Business & Finance Τετάρτη 7/04/2021, 13:30
ΣΟΥΠΕΡ ΜΑΡΚΕΤ

Metro AEBE: Αυξημένα κατά σχεδόν 30% τα κέρδη EBITDA

Στο 1,33 ο τζίρος του 2020

Φωτ. Intimenews

Αξιοσημείωτη αύξηση εμφάνισαν το 2020 τα οικονομικά μεγέθη της αλυσίδας Metro AEBE, η οποία κατάφερε να κεφαλαιοποιήσει τη μαζική στροφή των καταναλωτών προς τα σούπερ-μάρκετ.

Ειδικότερα, οι καθαρές πωλήσεις αυξήθηκαν κατά 5,6% και διαμορφώθηκαν σε 1,33 δισ. ευρώ, με αποτέλεσμα τα κέρδη EBITDA (προ φόρων, τόκων και αποσβέσεων) να ενισχυθούν κατά 29,6% στα 58,7 εκατ. ευρώ. Την ίδια ώρα, τα κέρδη προ φόρων ανήλθαν σε 24,1 εκατ. ευρώ, σημειώνοντας άνοδο κατά 138,6%.

Η αυξάνουσα κερδοφορία, σύμφωνα με την ανακοίνωση της εταιρείας, αποδίδεται μεταξύ άλλων στην ωρίμανση της επένδυσης από την εξαγορά της Βερόπουλος.

Σε επίπεδο ενοποιημένων αποτελεσμάτων (σ.σ. συμπεριλαμβάνοντας και τις δραστηριότητες της εταιρείας στην Κύπρο, καθώς και τα αποτελέσματα της NET SPIRIT), έκλεισε με καθαρές πωλήσεις 1,34 δισ. ευρώ έναντι 1,26 δισ. ευρώ το προηγούμενο έτος (σ.σ. αύξηση 6%).

Τα κέρδη προ φόρων, επίσης, ανήλθαν σε 22,4 εκατ. ευρώ έναντι 9,5 εκατ. ευρώ το προηγούμενο έτος (σ.σ. αύξηση 135.8%). Τα κέρδη EBITDA δε, διαμορφώθηκαν σε 57,2 εκατ. ευρώ έναντι 44,9 εκατ. ευρώ το προηγούμενο έτος (αύξηση 27.4%).

Οι επιδόσεις των επιμέρους brands

Τα My market

Η αλυσίδα εμφάνισε σημαντική αύξηση του κύκλου εργασιών της, ακολουθώντας την αντίστοιχη τάση του κλάδου. Παράλληλα, αντιμετώπισε με επιτυχία σημαντικές προκλήσεις όπως η αυξημένη και ξαφνική ζήτηση ιδιαίτερα σε συγκεκριμένους κωδικούς. Εξαιρετικά μεγάλη αύξηση κατά 250% εμφάνισαν οι πωλήσεις του ηλεκτρονικού καταστήματος.

Το μέσο καλάθι, παράλληλα, αυξήθηκε κατά 23,73% σε σχέση με το 2019, κάτι το οποίο σ’ ένα βαθμό οφείλεται στη μείωση της επισκεψιμότητας λόγω των περιοριστικών μέτρων. Παράλληλα, παρατηρήθηκε αύξηση σε αρκετές κατηγορίες προϊόντων όπως στα είδη ατομικής υγιεινής, τα άλευρα, τα υλικά ζαχαροπλαστικής, τα υλικά καθαρισμού.

Εντός του 2020, λειτούργησαν τρία νέα καταστήματα My market και ανακαινίστηκαν άλλα οκτώ. Η αλυσίδα αριθμεί σήμερα 227 καταστήματα σε όλη την Ελλάδα.

Τα METRO Cash & Carry

Αναπόφευκτα, η κρίση στην αγορά της HO.RE.CA., η οποία για αρκετούς μήνες παρέμεινε κλειστή ή υπολειτούργησε, επηρέασε και τα αποτελέσματα των METRO Cash & Carry. Ωστόσο, αντιστάθμισε τις απώλειες μέσω της ενίσχυσης της μεταπώλησης. Στα διαστήματα των lockdown, οι πωλήσεις βασίστηκαν στη μικρή λιανική και στα καταστήματα HO.RE.CA. που πρόσφεραν υπηρεσίες delivery και take away.

Ειδικότερα στον κλάδο της μικρής λιανικής, υλοποιήθηκαν στοχευμένα προγράμματα στήριξης, μέσω της ομάδας των Συμβούλων Πωλήσεων που περιλάμβαναν διανομή, προσφορές και χρηματοοικονομικές λύσεις. Αυτό οδήγησε σε αύξηση της επισκεψιμότητας των συγκεκριμένων συνεργατών μας κατά 3% και αύξηση της μέσης αξίας του καλαθιού τους κατά 8%.

Ταυτόχρονα, το επενδυτικό πλάνο για τα METRO Cash & Carry υλοποιήθηκε απρόσκοπτα. Μεταξύ άλλων, για το 2020, περιελάβανε τη δημιουργία έξι νέων κρεοπωλείων και ενός ιχθυοπωλείου, την ενίσχυση της διανομής με τέσσερα νέα φορτηγά και επτά van διανομής, ολική ανακαίνιση δύο καταστημάτων και την ενίσχυση του προσωπικού με νέες προσλήψεις όσο και με εκπαίδευση των εργαζομένων.

moneyreview.gr

Ακολουθήστε το Money Review στο Google News