Business & Finance Τετάρτη 27/12/2023, 07:30 ΜΑΚΗΣ ΑΠΟΣΤΟΛΟΥ
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Πώς επιλέγουν προϊόντα οι καταναλωτές – Οι κινήσεις των εταιρειών για να κερδίσουν μεγαλύτερα μερίδια αγοράς

Πώς επιλέγουν προϊόντα οι καταναλωτές – Οι κινήσεις των εταιρειών για να κερδίσουν μεγαλύτερα μερίδια αγοράς

Τέσσερις είναι οι περιοχές οι οποίες απασχολούν τους καταναλωτές για την επιλογή των προϊόντων, σύμφωνα με τα όσα ανέφερε πρόσφατα στο 14ο Συνέδριο του ΙΕΛΚΑ η Δήμητρα Κατσίπη, Sales Director της Circana.

  • Προστιθέμενη αξία (added value)
  • Βιωσιμότητα (sustainable)
  • Ευεξία (Wellbeing)
  • Εμπιστοσύνη (Trust)

Σημαντικό ρόλο παίζουν ακόμη η διαθεσιμότητα των προϊόντων, το δίκτυο καταστημάτων, οι πληροφορίες που δίνονται μέσω Διαδικτύου αλλά και οι συστάσεις από άλλους καταναλωτές.

Η κα Κατσίπη πρόσθεσε ότι οι καταναλωτές δίνουν έμφαση:

  • Στις πληροφορίες που υπάρχουν στη συσκευασία (π.χ. πληροφορίες υγείας)
  • Στα σχόλια άλλων πελατών (reviews)
  • Στην τιμή
  • Στο ράφι (φυσικό και ψηφιακό)

Σημαντική θεωρείται η αρχική εμπειρία που έχουν οι καταναλωτές όταν επιλέγουν ένα προϊόν, καθώς αν απογοητευθούν από τη χρήση του, ελάχιστοι (1/3) θα δώσουν νέα ευκαιρία σε αυτό. Μάλιστα κάποιοι θα διαδώσουν αρνητικά σχόλια ή θα διαμαρτυρηθούν στη retail αλυσίδα ή την εταιρεία παραγωγής του προϊόντος.

Νέα λανσαρίσματα

Ακόμη υπογράμμισε ότι οι εταιρείες που λανσάρουν περισσότερα νέα προϊόντα, εμφανίζουν καλύτερες επιδόσεις. Το 75% των νέων λανσαρισμάτων πέρυσι, προήλθε από μεσαίες και μικρές επιχειρήσεις, οι οποίες με αυτόν τον τρόπο έδειξαν την ικανότητα τους να προσαρμόζονται στις νέες τάσεις και να είναι πιο ανταγωνιστικές στις προϊοντικές κατηγορίες όπου δραστηριοποιούνται.

Ωστόσο, οι μεγάλες εταιρείες αποκόμισαν περισσότερες πωλήσεις σε αξία από τα νέα λανσαρίσματα, χάρη στη μεγάλη κλίμακα και την ισχύ του brand.

Νέες τάσεις

Επίσης, η κα Κατσίπη τόνισε ότι η ικανότητα μιας εταιρείας να ακολουθεί τις νέες τάσεις μπορεί να της χαρίσει μεγαλύτερα μερίδια αγοράς. Σημείωσε χαρακτηριστικά ότι μεγάλη εταιρεία, η οποία διακρίνοντας το booming στα plant based μπήκε σε αυτή την κατηγορία πέρυσι, κατάφερε με αυτόν τον τρόπο να ανεβάσει 1,5 φορά την αξία της μάρκας, με τα νέα λανσαρίσματα να συνεισφέρουν 42,5% των συνολικών πωλήσεων.

Οδηγοί επιτυχίας

Τέλος, υπογράμμισε τους οδηγούς επιτυχίας πίσω από ένα προϊόν στη δυναμική κατηγορία των FMCGs:

  • Strategic Co-branding (π.χ. συνδυασμός προϊόντων & υπηρεσιών, brand equity, Route To Market στρατηγική)
  • Blurring categories (π.χ. Philadelphia με σοκολάτα Milka, Dial greek yogurt body wash, Core Power milk based sports recovery drinks κ.ά.)
  • Path to route to market (π.χ. social media video, καινοτομίες αυτόματων πωλητών, μοντέλα συνδρομών κ.ά.)

moneyreview.gr

Διαβάστε επίσης:

Πάνω από τα 4 δισ. ευρώ αναμένεται φέτος ο τζίρος από την εορταστική περίοδο

Σκρέκας: Νομοθετική πρωτοβουλία για τις εκπτώσεις στα σούπερ μάρκετ

ΙΝΚΑ12: Συμβουλές προς τους καταναλωτές για την περίοδο των Χριστουγέννων

Ακολουθήστε το Money Review στο Google News