Business & Finance Τρίτη 9/02/2021, 16:37
BUSINESS & FINANCE

Η πανδημία πλήττει και τον κόσμο της ομορφιάς

«Τα lockdowns έχουν επιπτώσεις, όπως και σε κάθε άλλη ανταγωνιστική εταιρεία στον κλάδο»

Φωτ. AP

Σημαντικό πλήγμα έχει δεχθεί από την πανδημία του κορωνοϊού η αγορά των προϊόντων ομορφιάς και προσωπικής φροντίδας, κάτι το οποίο αποτυπώνεται και στα οικονομικά μεγέθη των εταιρειών του κλάδου.

Η εξήγηση αυτής της «καθίζησης» είναι απλή: Η απαγόρευση των μετακινήσεων και των συναθροίσεων, η ακύρωση των δημόσιων και ιδιωτικών εκδηλώσεων, και ο «εγκλεισμός» των πολιτών στο σπίτι.

Μάλιστα, η «βουτιά» στις πωλήσεις εκτείνεται σ’ όλες τις σημαντικές αγορές, συμπεριλαμβανομένης της Βόρειας Αμερικής και της Ευρώπης, η οποία σε μεγάλο ποσοστό βρίσκεται σε καθεστώς lockdown.

«Τα lockdowns έχουν επιπτώσεις, όπως και σε κάθε άλλη ανταγωνιστική εταιρεία στον κλάδο» παραδέχεται η εκτελεστική διευθύντρια της Coty, Σιου Νάμπι, σημειώνοντας ότι η πτώση στις πωλήσεις της περιοχής Ευρώπη – Μέση Ανατολή – Αφρική αγγίζει το 22%.

«Το ηλεκτρονικό εμπόριο δεν μπορεί, σε καμία των περιπτώσεων, να αναπληρώσει τις ζημιές από το κλείσιμο των καταστημάτων» σπεύδει να προσθέσει, αναφερόμενη στο προσωρινό «λουκέτο» των εμπορικών καταστημάτων σε αρκετές χώρες.

Πέραν του παραδοσιακού εμπορίου, οι εταιρείες cosmetics έχουν δεχθεί σημαντικό πλήγμα και από την καθίζηση της αεροπορικής και ταξιδιωτικής ζήτησης, κάτι το οποίο έχει σχεδόν μηδενίσει τις πωλήσεις στα καταστήματα duty-free των αεροδρομίων.

Το «στοίχημα» του κλάδου, πλέον, αφορά το 2021, το οποίο προς ώρας δεν εξελίσσεται βάσει των προσδοκιών που υπήρχαν τον Δεκέμβριο. Τα lockdowns παραμένουν σε πολλές χώρες της Δύσης, ενώ ο αργός ρυθμός των εμβολιασμών φαίνεται ότι δεν θα επιτρέψει την ομαλοποίηση της κατάστασης πριν το β’ εξάμηνο του έτους.

moneyreview.gr με πληροφορίες από Reuters

Ακολουθήστε το Money Review στο Google News