BUSINESS & FINANCE

Τουρισμός: Ο Σεπτέμβριος γίνεται δεύτερος Αύγουστος

Τουρισμός: Ο Σεπτέμβριος γίνεται δεύτερος Αύγουστος

Επιμήκυνση της θερινής τουριστικής περιόδου με ανάδειξη του Σεπτεμβρίου σε νέο… Αύγουστο δείχνουν τα στοιχεία των κρατήσεων για καταλύματα βραχυχρόνιας μίσθωσης. Σύμφωνα με την τελευταία μηνιαία έρευνα της AIRDNA, στην Ελλάδα καταγράφεται η τρίτη μεγαλύτερη αύξηση κρατήσεων πανευρωπαϊκά, με 96% περισσότερες διανυκτερεύσεις σε σχέση με εκείνες που είχαν γίνει την ίδια περίοδο πέρυσι. Η φετινή αύξηση της ζήτησης που παρατηρείται για τον μήνα Σεπτέμβριο αποτελεί μια διεθνή τάση, καθώς σημαντικές αυξήσεις καταγράφονται σε πολλούς προορισμούς, όπως π.χ. στην Κροατία με 129,1%, στην Πολωνία με 161,5% και στην Αυστρία με 76,4%.

Συνολικά οι κρατήσεις που έχουν γίνει μέχρι στιγμής για τον Σεπτέμβριο είναι αυξημένες κατά 77,7% κατά μέσον όρο, συγκριτικά με το ίδιο διάστημα πέρυσι. Αντιθέτως, για τον Ιούνιο η αύξηση δεν ξεπερνάει το 13%, ενώ συνολικά το τρίτο τρίμηνο, δηλαδή η περίοδος Ιουλίου – Σεπτεμβρίου, κινείται με ρυθμό αύξησης της τάξεως του 40% σε σχέση με πέρυσι. Τα στοιχεία αυτά καταδεικνύουν αφενός μεν την πρόθεση των ξένων επισκεπτών να εξασφαλίσουν το κατάλυμα της αρεσκείας τους, αποφεύγοντας τις κρατήσεις της τελευταίας στιγμής, αφετέρου δε την προσπάθεια να αποφευχθεί ο συνωστισμός που συχνά παρατηρείται τον Αύγουστο στους δημοφιλείς τουριστικούς προορισμούς.

Σύμφωνα με την ανάλυση της AIRDNA, «οι τάσεις των κρατήσεων φέτος καταδεικνύουν μια μεταστροφή της συμπεριφοράς των ταξιδιωτών, τόσο σε ό,τι αφορά τους χρόνους που γίνονται οι κρατήσεις όσο και στην επέκταση της περιόδου υψηλής ζήτησης. Ιστορικά, ο Σεπτέμβριος εθεωρείτο ο ουραγός της θερινής τουριστικής περιόδου στην Ευρώπη. Με βάση όμως τα σημερινά δεδομένα από τις κρατήσεις που έχουν γίνει, φαίνεται πως ο μήνας αυτός θα είναι πολύ πιο κινητικός και οι οικοδεσπότες θα μπορούν να επιβάλουν υψηλότερες τιμές για όσους πραγματοποιήσουν κρατήσεις της τελευταίας στιγμής στους δημοφιλέστερους προορισμούς».

Σε πρόσφατη έρευνα της Mindhaus, που έγινε για λογαριασμό της Ευρωπαϊκής Επιτροπής Ταξιδιών (European Travel Commission) με δεδομένα που συλλέχθηκαν τον Μάρτιο από δείγμα 6.000 ατόμων από όλες τις βασικές αγορές του ελληνικού τουρισμού, προέκυψε πως το τρίτο σημαντικότερο κριτήριο επιλογής προορισμού και μάλιστα με ανοδική τάση είναι η αποφυγή του συνωστισμού. Τα άλλα δύο κριτήρια είναι ασφαλώς οι καιρικές συνθήκες (18%) και οι ελκυστικές προσφορές (17%). Στο πλαίσιο αυτό, εκτός από την προτίμηση προς άλλους μήνες πέραν του διμήνου Ιουλίου – Αυγούστου, φαίνεται πως υπάρχει ευκαιρία ανάπτυξης και για πιο απομακρυσμένους προορισμούς, ώστε να αναδειχθούν ως «κρυμμένοι θησαυροί». Μια τέτοια εξέλιξη είναι σαφές ότι ευνοεί σημαντικά τη βραχυχρόνια μίσθωση, καθώς πολλά ακίνητα θα μπορούσαν να αξιοποιηθούν με τον τρόπο αυτό.

Αναφορικά με το ύψος των τιμών ανά διανυκτέρευση, τον φετινό Μάρτιο, η μέση τιμή στην ελληνική αγορά ανήλθε στο ύψος των 187 ευρώ, μια άνοδος της τάξεως του 26% σε ετήσια βάση. Παράλληλα, σημαντική αύξηση κατά 14,8%, η υψηλότερη πανευρωπαϊκά, σημειώθηκε και σε ό,τι αφορά τη μέση πληρότητα, που πλέον διαμορφώνεται σε 50%. Η εξέλιξη αυτή οφείλεται στη μεγάλη αύξηση της ζήτησης και στη συγκράτηση της προσφοράς καταλυμάτων. Ειδικότερα, σύμφωνα με τα στοιχεία της AIRDNA, η ζήτηση (με βάση τον αριθμό των διανυκτερεύσεων) αυξήθηκε κατά σχεδόν 30% (29,6%) σε σχέση με τον αντίστοιχο περυσινό μήνα.

Διαβάστε επίσης: 

Ο υπερτουρισμός αποτρέπει τους ταξιδιώτες του Αυγούστου

Ταξίδια: Οι προτεραιότητες των Ευρωπαίων αλλάζουν – Τι ψάχνουν τώρα

CNN: Μια «σκουριασμένη» βιομηχανική πόλη το νέο hotspot του ελληνικού τουρισμού;

Ακολουθήστε το Money Review στο Google News