BUSINESS & FINANCE

«Χάλκινο» στην Ελλάδα από την ΕΤΕπ – Ποια έργα θα χρηματοδοτήσει

«Χάλκινο» στην Ελλάδα από την ΕΤΕπ – Ποια έργα θα χρηματοδοτήσει

Την τρίτη υψηλότερη χρηματοδότηση ως ποσοστό του ΑΕΠ, μεταξύ των κρατών – μελών της Ε.Ε., έλαβε το 2020 η Ελλάδα από την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων (ΕΤΕπ). Η ρευστότητα που εγκρίθηκε ξεπερνά τα 2,8 δισ. ευρώ και αφορά κυρίως τους τομείς της ενέργειας, των υποδομών και των μικρομεσαίων επιχειρήσεων.

Χθες, εξάλλου, ανακοινώθηκε από το υπουργείο Ανάπτυξης και την ΕΤΕπ η χρηματοδότηση μέσω δανείου ύψους 200 εκατ. ευρώ της εθνικής συνδρομής στο πλαίσιο του ΕΣΠΑ 2014-2020, με τη συνολική στήριξη της ΕΤΕπ να ανέρχεται σε 1,7 δισ. ευρώ. Η δράση αυτή αφορά στην επιτάχυνση έργων μικρής κλίμακας σε ολόκληρη τη χώρα, τα οποία συγχρηματοδοτούνται από τα Διαρθρωτικά και Επενδυτικά Ταμεία της Ε.Ε. Πρόκειται για έργα στους τομείς της έρευνας και καινοτομίας, της επιχειρηματικότητας, της καθαρής ενέργειας, της προστασίας του περιβάλλοντος, της εκπαίδευσης και της υγείας.

Για το 2020, προκειμένου να αντιμετωπιστούν οι αρνητικές επιπτώσεις της πανδημίας στην ελληνική οικονομία, εγκρίθηκε συνολική χρηματοδότηση 2,81 δισ. ευρώ από την ΕΤΕπ προς τη χώρα μας, από τα περίπου 67 δισ. ευρώ που έχουν εγκριθεί για όλες τις χώρες της Ένωσης.  Το ποσό αυτό αντιστοιχεί στο 1,71% του ΑΕΠ της χώρας μας. Αυτό σημαίνει ότι η χρηματοδότηση που εγκρίθηκε πέρυσι για την Ελλάδα από την ΕΤΕπ είναι η τρίτη υψηλότερη μεταξύ των κρατών – μελών της Ε.Ε., ως ποσοστό του ΑΕΠ, καθώς στην πρώτη θέση βρίσκεται η Εσθονία με 2,48% του ΑΕΠ και ακολουθεί η Λιθουανία με 2,04% του ΑΕΠ. Τη χαμηλότερη χρηματοδότηση ως ποσοστό του ΑΕΠ έλαβαν το Λουξεμβούργο (0,18% του ΑΕΠ), η Γερμανία (0,21% του ΑΕΠ) και η Σλοβακία (0,23% του ΑΕΠ).

Μεταξύ των έργων που θα χρηματοδοτηθούν μέσω δανείων της ΕΤΕπ που εγκρίθηκαν το 2020, είναι:

– Το αεροδρόμιο Καστελίου Κρήτης (180 εκατ. ευρώ)

– επιχειρησιακά προγράμματα ΕΣΠΑ για στήριξη μικρομεσαίων επιχειρήσεων (150 εκατ. ευρώ)

– ΔΕΗ (100 εκατ. ευρώ) για μετάβαση στην μεταλιγνιτική εποχή

– Εγνατία οδός (235 εκατ. ευρώ για προγράμματα οδικής ασφάλειας)

– Όμιλος Μυτιληναίος (125 εκατ. ευρώ) για τη νέα μονάδα φυσικού αερίου στον Άγιο Νικόλαο Βοιωτίας
 
 
 
 
 
 
 
 

Ακολουθήστε το Money Review στο Google News