The New York Times Τετάρτη 7/12/2022, 07:12 JULIE CRESWELL
THE NEW YORK TIMES

Όχι άλλα ψεύτικα λουκάνικα: Ξεφουσκώνει η μανία του κρέατος χωρίς κρέας

Όχι άλλα ψεύτικα λουκάνικα: Ξεφουσκώνει η μανία του κρέατος χωρίς κρέας

Για ένα διάστημα φαινόταν πως η Beyond Meat είχε κατακτήσει τον κόσμο. Τα χορτοφαγικά μπέργκερ και λουκάνικα έφταναν στα πιάτα των σπιτιών κατά μήκος των ΗΠΑ και σε μενού αλυσίδων όπως η Subway και τα Starbucks. Όταν η εταιρεία μπήκε στο χρηματιστήριο το 2019, οι μετοχές της εκτοξεύθηκαν, καθώς οι επενδυτές «πόνταραν» στο χορτοφαγικό κίνημα.

Ωστόσο, το τελευταίο έτος, η μετοχή της Beyond Meat διολίσθησε κατά σχεδόν 83%. Οι πωλήσεις, για τις οποίες η εταιρεία προσδοκούσε αύξηση έως και 33%, αναμένεται τώρα να καταγράψουν μόνο ήπια αύξηση. Η McDonald’s πραγματοποίησε πιλοτικό πείραμα στις ΗΠΑ με το McPlant μπέργκερ, το οποίο φτιάχνεται με υλικά της Beyond Meat, αλλά δεν τέθηκαν σχέδια για μόνιμη παραμονή του στο μενού. Στα τέλη Οκτωβρίου, η Beyond Meat ανακοίνωσε ότι απολύει το 19% του εργατικού της δυναμικού. Και παρέμειναν τέσσερα ανώτερα διοικητικά στελέχη.

Αυτό που εξετάζουν τώρα οι επενδυτές είναι εάν τα προβλήματα της Beyond Meat είναι περιστασιακά ή δείχνουν βαθύτερα ζητήματα στην χορτοφαγική βιομηχανία.

«Βλέπουμε τον όγκο των χορτοφαγικών κρεάτων να πέφτει επί 22 συναπτούς μήνες τώρα», δήλωσε ο John Baumgartner, αναλυτής καταναλωτικών τροφίμων στην Mizuho Americas. Πριν από μερικά χρόνια, οι επενδυτές ανέμεναν ότι ο τομέας θα εκτοξευθεί, δήλωσε. Τώρα, οι προσδοκίες άλλαξαν. «Είμαστε θετικοί για το μέλλον του χορτοφαγικού κρέατος, αλλά είναι μία υπόθεση για 20 με 25 χρόνια μετά», δήλωσε.

Ορισμένοι λένε ότι η επιβράδυνση είναι αποτέλεσμα του πληθωρισμού τροφίμων. Άλλοι όμως αναρωτιούνται εάν οι εταιρείες έχουν απλώς φτάσει στον μέγιστο αριθμό καταναλωτών που είναι διατεθειμένοι να αγοράσουν χορτοφαγικά μπέργκερ και λουκάνικα.

Οι εταιρείες εστιάζουν στα περιβαλλοντικά οφέλη. Η Deloitte δήλωσε ότι ένα πρόβλημα μπορεί να είναι η αντίσταση σε ένα προϊόν, το οποίο ορισμένοι συνδέουν με αριστερές ιδεολογίες. Ενδεικτικά, τον Αύγουστο, όταν η αμερικανική αλυσίδα εστιατορίων Cracker Barrel δήλωσε μέσω Facebook ότι προσφέρει το «Impossible Sausage», εξαγριωμένοι πελάτες έγραψαν χιλιάδες σχόλια. «Προφανώς δεν γνωρίζετε τους πελάτες σας», έγραψε ένας.

Τον τελευταίο χρόνο, οι πωλήσεις χορτοφαγικών κρεάτων ψυγείου υποχώρησαν 11,6%, με τις συσκευασίες ψεύτικου κιμά να δέχονται μεγάλο πλήγμα, σύμφωνα με την εταιρεία ερευνών αγοράς IRI. Ωστόσο, οι πωλήσεις κατεψυγμένων χορτοφαγικών κρεάτων, τα οποία είναι πιο φθηνά από τα προϊόντα ψυγείου, υποχώρησαν ελάχιστα. Οι πωλήσεις ψεύτικου κοτόπουλου αυξήθηκαν κατακόρυφα.

Ενόσω ορισμένες μάρκες αντιμετωπίζουν προβλήματα, άλλες είναι σε καλή κατάσταση. Τον Οκτώβριο, ο κολοσσός παραγωγής κρεάτων της Βραζιλίας, JBS ανακοίνωσε ότι κλείνει το Planterra Foods, τον τομέα χορτοφαγικής δραστηριότητας, μετά από μόλις δύο χρόνια. Ωστόσο, η Impossible Foods δήλωσε ότι η ζήτηση για τα προϊόντα της αυξήθηκε σημαντικά το τελευταίο έτος.

Σε συζήτηση με αναλυτές τον περασμένο μήνα, ο Ethan Brown, διευθύνων σύμβουλος της Beyond Meat, δήλωσε ότι όλο και περισσότεροι παίκτες μάχονται για μία μικρότερη ομάδα καταναλωτών, καθώς οι αγοραστές στράφηκαν προς φθηνότερες πρωτεΐνες. Σημείωσε ότι η McDonald’s συνέχισε να προσφέρει το McPlant μπέργκερ στη Βρετανία και την Ιρλανδία και ότι η Beyond Meat πειραματίζεται με προϊόντα σε αλυσίδες όπως η KFC και η Taco Bell.

Όχι άλλα ψεύτικα λουκάνικα: Ξεφουσκώνει η μανία του κρέατος χωρίς κρέας-1
φωτ. Jeenah Moon for The New York Times

Η Panda Express δήλωσε τον Σεπτέμβριο ότι θα προσφέρει το Beyond the Original Orange Chicken στις ΗΠΑ για περιορισμένο διάστημα, αφότου τα αποθέματα σε Νέα Υόρκη και Νότια Καλιφόρνια ξεπούλησαν σε λιγότερο από δύο εβδομάδες.

Ωστόσο, ο κ. Baumgartner δήλωσε πως όταν η εταιρεία του ρώτησε τους καταναλωτές γιατί δεν αγοράζουν χορτοφαγικά κρέατα, απάντησαν ότι δεν τους αρέσει η γεύση. «Εάν αφαιρέσεις κάτι από τη βιομηχανία τροφίμων, δεν είναι εκεί που θα έπρεπε σε ό,τι αφορά την ποιότητα και τη γεύση», δήλωσε, «και ο καταναλωτής που το δοκιμάζει και έχει μία κακή εμπειρία, δεν επιστρέφει».

Copyright:
2022 The New York Times

Διαβάστε επίσης:

Noma: Το εστιατόριο που χρεώνει 670 ευρώ το άτομο δεν μπορεί να βγάλει κέρδος

Πώς τα σουηδικά κεφτεδάκια έσωσαν τα Ikea

Τι αλλάζει στις συσκευασίες στην Ε.Ε.: Από τις κάψουλες Nespresso έως τα μπουκάλια

Ακολουθήστε το Money Review στο Google News