Business & Finance Τρίτη 23/01/2024, 12:53
BUSINESS & FINANCE

Πώς η Temu παρασύρει σε αγορές τους καταναλωτές μεγαλύτερης ηλικίας

Πώς η Temu παρασύρει σε αγορές τους καταναλωτές μεγαλύτερης ηλικίας

Έρευνα έρχεται να καταρρίψει τον μύθο ότι η κινεζική εφαρμογή ηλεκτρονικού εμπορίου Temu απευθύνεται κυρίως σε νέους αγοραστές. Κατά τον πρώτο πλήρες χρόνο λειτουργίας της, σύμφωνα με την εταιρεία ερευνών Attain του Σικάγο, η Temu προσέλκυσε στις ΗΠΑ κυρίως boomers και εκπροσώπους της Gex X, οι οποίοι τη χρησιμοποίησαν περισσότερο για τα ψώνια τους σε σχέση με τους νεότερους καταναλωτές.

Πιο πιστοί της νεόκοπης εφαρμογής ήταν οι boomers, δηλαδή οι άνω των 59 ετών, με 6 παραγγελίες κατά μέσο όρο σε διάστημα 12 μηνών, διπλάσιες από τους αγοραστές της Gen Z ηλικίας 18 έως 26 ετών, σύμφωνα με την Attain, η οποία αξιοποιεί δεδομένα πιστωτικών καρτών από 6,5 εκατομμύρια καταναλωτές.
«Η Temu διαθέτει ένα ποικιλόμορφο μείγμα προϊόντων που απευθύνεται σε πιο ώριμους αγοραστές που εκτιμούν την ποικιλία και τις εκπτώσεις», δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος της Attain Brian Mandelbaum.

Η Dawn Damon, 51χρονη μητέρα πέντε παιδιών από την Ουάσινγκτον, άκουσε για την Temu από την 72χρονη μητέρα της. «Κόλλησε» γρήγορα με την εφαρμογή και προχώρησε σε περίπου 31 παραγγελίες, που περιλάμβαναν τσάντες, αποσκευές, χειμωνιάτικα καπέλα, κεριά, έργα τέχνης για τον τοίχο, πετσέτες και ένα δοχείο σαπουνιού. «Λατρεύω τα ψώνια», δηλώνει η Damon. «Δεν είχα πάντα πολλά χρήματα ή χρόνο ή ενέργεια για να ψωνίζω, αλλά μπορώ με ένα scroll στο Temu απλά να κοιτάζω πράγματα».

Οι πρακτικές της Temu

Η Temu, η οποία ανήκει στην PDD Holdings Inc., έκανε το ντεμπούτο της στις ΗΠΑ στα τέλη του 2022 και έγινε γρήγορα μία από τις πιο δημοφιλείς εφαρμογές ηλεκτρονικού εμπορίου. Η εταιρεία προχώρησε σε μια επιθετική διαφημιστική καμπάνια, προσεγγίζοντας τους καταναλωτές μέσω του Facebook και μιας εντυπωσιακής διαφήμισης στο Super Bowl που τους καλούσε να «ψωνίσουν σαν δισεκατομμυριούχοι».

Μαζί με τη Shein και το TikTok Shop, η Temu απευθύνεται σε καταναλωτές που είναι πρόθυμοι να περιμένουν περισσότερο διάστημα για την παράδοση των αγαθών που πραγγέλνουν με αντάλλαγμα μεγάλες εκπτώσεις. Οι τρεις ανερχόμενες επιχειρήσεις που συνδέονται με την Κίνα αποτελούν μια εναλλακτική λύση στην Amazon.com Inc., η οποία κυριαρχεί στην αγορά ηλεκτρονικού εμπορίου των ΗΠΑ, αλλά πρόσφατα κατέγραψε επιβράδυνση στην αύξηση των πωλήσεών της. Η απήχηση της Temu στους Boomers και τους εκπροσώπου της Gen X υποδηλώνει ότι δεν είναι απλώς μια μόδα, αλλά έχει δυνητική αντοχή στο αγοραστικό κοινό.

Η Wendy Woloson, ιστορικός της καταναλωτικής κουλτούρας στο Πανεπιστήμιο Rutgers-Camden, δήλωσε ότι ο προσιτός χαρακτήρας της Temu βοηθά τους ηλικιωμένους, οι οποίοι δεν είναι τόσο δεινοί χρήστες των υπολογιστών. «Η πλοήγηση στον ιστότοπο είναι πολύ πιο εύκολη σε σύγκριση με την Amazon», πρόσθεσε. Η εφαρμογή δίνει την αίσθηση ότι έχεις επισκεφτεί καζίνο, καθώς οι χρήστες γυρίζουν μια ρουλέτα για να κερδίσουν εκπτώσεις και δώρα. 

Σύμφωνα με την Emily Balcetis, αναπληρώτρια καθηγήτρια ψυχολογίας στο Πανεπιστήμιο της Νέας Υόρκης, οι χρήστες μεγαλύτερης ηλικίας  ενδέχεται να παρασύρονται πιο εύκολα από τα διασκεδαστικά στοιχεία της αγοραστικής εμπειρίας σε σχέση με τους νεότερους online αγοραστές».

moneyreview.gr με πληροφορίες από Bloomberg

Διαβάστε επίσης:

Alibaba: Πώς από αγαπημένη της Wall Street έχασε το 75% της αξίας της

Κίνα: Ο ανταγωνισμός στις πλατφόρμες ηλεκτρονικού εμπορίου προκαλεί νευρικότητα 

Η Temu «κλέβει» τη λάμψη της Shein

Ακολουθήστε το Money Review στο Google News