Business & Finance Τρίτη 2/03/2021, 12:55
BUSINESS & FINANCE

Γραμμή 4 Μετρό: Πρώτο βήμα η επέκταση από το Άλσος Βεΐκου έως τα Πευκάκια

Τι ανακοίνωσε ο Κώστας Καραμανλής

Φωτ. Intimenews

Τα επόμενα βήματα για την επέκταση της γραμμής 4 του μετρό περιέγραψε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Κώστας Καραμανλής, σε διαδικτυακή συζήτηση για τα έργα υποδομής στη βόρεια Αθήνα.

Πιο συγκεκριμένα, ο αρμόδιος υπουργός αφού χαιρέτισε το γεγονός ότι επιτέλους «ξεμπλόκαρε» το όλο project, διαβεβαίωσε ότι οι πρόδρομες εργασίες θα ξεκινήσουν εντός του 2021. Πρόσθεσε δε, ότι το επόμενο βήμα είναι η επέκταση της γραμμής από το Άλσος Βεϊκου μέχρι τα Πευκάκια, ώστε να ενώνεται με τη γραμμή 1 του ΗΣΑΠ.

Ανακοίνωσε, παράλληλα, ότι έχουν ολοκληρωθεί οι τοπογραφικές και γεωτεχνικές μελέτες -δηλαδή έχει γίνει το πρώτο βήμα- για την επέκταση του μετρό από την Κατεχάκη κατά μήκος της λεωφόρου Κηφισίας, διαπερνώντας τον Φάρο Φιλοθέης, το Χαλάνδρι, το Ολυμπιακό Στάδιο στο Μαρούσι και καταλήγοντας έως την Πεύκη.

Το δεύτερο στάδιο είναι να γίνουν οι προωθημένες αναγνωριστικές μελέτες και να βρεθεί χρηματοδότηση, έσπευσε να συμπληρώσει, εκτιμώντας ότι το συγκεκριμένο έργο θα μπορέσει να ενταχθεί στο επόμενο Πολυετές Δημοσιονομικό Πλαίσιο, δηλαδή μετά το 2027 και αφού θα έχει τελειώσει το πρώτο σκέλος της γραμμής 4.

Η επέκταση της Λεωφόρου Κύμης 

Ο κ. Καραμανλής αναφέρθηκε επίσης, στην επέκταση της Λεωφόρου Κύμης, η οποία θα συνδέει την Αττική Οδό με την Εθνική Οδό. Υπογράμμισε ότι το έργο αυτό θα δημοπρατηθεί εντός του 2021 και ότι δεν θα υπάρχουν διόδια, καθώς δεν θα ενταχθεί στην Αττική Οδό, αλλά θα είναι ένα ξεχωριστό δημόσιο έργο, το οποίο θα προταθεί για χρηματοδότηση από την Ευρωπαϊκή Ένωση.

Η επέκταση της Λεωφόρου Κύμης θα ξεκινά από τον ομώνυμο κόμβο της Αττικής Οδού και θα καταλήγει μετά από 3,8 χλμ στον κόμβο Καλυφτάκη της Εθνικής Οδού στην Κάτω Κηφισιά, προσφέροντας εναλλακτική δίοδο και συμβάλλοντας στην αποσυμφόρηση της κορεσμένης Αττικής Οδού και ιδίως του κόμβου της Μεταμόρφωσης.

Το έργο, προϋπολογισμού 300 εκ ευρώ, θα περιλαμβάνει μία σήραγγα υπόγειας εξόρυξης και μία σήραγγα με τη μέθοδο cut and cover, και συνεπώς θα είναι φιλικό προς το περιβάλλον, ενώ θα δώσει ώθηση στον κατασκευαστικό κλάδο και την πραγματική οικονομία. «Η επέκταση της Λεωφόρου Κύμης μαζί με τη γραμμή 4 του Μετρό, θα αλλάξει την καθημερινότητα στην πόλη» εκτίμησε ο κ. Καραμανλής.

Η ενίσχυση των ΜΜΜ

Για το ακανθώδες ζήτημα της ενίσχυσης των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς (ΜΜΜ), υπενθύμισε ότι στο στόλο της Αθήνας έχουν προστεθεί ήδη 200 λεωφορεία των ΚΤΕΛ και θα έρθουν και επιπλέον 300 λεωφορεία με leasing. Το αμέσως επόμενο διάστημα δε, θα γίνει και ο μεγάλος διαγωνισμός για την αγορά 1.300 συνολικά λεωφορείων σε δύο φάσεις (800 στην πρώτη φάση και 700 στη δεύτερη), πολλά εκ των οποίων θα είναι ηλεκτροκίνητα.

«Είχαμε να αγοράσουμε λεωφορείο στην Αθήνα από το 2009» σημείωσε με νόημα, ενώ πρόσθεσε ότι «εχουμε να δούμε 1.300 λεωφορεία στους δρόμους της Αθήνας από το 2015». «Δεν κρατάμε μαγικό ραβδάκι. Πρέπει να είμαστε αποτελεσματικοί αλλά και διαφανείς και να ακολουθούμε όλες τις διαδικασίες».

moneyreview.gr

Money Review