BUSINESS & FINANCE

Διευρύνονται οι έλεγχοι σε εταιρείες για τα περιθώρια κέρδους – Έρχονται και άλλα πρόστιμα

Διευρύνονται οι έλεγχοι σε εταιρείες για τα περιθώρια κέρδους  – Έρχονται και άλλα πρόστιμα

Ελέγχους σε έξι ακόμη πολυεθνικές, αλλά και σε 14 ελληνικές εταιρείες πραγματοποιεί το υπουργείο Ανάπτυξης, προκειμένου να διαπιστώσει εάν υπάρχει υπέρβαση του πλαφόν στο μεικτό περιθώριο κέρδους. Τα πρόστιμα μάλιστα σε δύο από τις έξι πολυεθνικές εταιρείες δεν αποκλείεται να ανακοινωθούν τις αμέσως επόμενες ημέρες, καθώς έχουν ήδη αποσταλεί σε αυτές οι εκθέσεις ελέγχου επί των οποίων καλούνται να απαντήσουν. Στο στόχαστρο του υπουργείου Ανάπτυξης μπαίνουν από τη Δευτέρα και οι αλυσίδες σούπερ μάρκετ, με τα αρμόδια κλιμάκια να πραγματοποιούν ελέγχους για το εάν τηρείται η νομοθεσία περί της σήμανσης των προϊόντων που συμμετέχουν στην πρωτοβουλία «μόνιμη μείωση τιμής».

Στις πολυεθνικές που ελέγχονται περιλαμβάνονται δύο εταιρείες προϊόντων ατομικής υγιεινής, μία εταιρεία απορρυπαντικών, μία εταιρεία καθαριστικών σπιτιού, μία εταιρεία καφέ και μία εταιρεία που δραστηριοποιείται στον καφέ, στα δημητριακά και στο νερό, με τους ελέγχους να επικεντρώνονται στα δημητριακά πρωινού. Σε πολύ προχωρημένο στάδιο φέρεται, εξάλλου, να βρίσκεται ο έλεγχος σε μία τουλάχιστον ελληνική εταιρεία που δραστηριοποιείται στην κατηγορία των αλεύρων.

Στο μεταξύ, οι κωδικοί που συμμετέχουν στην πρωτοβουλία «μόνιμη μείωση τιμής» είχαν φτάσει μέχρι το βράδυ της Δευτέρας τους 629, αριθμός πάνω από τον αρχικό –ομολογουμένως όχι και πολύ φιλόδοξο– στόχο του υπουργείου Ανάπτυξης για 500 κωδικούς. Πρόκειται για προϊόντα από περίπου 50 κατηγορίες και σε αυτές συγκαταλέγονται βασικά τρόφιμα (γάλα, ψωμί, ρύζι, όσπρια, αυγά, τυριά, αλεύρι, αλάτι, ζυμαρικά, κρέατα, ψάρια), βρεφικά και παιδικά είδη, είδη προσωπικής υγιεινής, προϊόντα καθαριότητας και οικιακής φροντίδας, προϊόντα για κατοικίδια, σοκολάτες, μπισκότα, αρτοσκευάσματα, γραφική ύλη και σχολικά είδη, καφές κ.ά. Οι μειώσεις τιμών κυμαίνονται από 5% έως 10%, ενώ στο μέτρο συμμετέχουν μέχρι στιγμής πάνω από 50 εταιρείες. «Πρωταθλητές» από πλευράς κωδικών που συμμετέχουν στο μέτρο «μόνιμη μείωση τιμής» είναι μέχρι στιγμής η Unilever (84 κωδικοί) και η Procter & Gamble (77 κωδικοί), οι δύο πολυεθνικές στις οποίες επιβλήθηκε την προηγούμενη εβδομάδα πρόστιμο συνολικού ύψους 2 εκατ. ευρώ.

Σε εξέλιξη βρίσκεται, την ίδια ώρα, η δημιουργία της απαραίτητης τροποποίησης στην εφαρμογή της πλατφόρμας e-katanalotis, προκειμένου οι καταναλωτές που διαπιστώνουν κάποια παράβαση της νομοθεσίας να στέλνουν ακόμα και σχετικές φωτογραφίες (π.χ. ταμπελάκι σε ράφι σούπερ μάρκετ) έτσι ώστε να διερευνάται άμεσα. Το εν λόγω μέτρο είχε προαναγγελθεί από τον υπουργό Ανάπτυξης μαζί με τα άλλα μέτρα για την καταπολέμηση της ακρίβειας.

Αξίζει να σημειωθεί, πάντως, ότι εκτός από την πρωτοβουλία «μόνιμη μείωση τιμής», συνεχίζονται και οι προσφορές. Σχεδόν το 23% των πωλήσεων σε αξία που έγιναν τον Αύγουστο στα επώνυμα προϊόντα ήταν υπό το καθεστώς προσφοράς, ποσοστό που ένα χρόνο πριν ήταν 19,9%. Σύμφωνα με τα στοιχεία της εταιρείας ερευνών αγοράς Circana, το μεγαλύτερο ποσοστό πωλήσεων υπό προωθητική ενέργεια καταγράφεται στα κατεψυγμένα τρόφιμα (31,3%) και ακολουθούν τα είδη ατομικής φροντίδας και ομορφιάς (29,4%).

Διαβάστε επίσης: 

«Μόνιμη μείωση τιμής»: Στους 629 οι κωδικοί προϊόντων αυτής της πρωτοβουλίας

Τα κόλπα πολυεθνικών για να πωλούν ακριβά

Πρόστιμα 2 εκατ. ευρώ σε πολυεθνικές εταιρείες για αθέμιτη κερδοφορία

Ακολουθήστε το Money Review στο Google News