The New York Times Τρίτη 11/10/2022, 07:12 KEVIN KEONIG
THE NEW YORK TIMES

Υποβρύχια για όλους: Η εξερεύνηση του βυθού γίνεται (λίγο) πιο προσιτή

Υποβρύχια για όλους: Η εξερεύνηση του βυθού γίνεται (λίγο) πιο προσιτή

Σε μία προστατευμένη περιοχή στη νότια ακτή του Curaçao, ενός τροπικού νησιού στις Υπήνεμες Αντίλλες, 64 χιλιόμετρα Βόρεια της Βενεζουέλας, βρίσκεται ένα τεράστιο ολλανδικό πλοίο από την περίοδο του Ψυχρού Πολέμου, το οποίο φιλοξενεί κάτι εκπληκτικό.

Το σκάφος χρησιμοποιείται ως βάση για το U-Boat Worx, μία κατασκευαστική ιδιωτικών υποβρυχίων με έδρα την Ολλανδία, η οποία φιλοδοξεί να διοχετεύσει τα μηχανήματά της σε όλους.

Η παραλία, με σταθερά ήρεμες θαλάσσιες συνθήκες, ήταν ιδανική για μία βουτιά στα νερά, τα οποία είναι τόσο σκοτεινά και περίεργα όσο και η επιφάνεια του φεγγαριού. Το Super Yacht Sub 3 της U-Boat Worx ακολούθησε τη διαδρομή ενός βυθισμένου και γεμάτου φύκια σχοινιού, ώσπου απομακρύνθηκε το φως του ήλιου. Το χρώμα του νερού άλλαξε από πράσινο προς ένα μελανιασμένο μπλε και στη συνέχεια σε ένα γκρι της συννεφιάς, μέχρι που έγινε απόλυτο μαύρο μαζί με λευκό «θαλάσσιο χιόνι».

Από τότε που εφευρέθηκαν τον 17ο αιώνα, τα υποβρύχια χρησιμοποιούνταν ιδίως στο πόλεμο, το εμπόριο και για επιστημονικούς σκοπούς. Τώρα, έχουν γίνει το τελευταίο μέσο αναψυχής.

«Το 2007 πήγαμε στο Monaco Yacht Show, προκειμένου να δείξουμε τα υποβρύχιά μας στους ιδιοκτήτες σκαφών και ο κόσμος νόμιζε ότι ήταν φάρσα», δήλωσε ο Erik Hasselman, εμπορικός διευθυντής της U-Boat Worx.

Ωστόσο, μέχρι στιγμής, η U-Boat Worx έχει πουλήσει 40 υποβρύχια, ενώ ακόμη 15 βρίσκονται υπό κατασκευή. Ανάλογα με την κατασκευή και το μοντέλο, τα ιδιωτικά υποβρύχια τείνουν να κινούνται μεταξύ 2,5 εκατ. δολάρια και 3,5 εκατ. δολάρια, χωρίς να περιλαμβάνεται η τιμή του γιοτ των 35 εκατ. δολαρίων. Πρόσφατα αποκάλυψε μία σειρά φθηνότερων μοντέλων για δύο επιβάτες, ονόματι Nemo, με τυποποιημένες λειτουργίες και απλούστερο σύστημα πλοήγησης, που δεν απαιτούν τη χρήση από επαγγελματία. (Η U-Boat Worx προσφέρει στους ιδιοκτήτες του Nemo ένα διβδόμαδο πρόγραμμα εκμάθησης που περιλαμβάνει θεωρητικά μαθήματα και 20 εκπαιδευτικές βουτιές». Κοστίζει 1 εκατ. δολάρια.

Στο πλαίσιο των προσπαθειών για την πώληση περισσότερων υποβρυχίων, η εταιρεία ξεκινά ένα πρόγραμμα συνιδιοκτησίας με βάση στο Curaçao, στο Bonaire και στη Νότια Γαλλία, που επιτρέπει στους πελάτες να μοιράζουν το κόστος της ιδιοκτησίας σε όγδοα (συν την εκπαίδευση) για περίπου 154.000 δολάρια έκαστος.

Παραδόξως, ο καταλύτης για την άνοδο των ιδιωτικών υποβρυχίων ήταν ο τομέας της κρουαζιέρας.

«Το 2015 κάναμε την πρώτη μας παράδοση σε μία εταιρεία κρουαζιερόπλοιων», δήλωσε ο κ. Hasselman, «και αυτό άλλαξε την γενική προσέγγιση, διότι είναι μεγάλη βιομηχανία. Εάν μία εταιρεία κρουαζιέρας κάνει κάτι, τότε είναι δοκιμασμένο και ασφαλές».

Σήμερα, αρκετές εταιρείες κρουαζιέρας χρησιμοποιούν υποβρύχια, ώστε να καλύπτουν τα αιτήματα των επισκεπτών τους για περιπέτεια. Η Seabourn Cruise Line αντιμετωπίζει τις εκδρομές της στην Αρκτική και την Ανταρκτική σαν σαφάρι – φέρνοντας μαζί ορνιθολόγους, θαλάσσιους βιολόγους, γεωλόγους και άλλους.

Τα υποβρύχια παίζουν θεμελιώδη ρόλο σε αυτές τις εμπειρίες. Οι θέσεις για μία 45λεπτη βόλτα στον πολικό βυθό ξεκινούν από τα 899 δολάρια. Τώρα που τα βίντεο στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης έχουν τεράστια αξία, σε κάποιους φαίνεται αρκετά καλή επένδυση.

Copyright:
2022 The New York Times

Διαβάστε επίσης:

Ναι, έχετε παρεξηγήσει τις αράχνες: Αυτός είναι ο λόγος

Πόσα μυρμήγκια υπάρχουν στον κόσμο; Η απάντηση δόθηκε και θα σας ξαφνιάσει

Προσκρούσεις γιγάντιων μετεωριτών δημιούργησαν τις ηπείρους, σύμφωνα με επιστήμονες

Ακολουθήστε το Money Review στο Google News