Business & Finance Δευτέρα 11/01/2021, 11:39
BUSINESS & FINANCE

Το πρώτο «Λευκό Βέλος» υποδέχεται η ΤΡΑΙΝΟΣΕ

Στις 18/1 φτάνει το πρώτο από τα πέντε τρένα νέας γενιάς - Στις 25 Μαρτίου το πρώτο δρομολόγιο με επιβάτες

φωτ. ΑΠΕ - ΜΠΕ

Στις 18 Ιανουαρίου φτάνει στη Θεσσαλονίκη από την Ιταλία, το πρώτο από τα πέντε τρένα πρώτης γενιάς με την επωνυμία «Λευκό Βέλος» που φέρνει η ΤΡΑΙΝΟΣΕ στην Ελλάδα. Το πρώτο δρομολόγιό του με επιβάτες θα πραγματοποιηθεί στην γραμμή Αθήνα – Θεσσαλονίκη στις 25 Μαρτίου με την ευκαρία του εορτασμού των 200 ετών από την επανάσταση του 1821, όπως είχε γράψει πρόσφατα το moneyreview.gr. Όπως μεταδίδει το Αθηναϊκό – Μακεδονικό Πρακτορείο Ειδήσεων, το συγκεκριμένο τρένο είναι το ETR 470 n. 07 της Τrenitalia που ανακατασκευάστηκε πλήρως, βάφτηκε στα χρώματα της ελληνικής εταιρείας και θα αποτελέσει την αμαξοστοιχία ETR 470 n. 01 της ΤΡΑΙΝΟΣΕ.

Σε δηλώσεις του στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας καθηγητής Φίλιππος Τσαλίδης, ανέφερε πως τα νέα τρένα, που αναπτύσσουν ταχύτητες 200 χιλιομέτρων την ώρα, θα παραδοθούν σταδιακά αφού πραγματοποιηθούν δοκιμαστικά στο ελληνικό σιδηροδρομικό δίκτυο. Ήδη στην Ιταλία έχουν μεταβεί μηχανοδηγοί της ΤΡΑΙΝΟΣΕ για να λάβουν σχετική κατάρτιση και να φέρουν το πρώτο τρένο στην Ελλάδα.

Τα χαρακτηριστικά των νέων τρένων

Τα νέα τρένα θα διαθέτουν εννέα βαγόνια ένα εκ των οποίων θα είναι εστιατόριο και μπαρ. Θα έχουν τρία βαγόνια πρώτης θέσης και τέσσερα οικονομικής. Κάθε τρένο θα μπορεί να μεταφέρει πάνω από 600 επιβάτες και θα περιλαμβάνει υψηλά στάνταρ και όλες εκείνες τις ανέσεις – καλύτερες του αεροπλάνου- για ένα ξεκούραστο και γρήγορο ταξίδι.

Δεδομένων των συνθηκών του ελληνικού σιδηροδρομικού δικτύου τα νέα τρένα θα μπορούν αναπτύσσουν ταχύτητες της τάξεως των 160 χιλιομέτρων και διαδρομή Αθήνα -Θεσσαλονίκη να καλύπτεται στις τρεις ώρες και ένα τέταρτο από τις τέσσερις που είναι σήμερα. Το κόστος της όλης επένδυσης για την ΤΡΑΙΝΟΣΕ φτάνει τα 52 εκατομμύρια ευρώ.

Σημειώνεται πως η σύμβαση για τις πέντε αμαξοστοιχίες υπογράφτηκε στις 23 Ιουλίου του 2019 μεταξύ της ΤΡΑΙΝΟΣΕ και της μητρικής εταιρείας, της Trenitalia.

Ακολουθήστε το Money Review στο Google News