Start Ups Πέμπτη 30/09/2021, 14:28 POWERED BY NATIONAL BANK OF GREECE
ΝΕΑ ΤΑΛΕΝΤΑ ΣΤΗ ΣΚΗΝΗ ΤΟΥ ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ ΕΠΙΧΕΙΡΕΙΝ

Η πλατφόρμα που αναβαθμίζει τις τουριστικές υπηρεσίες

Η πλατφόρμα που αναβαθμίζει τις τουριστικές υπηρεσίες

H πλατφόρμα kleesto προσφέρει σε τουριστικούς παρόχους εκδρομών, δραστηριοτήτων και ταξιδιωτικών εμπειριών μια ολοκληρωμένη καινοτόμο λύση σε θέματα οργάνωσης των υπηρεσιών και των καθημερινών δραστηριοτήτων τους. Συγκαταλέγεται στους νικητές του πέμπτου βραβείου του προηγούμενου Διαγωνισμού Καινοτομίας & Τεχνολογίας της Εθνικής Τράπεζας, που διεξάγεται εδώ και 12 χρόνια στο πλαίσιο του επιχειρηματικού προγράμματος στήριξης των νεοφυών επιχειρήσεων NBG Business Seeds. Αυτή τη χρονική περίοδο, η πλατφόρμα της Εθνικής Τράπεζας δέχεται διαδικτυακά αιτήσεις για τον 12ο Διαγωνισμό στην ηλεκτρονική διεύθυνση: https://www.nbg.gr/el/nbgseeds/competition

Η ομάδα του kleesto ανέλυσε στο MR την πορεία της μέχρι στιγμής, καθώς και την εμπειρία της από τον Διαγωνισμό Καινοτομίας & Τεχνολογίας της Εθνικής Τράπεζας.

Ποιο ήταν το έναυσμα για τη δημιουργία του kleesto; Σκεφτήκατε περισσότερο από την πλευρά των tour operators ή από την πλευρά των καταναλωτών;

Η kleesto δημιουργήθηκε για να καλύψει μια σημαντική ανάγκη που εντοπίσαμε μέσα από την τριβή μας στην αγορά, αυτή της ψηφιοποίησης, οργάνωσης και αποτελεσματικής διαχείρισης τουριστικών υπηρεσιών, εκ μέρους των επιχειρήσεων που παρέχουν σχετικές εμπειρίες, δραστηριότητες και εκδρομές. Η εμπειρία μας στον κλάδο του τουρισμού ξεκινά το 2016, όταν σχεδιάσαμε και αναπτύξαμε το Hopwave, ένα σύστημα κρατήσεων για ημερήσιες κρουαζιέρες και ενοικιάσεις σκαφών, που απευθυνόταν σε ταξιδιώτες. Μέσα από την στενή σχέση με τους ανθρώπους που παρείχαν αυτές τις υπηρεσίες, εντοπίσαμε το παραπάνω κενό στην αγορά. 

Αντιλαμβανόμενοι το μέγεθος του προβλήματος, ξεκινήσαμε να προσφέρουμε λύσεις προς αυτή την κατεύθυνση, αναπτύσσοντας εργαλεία που έκαναν ευκολότερη τη διαχείριση των κρατήσεων, την επικοινωνία με τους ταξιδιώτες, την ηλεκτρονική λήψη πληρωμών, τη συγκέντρωση κριτικών κ.α. Στην πορεία, αποφασίσαμε πως θα ήταν καλύτερο να διαχωριστούν ως υπηρεσίες και τότε, στις αρχές του 2019, δημιουργήθηκε η kleesto, μια ηλεκτρονική πλατφόρμα που επικεντρώνεται στην αναβάθμιση της ταξιδιωτικής εμπειρίας σε τουριστικούς προορισμούς, βοηθώντας τις τοπικές επιχειρήσεις που προσφέρουν εμπειρίες, εκδρομές και δραστηριότητες, να οργανώσουν εύκολα και γρήγορα τις κρατήσεις τους και να παρέχουν τις τουριστικές υπηρεσίες τους ηλεκτρονικά.

Πώς διαμορφώθηκε η τελική σας πρόταση στον Διαγωνισμό Καινοτομίας και Τεχνολογίας; Υπήρξε κάποια καθοριστική στιγμή στην οποία νιώσατε έτοιμοι να καταθέσετε την ιδέα σας;

Ο τρόπος που προσεγγίζουμε την ανάπτυξη του kleesto, βασίζεται απόλυτα στις ανάγκες που εντοπίζονται στην αγορά. Επομένως, η πλατφόρμα εξελίσσεται δυναμικά και προσφέρει λύσεις στα προβλήματα των παρόχων τουριστικών δραστηριοτήτων. Σχεδόν δύο χρόνια μετά το λανσάρισμα της πρώτης έκδοσης της πλατφόρμας του kleesto, πλέον αυτή εξυπηρετεί, μεταξύ άλλων: 

  • Τη διασύνδεση με ποικιλία καναλιών μεταπώλησης των τουριστικών υπηρεσιών του χρήστη.
  • Τη σύνδεση και αυτοματοποίηση της επικοινωνίας με τους συνεργάτες και προμηθευτές του.
  • Την καταγραφή και ανάλυση προμηθειών, καθώς και άλλα κόστη.
  • Τη δημιουργία website με ένα click και με φιλικό περιβάλλον κρατήσεων προς τον ταξιδιώτη (mobile friendly interface).
  • Την εξαγωγή χρήσιμων reports που βοηθούν τον επιχειρηματία στη λήψη αποφάσεων. 
  • Την οργάνωση και διαχείριση εξοπλισμού και προσωπικού.

Μετά από δύο χρόνια λειτουργίας της ομάδας από απόσταση, με τα μέλη της να είναι μοιρασμένα σε Ελλάδα και Σουηδία, αποφασίσαμε να εγκατασταθούμε στην Αθήνα. Το προϊόν ήταν πλέον σε ώριμο στάδιο και είχαν ξεκινήσει να ενδιαφέρονται γι’ αυτό εταιρείες του εξωτερικού. Ο συνδυασμός όλων αυτών των δεδομένων μας έδωσε το έναυσμα να δηλώσουμε συμμετοχή στο Διαγωνισμό και να το δούμε σαν μια πρόκληση για να εξελιχθούμε.

Ποια είναι τα συχνότερα προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι tour operators και ποιες οι αντίστοιχες λύσεις που προσφέρει το interface του kleesto; Πώς σας έχει βοηθήσει ο Διαγωνισμός και η βράβευσή σας στην επίλυση αυτών των προβλημάτων;

Συχνά προβλήματα που αντιμετωπίζει ένας tour operator είναι ο συγχρονισμός της διαθεσιμότητας σε όλα τα σημεία μεταπώλησης των υπηρεσιών του, ο συντονισμός και η βέλτιστη αξιοποίηση του προσωπικού και του εξοπλισμού του, η καταγραφή και παρακολούθηση των προμηθειών για κάθε κανάλι διανομής, καθώς και η διασύνδεση και επικοινωνία με αυτά. Μέσω του kleesto, οι επιχειρηματίες οργανώνουν και αυτοματοποιούν, με έναν φιλικό προς το χρήστη τρόπο, όλες τις διαδικασίες που αφορούν τα παραπάνω. Αποτέλεσμα αυτού είναι να έχουν περισσότερο χρόνο να αφιερώσουν σε αυτό που πραγματικά αγαπούν, την ικανοποίηση των ταξιδιωτών μέσω των υπηρεσιών τους.

Εκτός όμως από τις υφιστάμενες επιχειρήσεις, αυξανόμενο είναι το ενδιαφέρον από tour operators που πρόσφατα ξεκίνησαν την δραστηριότητά τους ή τώρα ξεκινούν. Το πιο σύνηθες πρόβλημα αυτών, είναι η έλλειψη μιας «λίστας» βημάτων στην οποία μπορούν να βασιστούν για να ξεκινήσουν και να μεγαλώσουν την επιχείρησή τους. Ανταποκρινόμενοι σε αυτή την ανάγκη, δημιουργήσαμε έναν πλήρη οδηγό, με την βοήθεια των στελεχών του Διαγωνισμού και των διακεκριμένων στον χώρο τους συνεργατών, με τους οποίους ήρθαμε σε επαφή.  Έτσι, συγκεντρώσαμε όλη την γνώση που είχαμε συλλέξει όλα αυτά τα χρόνια και δομήσαμε έναν οδηγό με ό,τι μπορεί να χρειαστεί ένας tour operator για να «απογειώσει» την επιχείρησή του ψηφιακά. Ο οδηγός αυτός, προσφέρεται δωρεάν μέσα από την σελίδα μας.  

Λαμβάνοντας υπ’όψιν ότι η ελληνική οικονομία στηρίζεται σε μεγάλο βαθμό στον τουρισμό, πώς θεωρείτε ότι το kleesto αναβαθμίζει την εμπειρία των ταξιδιωτών στη χώρα;

Ο κύριος στόχος της δραστηριότητας της kleesto είναι ένας. Να μπορέσουν οι επιχειρήσεις του τουρισμού να αναπτυχθούν, βελτιώνοντας τις εσωτερικές τους διαδικασίες και προσελκύοντας μεγαλύτερο κοινό. Για να το πετύχει αυτό, δημιούργησε τις απαραίτητες υποδομές και τις προσφέρει προς αξιοποίηση στις επιχειρήσεις. Μέσω αυτών, οι επιχειρήσεις κάνουν την μετάβαση στην ψηφιακή εποχή, ενισχύοντας το αποτύπωμά τους στην αγορά. Θέματα που αφορούν την δομή των υπηρεσιών τους, τον τρόπο τιμολόγησης, την πληρότητα των πληροφοριών γύρω από τις υπηρεσίες τους, αλλά και τους ίδιους, οργανώνονται και δημιουργείται μια ομοιογένεια ως προς τον τρόπο προβολής τους. 

Οι ταξιδιώτες από την πλευρά τους, θέλουν να έχουν πρόσβαση σε όσο το δυνατόν πληρέστερη ενημέρωση κατά την διαδικασία της κράτησης, έτσι ώστε να νιώσουν ασφάλεια για την υπηρεσία που αγοράζουν. Αυτά διασφαλίζονται μέσω της kleesto και των υποδομών που προσφέρει. Οι επιχειρήσεις μπορούν να παρουσιάσουν ένα πληρέστερο προφίλ και οι ταξιδιώτες να τις εμπιστευτούν και να αγοράσουν ταξιδιωτικές υπηρεσίες από αυτές.

Δεδομένου ότι η πανδημία άφησε έντονο αποτύπωμα στον τουριστικό κλάδο το τελευταίο έτος, ποια προβλήματα κλήθηκε να επιλύσει το kleesto; Ποιο είναι το όραμά σας για την εταιρεία όσο ανακάμπτει η χώρα από την πανδημία;

Με το 2019 να αποτελεί χρονιά ρεκόρ για τον τουρισμό στην Ελλάδα, το 2020 βρήκε τις επιχειρήσεις του κλάδου μουδιασμένες με τις εξελίξεις της πανδημίας και με μια πτώση στα έσοδα τους, της τάξεως του 85%. Μέσα σε αυτά τα δύο δύσκολα για τον τουρισμό χρόνια, κληθήκαμε να βελτιστοποιήσουμε τμήματα του πλατφόρμας για την εύκολη διαχείριση ακυρωτικών, επιστροφών προκαταβολών, αυτοματοποιημένων πολιτικών τιμολόγησης και τελευταία, για το 2021, διαχείριση μεγάλου πλήθους κρατήσεων τελευταίας στιγμής. Με το τελευταίο να περιλαμβάνει βέλτιστη αξιοποίηση του προσωπικού και του εξοπλισμού των επιχειρήσεων. Οι tour operators που χρησιμοποιούν το kleesto κατάφεραν να περιορίσουν τις ζημίες στο 45% (έναντι του 85% της αγοράς) για το 2020, και για το 2021 να πετύχουν τζίρους ίσους, και σε κάποιες περιπτώσεις μεγαλύτερους, από το 2019.

Όραμά μας είναι να μπορέσει η kleesto να προσεγγίσει ολιστικά την αγορά του τουρισμού, ψηφιοποιώντας κάθε της ανάγκη. Επιπλέον στοχεύουμε, και ήδη κινούμαστε προς αυτή την κατεύθυνση, να εισάγουμε τεχνολογίες αιχμής, όπως την τεχνητή νοημοσύνη στον κλάδο των δραστηριοτήτων, εμπειριών και εκδρομών. Όλα τα παραπάνω συντελούν στην επίτευξη του σκοπού μας, που είναι να προσφέρουμε στις επιχειρήσεις τουρισμού:

  • Τον ευκολότερο δυνατό τρόπο να αξιοποιήσουν στο μέγιστο τις υπηρεσίες που προσφέρουν.
  • Άμεση πρόσβαση σε καλοσχεδιασμένες υπηρεσίες (εμπειρίες, δραστηριότητες, εκδρομές), οι οποίες θα συμβάλλουν στη δημιουργία μοναδικών διακοπών.

*Tα ιδρυτικά μέλη του kleesto είναι οι Γ. Πιλπιλίδης (CEO), Μ. Αδαμόπουλος (COO) και Γ. Σωτηρλής (CTO).

Ακολουθήστε το Money Review στο Google News