Tesla: Το 2022 το χειρότερο έτος για τη μετοχή της – Δεν θα είναι καλύτερο το ’23
Πριν από ένα χρόνο, η Tesla φαινόταν αδιαφιλονίκητη, με τις μετοχές της κοντά σε ύψη ρεκόρ εν μέσω αυξανόμενης αισιοδοξίας για την αγορά ηλεκτρικών αυτοκινήτων.
«Το όλο αφήγημα γύρω από την Tesla ότι θα ήταν ο ηγέτης της αγοράς αρχίζει να ξεφτίζει», αναφέρει ο Jeffrey Osborne αναλυτής της Cowen & Co.
Το πολυαναμενόμενο λογισμικό οδήγησης της εταιρείας και η τεχνολογία μπαταριών της υπολείπονται των χρονοδιαγραμμάτων τους, σημείωσε ο αναλυτής. Εν τω μεταξύ, η φουτουριστική σχεδίαση του Cybertruck μπορεί να το κάνει δύσκολο να πωληθεί ως κύριο όχημα.
Πρόκειται για μία μεγάλη ανατροπή σε σχέση με ένα χρόνο πριν, όταν η αξία της Tesla ήταν σχεδόν 1 τρισεκατομμύριο δολάρια, τα κέρδη ξεπερνούσαν σταθερά τις προσδοκίες και η ζήτηση για ηλεκτρικά οχήματα φαινόταν έτοιμη να εκτοξευθεί με περισσότερες χώρες να ανακοινώνουν πολιτικές πράσινης ενέργειας.
Ωστόσο, όταν πρόκειται για αποτιμήσεις, η Tesla εξακολουθεί να είναι η τέταρτη πιο ακριβή μετοχή του δείκτη NYSE FANG, καθώς διαπραγματεύεται σε πολλαπλάσια 33 φορές τα προσδοκώμενα κέρδη για το 2022.
Η Tesla αποτιμάται στα 440 δισ.δολάρια, μακράν περισσότερο από κάθε άλλη μεγάλη αυτοκινητοβιομηχανία: η Τoyota, η δεύτερη μεγαλύτερη, αποτιμάται περίπου στο ήμισυ, με πωλήσεις στα 8,9 εκατ.αυτοκίνητα το οικονομικό έτος 2023 που λήγει στα τέλη Μαρτίου, ενώ η Tesla αναμένεται να πωλήσει 1,3 εκατ.αυτοκίνητα, σύμφωνα με στοιχεία του Bloomberg.
«Η Tesla εξακολουθεί να διαπραγματεύεται ως τεχνολογική εταιρεία, ως εταιρεία υψηλής ανάπτυξης, σε αντίθεση με τις υπόλοιπες αυτοκινητοβιομηχανίες», σημειώνουν αναλυτές.
moneyreview.gr με πληροφορίες από Bloomberg
Διαβάστε επίσης:
Το ακριβότερο αυτοκίνητο όλων των εποχών: Δεν είναι αυτό που φαντάζεστε
Ακολουθήστε το Money Review στο Google News