και παραμένουν ανοδικά και σήμερα” Σημείωσε ότι δίνεται έμφαση στις coke zero sugar και coke zero caffeine, ενώ συμπλήρωσε ότι υπάρχουν διαφορετικές ομάδες για την ανάπτυξη της Coke trademark και για τα flavors, επισημαίνοντας τις πολύ καλές επιδόσεις π.χ. της Sprite και της Schweppes
  • τα ενεργειακά ποτά, τα οποία εδώ και 8 χρόνια παρουσιάζουν ισχυρή διψήφια ανάπτυξη με οδηγό το Monster, ωστόσο υπάρχουν και άλλα brands στο χαρτοφυλάκιο (Predator, Burn, bpm, Reign) προσφέροντας, όπως τόνισε ο κ. Bogdanovic “προτάσεις για κάθε τομέα κατανάλωσης (low, mainstream, premium)» προσθέτοντας ότι «όλο και περισσότεροι καταναλωτές μπαίνουν στην κατηγορία, και εμείς συνεχίζουμε να επενδύουμε σε ψυγεία”
  • τον καφέ, μια κατηγορία η οποία εμφανίζει τις μεγαλύτερες προοπτικές ανάπτυξης μαζί με τα ενεργειακά ποτά. Ο Zoran Bogdanovic χαρακτήρισε “στρατηγικό στοίχημα” την κατηγορία του καφέ για την Coca-Cola HBC AG η οποία επενδύει σε δίκτυο, barista, ακαδημία και προϊόντα. Σε ερώτηση δε αναλυτή για την κερδοφορία του συγκεκριμένου τομέα, τόνισε με έμφαση ότι “είναι ένας μαραθώνιος, όχι σπριντ. Θα βελτιωθεί σταδιακά η κερδοφορία, κινούμαστε προς την σωστή κατεύθυνση. Διαβλέπουμε ισχυρές προοπτικές ανάπτυξης, καθώς συνολικά είναι κερδοφόρα η κατηγορία. Θα κερδίσουμε με τον σωστό τρόπο, αλλά χρειάζεται χρόνος”.

Για το Pack mix ανέφερε ότι γίνονται συνεχείς βελτιώσεις στο προϊοντικό μείγμα του ομίλου. Πέρυσι δόθηκε έμφαση στο single serve στο out of home, με τα υψηλότερα ποσοστά στο single serve mix να εμφανίζουν:

  • Ιρλανδία: 78%-79%
  • Ελλάδα, Ιταλία, Ελβετία: 50%

Λανσαρίστηκαν, παράλληλα, διάφοροι τύποι συσκευασιών, όπως π.χ. τα 300 ml σε Ουγγαρία και Ρουμανία, τα 350 ml στην Ουκρανία και τα mini cans σε διάφορες χώρες.

Τέλος σε ερώτηση για πιθανή εξαγορά και είσοδο σε νέα αγορά, ο κ. Bogdanovic σημείωσε ότι “διαθέτουμε ήδη μια μεγάλη ποικιλία από αγορές για να αναπτύξουμε τη στρατηγική μας, με tailor made τρόπο. Είμαστε ανοιχτοί, άλλα εξαρτάται και από την partner, την The Coca-Cola Company”.

Διαβάστε επίσης:

Coca Cola HBC: Αύξηση 17% στις πωλήσεις και 22% στα συγκρίσιμα κέρδη

Coca-Cola 3E: Εστιάζει στο premium HoReCa – H στρατηγική της

O μάγος του marketing πίσω από την Coca Cola: Την αγόρασε για 2.300 δολάρια

 

 

 

Ακολουθήστε το Money Review στο Google News