Start Ups Παρασκευή 10/09/2021, 11:16 POWERED BY NATIONAL BANK OF GREECE
ΝΕΑ ΤΑΛΕΝΤΑ ΣΤΗ ΣΚΗΝΗ ΤΟΥ ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ ΕΠΙΧΕΙΡΕΙΝ

Βότανα σε κάψουλα για μηχανές espresso

Βότανα σε κάψουλα για μηχανές espresso

Μέσω του Διαγωνισμού Καινοτομίας & Τεχνολογίας της Εθνικής Τράπεζας μία σειρά νεοφυών επιχειρήσεων με μοναδικές ιδέες είχε την ευκαιρία να αναδειχθεί και να εδραιώσει την παρουσία της στην ελληνική και ξένη σκηνή του επιχειρείν. Από την υποβολή της αρχικής τους ιδέας μέχρι την διαμόρφωση της τελικής πρότασης, το πρόγραμμα NBG Business Seeds της Εθνικής Τράπεζας, με workshops και ειδήμονες από το σχετικό χώρο, έδωσε περαιτέρω ώθηση στις φιλοδοξίες των συμμετεχόντων.

Στο πλαίσιο του Διαγωνισμού, ο οποίος εντάσσεται στο επιχειρηματικό πρόγραμμα NBG Business Seeds, έλαβαν μέρος startups που δραστηριοποιούνται στο χώρο της ηλεκτρονικής επιχειρηματικότητας, αλλά και στις ενότητες Περιβάλλον και Τεχνολογία και Πολιτισμός και Τεχνολογία. Η Εθνική Τράπεζα στηρίζοντας για μια ακόμη χρονιά τη δημιουργικότητα, τα νέα ταλέντα και την καλλιέργεια καινοτομίας, αξιολόγησε με τη βοήθεια των μεγαλύτερων πανεπιστημιακών ιδρυμάτων της χώρας τις 264 αιτήσεις που υπεβλήθησαν. Αυτή τη χρονική περίοδο εξάλλου, τρέχουν και οι αιτήσεις συμμετοχής για τον 12ο Διαγωνισμό Καινοτομίας & Τεχνολογίας.

Μεταξύ των βραβευθέντων του 11ου Διαγωνισμού, οι οποίοι κατέλαβαν το 5ο βραβείο και χρηματικό έπαθλο 1.500 ευρώ, συγκαταλέγεται η 12GODS. Η νεοφυής επιχείρηση δημιούργησε χαρμάνια βοτάνων σε μία πλήρως βιοδιασπώμενη κάψουλα, συμβατή με μηχανές NespressoTM. Η ομάδα του 12GODS μίλησε στο MR για την γέννηση της ιδέας τους, καθώς και για την εμπειρία της και τα οφέλη του Διαγωνισμού.

Ποια ήταν η κεντρική ιδέα που οδήγησε στη δημιουργία της 12GODS; Είχατε ως επίκεντρο την προάσπιση του ελληνικού πολιτισμού ή της αγροτικής παραγωγής;

Η αρχική ιδέα δημιουργία της 12GODS προέκυψε ως λύση στα προβλήματα που  αντιμετωπίζουν τα τελευταία χρόνια οι παραγωγοί Αρωματικών και Φαρμακευτικών Φυτών (ΑΦΦ) στην Ελλάδα. Προβλήματα, όπως η έλλειψη τεχνογνωσίας και επιστημονικών γνώσεων στις καλλιέργειες τέτοιων ειδών, η αδιάθετη παραγωγή και, τέλος, η ανάδειξη των ποιοτικών στοιχείων που κρύβονται στα ελληνικά βότανα, μέσα από καινοτόμα προϊόντα που θα καταφέρουν να διαφοροποιήσουν την εν λόγω αγορά. Έτσι, η πρόταση της 12GODS αφορά συνολικά δράσεις που έχουν στόχο να καταστήσουν τα Ελληνικά βότανα πρωταγωνιστή στην αναδιαμόρφωση της αγροτικής παραγωγής της χώρας. Τέλος, το πολιτιστικό στοιχείο είναι σημαντικός σταθμός, λόγω της ιστορίας των βοτάνων στη χώρα μας. Η ανάδειξη αυτών σε έννοιες, όπως τοπικά προϊόντα με ιδιαίτερα ποιοτικά χαρακτηριστικά λόγω των κλιματολογικών συνθηκών και της ιδιαίτερης γεωγραφικής θέσης που βρισκόμαστε, καθώς και η ανάδειξη των ωφέλιμων ιδιοτήτων για τον άνθρωπο από την Αρχαία Ελλάδα, είναι η αληθινή ιστορία των ΑΦΦ που αξίζει να ειπωθεί.

Ποιος είναι ο στόχος της 12GODS; Για ποιον λόγο θεωρείτε αξίζει να προωθούνται τα βότανα στα νοικοκυριά της Ελλάδας ή του εξωτερικού;

Η 12GODS στοχεύει στη δημιουργία μοναδικών προϊόντων που συνδυάζουν τις ωφέλιμες ιδιότητες των βοτάνων, τα οποία θα βοηθήσουν στην στήριξη τοπικών κοινωνιών που αντιμετωπίζουν δημογραφικά και οικονομικά προβλήματα και θα οδηγήσουν στην περιβαλλοντική ευαισθητοποίηση του καταναλωτικού κοινού, κάνοντας αναγνωρίσιμη διεθνώς την πολιτιστική κληρονομιά που κρύβεται στα ελληνικά ΑΦΦ παγκοσμίως.

Με ποιο κίνητρο αποφασίσατε να συμμετάσχετε στον Διαγωνισμό της NBG; Ποιο το μεγαλύτερο όφελος που αποκομίσατε από τη συμμετοχή σας στον Διαγωνισμό;

Θέλαμε να επικοινωνήσουμε το προϊόν μας σε ένα καθαρά επαγγελματικό και άκρως απαιτητικό περιβάλλον, με έντονο ανταγωνισμό. Να ανακαλύψουμε και εν τέλει να διορθώσουμε πράγματα στο business model μας. Ολοκληρώνοντας τον Διαγωνισμό, δημιουργήθηκαν οι προοπτικές ώστε τα προϊόντα μας να ταξιδέψουν ταχύτερα και στοχευμένα σε μεγαλύτερες και πιο δυναμικές αγορές. Έχουμε κερδίσει αρκετά μέσα από το συγκεκριμένο πρόγραμμα (NBG Business Seeds) που είναι ιδιαίτερα εξειδικευμένο και σε προετοιμάζει για ένα μεγαλύτερο ακροατήριο, με υψηλότερα κριτήρια στην αναζήτηση ευκαιριών μέσα από τις ελληνικές startups.

Με ποιους τρόπους συμβάλλει η 12GODS στην επίλυση των προβλημάτων βιωσιμότητας και των εμποδίων στην ελληνική παραγωγή; Πώς σας βοήθησε ο Διαγωνισμός να βελτιώσετε τη λειτουργία σας ή τα προϊόντα σας;

Η 12GODS ανέπτυξε ένα σύστημα που μειώνει τον χρόνο παρασκευής των αφεψημάτων σε ελάχιστα δευτερόλεπτα. Παράλληλα, δημιούργησε μια πλήρως βιοδιασπώμενη κάψουλα, μηδενίζοντας το περιβαλλοντικό αποτύπωμα. Η αποδέσμευσή της στο χώμα προσθέτει ωφέλιμα στοιχεία σε αυτό, κάνοντας πιο εύχρηστα τα ελληνικά βότανα στη σύγχρονη καθημερινότητα και προβάλλοντας ταυτόχρονα τις ωφέλιμες ιδιότητες και τα πολιτιστικά χαρακτηριστικά τους. Αυτή η κίνηση έχει ως αποτέλεσμα τα ελληνικά βότανα, μέσω της καινοτόμου κάψουλας, να προσαρμόζονται στις σύγχρονες καταναλωτικές συνήθειες, κερδίζοντας αναγνωρισιμότητα και νέες αγορές. Τέλος, η δημιουργία ενός βιώσιμου δικτύου μικρο-καλλιεργητών σε όλη την Ελλάδα και η πιστοποίηση των ωφέλιμων ιδιοτήτων τους σε συνεργασία με το Επιστημονικό Πάρκο Πατρών, βάζουν τα ελληνικά βότανα στη σύγχρονη διατροφική αλυσίδα.

Ποιο θα είναι το επόμενο βήμα για την 12GODS όσον αφορά την Ελλάδα, αλλά και ξένες αγορές; Έχετε κάποιο συγκεκριμένο όραμα για το μέλλον;

Η 12GODS έχοντας συνάψει εμπορική συμφωνία με τον όμιλο AHOLD DELLAIZE (ΑΒ ΒΑΣΙΛΟΠΟΥΛΟΣ) θα βρίσκεται σε καταστήματα σε όλη την Ελλάδα. Ταυτόχρονα, από την άνοιξη του 2022 θα βρίσκεται σε μεγάλα resorts και ξενοδοχεία (5 και 6 αστέρων) στην Ελλάδα και στο εξωτερικό, ενώ θα αναπτυχθεί σταδιακά και σε χώρες του εξωτερικού με επίκεντρο την Κεντρική και Βόρεια Ευρώπη, όπου η κατανάλωση αφεψημάτων είναι άνω του 60%, καθώς υπάρχει ήδη έντονο ενδιαφέρον για διάθεση των προϊόντων μας. Η 12GODS βρίσκεται στο στάδιο ολοκλήρωσης του scale up της, με την απόκτηση νέας μηχανής συσκευασίας με πολλαπλάσια παραγωγική δύναμη, που θα καταφέρει να ανταπεξέλθει στην αυξημένη ζήτηση. Ταυτόχρονα, η περαιτέρω ανάπτυξη του δικτύου παραγωγών μας θα προσδώσει ασφάλεια και δυναμική στις νέες αγορές που θα διεισδύσουμε. Όραμα της 12GODS είναι η δημιουργία καινοτόμων προϊόντων με βάση τα ελληνικά ΑΦΦ, που θα καταφέρουν να αναταράξουν τα νερά στην παγκόσμια διατροφική αλυσίδα, δημιουργώντας νέες αγορές, δίνοντας ταυτόχρονα αξία στην προσπάθεια των Ελλήνων καλλιεργητών και αναδεικνύοντας της πλούσια πολιτιστική κληρονομιά της χώρας μας.

*Η ομάδα της 12GODS απαρτίζεται από 10 άτομα, τους Φ. Ζεμπίλα (ιδρυτή και CEO), Γ. Γανωτή (νομικό σύμβουλο), Ν. Αντωνιάδη (CFO), Δ. Ιωσηφίδη (διευθυντή έρευνας και ανάπτυξης), Β. Γρηγορόπουλο (υπεύθυνο πωλήσεων), Κ. Μαχαίρα (εμπορικό διευθυντή),  Γ. Κουρούδη (καλλιτεχνικό διευθυντή), Δ. Καραθανάση (web developer), Β. Καραϊακόφογλου (μηχανικό παραγωγής) και Λ. Μπακαέ (customer service).

Ακολουθήστε το Money Review στο Google News