Business & Finance Πέμπτη 6/04/2023, 22:45
ΒUSINESS & FINANCE»

Γερμανικές τράπεζες: Αντιμέτωπες με «κύμα» παραπόνων από πελάτες

Γερμανικές τράπεζες: Αντιμέτωπες με «κύμα» παραπόνων από πελάτες

Οι διαμαρτυρίες από καταναλωτές για τις τράπεζες και γενικότερα τις χρηματοοικονομικές εταιρείες στη Γερμανία αυξήθηκαν πέρυσι κατά ένα-πέμπτο, όπως έδειξαν επίσημα στοιχεία, με τις ρυθμιστικές αρχές να προσπαθούν να καταστήσουν πιο αυστηρούς τους κανόνες προκειμένου να αποκαταστήσουν την εμπιστοσύνη στον χρηματοπιστωτικό κλάδο. 

Η BaFin, η γερμανική ρυθμιστική αρχή, εστιάζει τώρα περισσότερο στην προστασία του καταναλωτή μετά την κατάρρευση της Wirecard, της εταιρείας πληρωμών που ήταν αναμεμειγμένη σε λογιστικό σκάνδαλο. 

Πιο συγκεκριμένα, η αρχή έλαβε 15.000 διαμαρτυρίες από καταναλωτές στη μεγαλύτερη οικονομία της Ευρώπης για τις τράπεζες και άλλους παρόχους χρηματοοικονομικών υπηρεσιών στη διάρκεια του 2022, από τις 12.500 που είχε λάβει το 2021. Πρόκειται επίσης για αύξηση για τέταρτο διαδοχικό έτος. 

Η Deutsche Kreditwirtschaft, «ομπρέλα» υπό τη σκέπη της οποίας βρίσκονται λόμπι από τον χώρο των χρηματοοικονομικών υπηρεσιών της Γερμανίας, ανακοίνωσε ότι οι γερμανικές τράπεζες είναι «εξαιρετικά σταθερές και ισχυρές» και ότι ο βαθμός εμπιστοσύνης παραμένει «υψηλός» και «δεν έχει επηρεαστεί» από την πρόσφατη τραπεζική αναταραχή σε ΗΠΑ και Ελβετία. 

Ωστόσο, έρευνα που διενεργήθηκε πέρυσι από τη YouGov έδειξε ότι ο βαθμός εμπιστοσύνης στο γερμανικό χρηματοοικονομικό τομέα κυμάνθηκε σε επίπεδα χαμηλότερα του παγκόσμιου μέσου όρου, με τη Γερμανία να βρίσκεται πιο πίσω από τον Καναδά, την Αυστραλία και άλλες μεγάλες αγορές της Ασίας. 

Reuters Graphics
Reuters Graphics

Αντίστοιχη έρευνα της EY που πραγματοποιήθηκε φέτος έδειξε ότι το 25% των πολιτών στη Γερμανία εμπιστεύονται τις χρηματοοικονομικές εταιρείες, το 31% δεν τις εμπιστεύονται και το 44% έχουν πολύ αρνητική άποψη. 

Reuters Graphics
Reuters Graphics

Σημειώνεται ότι η προστασία και τα δικαίωματα των καταναλωτών απέναντι στους χρηματοοικονομικούς ομίλους έχουν τεθεί στο «μικροσκόπιο» των ρυθμιστικών αρχών αλλά και των γερμανικών δικαστηρίων. 

Η BaFin, η οποία αναδιαρθρώθηκε εκ βάθρων με νέα ηγεσία, αφού κατηγορήθηκε ευρέως ότι δεν εντόπισε την απάτη στη Wirecard, αντέδρασε πέρυσι έντονα και περιόρισε το χρονικό διάστημα που παραχωρήθηκε στις χρηματιστηριακές εταιρείες για την επεξεργασία αιτημάτων μεταφοράς λογαριασμού.

Η διαδικασία διάρκειας πολλών εβδομάδων για τη μεταφορά ενός λογαριασμού σε έναν νέο όμιλο οδηγεί συχνά τον πελάτη σε αδιέξοδο και στο έλεος οποιωνδήποτε αλλαγών στις αγορές.

 

moneyreview.gr με πληροφορίες από Reuters

 

Ακολουθήστε το Money Review στο Google News