The New York Times Τρίτη 13/07/2021, 18:49 SHIRA OVIDE
THE NEW YORK TIMES

Eίναι καλοί γείτονες οι Big Tech;

Irene Suosalo /  The New York Times

Η τεχνολογία επιδρά σε πολλές περισσότερες πτυχές της ζωής μας πέρα από την οθόνη. Αυτό σημαίνει ότι οφείλουμε να βρούμε πώς να συμβιώνουμε με την τεχνολογία.

Δεν είναι πάντοτε εύκολο. Ορισμένοι κάτοικοι πόλεων κοντά σε κέντρα ηλεκτρονικού εμπορίου διαμαρτύρονται για την κίνηση στους δρόμους, τη ρύπανση και τους κινδύνους ασφαλείας που δημιουργούν τα οχήματα μεταφοράς προϊόντων. Σε κοινωνίες, όπου η παροχή νερού είναι περιορισμένη, ανησυχούν για τις ανάγκες των κέντρων τεχνολογίας, τα οποία χρησιμοποιούν νερό, ώστε να διατηρήσουν χαμηλές θερμοκρασίες στον εξοπλισμό τους. Οι γείτονες ορισμένες φορές παραπονιούνται για το θόρυβο ή τα σκουπίδια από τις κοντινές κουζίνες ή τις μικρές αποθήκες, που χρησιμοποιούνται για υπηρεσίες delivery, όπως για παράδειγμα το Uber Eats.

Οι συγκρούσεις σχετικά με τους κοινούς χώρους και τις περιορισμένες δημόσιες παροχές δεν είναι θέματα που προέκυψαν πρώτη φορά τώρα. Ωστόσο, όλο και περισσότεροι ζουν πλέον δίπλα στις φυσικές υποδομές των τεχνολογικών υπηρεσιών που θέλουμε και χρειαζόμαστε. Και δεν είμαι σίγουρη ότι είμαστε αρκετά εξοπλισμένοι, ώστε να γειτνιάζουμε με αυτά.

Δεν έχει περάσει πολύς καιρός από τότε που η επίδραση της τεχνολογίας στον πραγματικό κόσμο ήταν σχεδόν μηδαμινή. Βέβαια, κάθε ιστοσελίδα χρειαζόταν υπολογιστικά κέντρα και οι εταιρείες ηλεκτρονικού εμπορίου είχαν αποθήκες και οδηγούς delivery. Αυτό που έχει αλλάξει είναι η ταχεία ανάπτυξη της ζήτησης για όλες αυτές τις υπηρεσίες, καθώς και η επιθυμία μας για περισσότερες ανέσεις όσο το δυνατό συντομότερα. Ως αποτέλεσμα, αυξάνεται η πίεση στις δημόσιες υποδομές.

Προκειμένου να ανταποκριθεί στη ζήτηση, η Amazon και άλλες εταιρείες ηλεκτρονικών αγορών χρησιμοποιούν αποθήκες εμπορευμάτων και κέντρα διανομής πακέτων πλησιέστερα σε κατοικημένες περιοχές. Αυτό συνεπάγεται θόρυβο, κίνηση στο δρόμο και ρύπανση σε όλο και περισσότερες γειτονιές, προκειμένου να είναι ταχύτερες οι παραδόσεις των πακέτων. Οι επιχειρήσεις που κάνουν παραδόσεις φαγητών, ποτών ή φρέσκων προϊόντων στις πόρτες μας χρειάζεται να έχουν ακίνητα και μέσα μεταφοράς κοντά στα σπίτια και στις δουλειές μας. Και οι επιπτώσεις της κλιματικής αλλαγής έχουν καταστήσει τον ανταγωνισμό στο χώρο της ενέργειας και του νερού σημαντικότερο.

Ούτε οι ιδιώτες ούτε οι εταιρείες ευθύνονται αποκλειστικά γι’ αυτή την κατάσταση. Αυτό που φταίει είναι η ζήτηση που δημιουργούμε όλοι για περισσότερες ηλεκτρονικές υπηρεσίες και αυτοί που οφείλουν να αντιμετωπίσουν με άμεσο τρόπο αυτή τη νέα πραγματικότητα είναι οι εκλεγμένοι μας αντιπρόσωποι και οι επιχειρήσεις.

Σε άρθρο αυτής της εβδομάδας του ψηφιακού περιοδικού The Information σχετικά με τις εντάσεις στις υπηρεσίες πακέτων της Amazon στο Μίλφορντ της Μασαχουσέτης, αναφέρεται ότι η εταιρεία δημιούργησε πέρυσι μία ομάδα, ώστε να αντιμετωπίσει τις ανησυχίες της τοπικής κοινωνίας αναφορικά με τις επιπτώσεις των υπηρεσιών delivery. Επίσης, το Μίλφορντ ανέδειξε δύο διαμεσολαβητές, οι οποίοι θα μεταφέρουν τους προβληματισμούς των κατοίκων στην Amazon.

Δεν ξέρω εάν πρόκειται περί ουσιαστικής συνεργασίας ή γίνεται για τα μάτια του κόσμου, αλλά φαίνεται σαν ένα καλό πρώτο βήμα προς τη συνειδητοποίηση ότι η αλλαγή των περιοχών, στις οποίες ζούμε, δημιουργεί δύσκολες ερωτήσεις, όπως το εάν οι νέοι γείτονες προκαλούν περισσότερο καλό παρά κακό.

Επαναλαμβάνω, αυτοί οι προβληματισμοί δεν είναι καινούργοι. Οι άνθρωποι κατά πάρασα πιθανότητα θα προτιμούσαν να έχουν μία αποθήκη της Amazon στην περιοχή τους παρά μία χωματερή ή ένα ρυπογόνο εργοστάσιο. Αυτό δεν αναιρεί τις άλλες ανησυχίες των κατοίκων.

Πέρυσι, μίλησα με το Richard Mays, δήμαρχο μίας πόλης στο Ορεγκον, η οποία φιλοξενεί αρκετά υπολογιστικά κέντρα. Ειπε ότι υπήρχε μία διαφωνία μεταξύ κατοίκων στο κατά πόσον αυτές οι μονάδες συμβάλλουν στη φορολογία, προσφέρουν ευκαιρίες για εργασία και άλλα προνόμια σε σχέση με την επιβάρυνση που προκαλούν στους δρόμους και στο δίκτυο.

Η συζήτησή μας μου έκανε εντύπωση, διότι έφτασε στο πραγματικό πρόβλημα: τελικά αυτές οι εταιρείες τεχνολογίας, που πολλές από αυτές βρίσκονται στα σπίτια και στους δρόμους μας, προσφέρουν περισσότερα από όσα καταναλώνουν;

Πρόκειται για ένα εντελώς υποκειμενικό ζήτημα. Και ίσως είναι ακόμη πιο δύσκολο να χωνέψει κανείς τα προβλήματα που δημιουργούν όσες εταιρείες έχουν φτάσει μόλις στην περιοχή, ιδίως οι γνωστές. Ισως χρειαστεί να υποστείς την κίνηση λόγω ενός συγκροτήματος γραφείων, αλλά η ίδια κίνηση θα σου φανεί χειρότερη αν οφείλεται στο κέντρο delivery της DoorDash.

Οι ζωές μας, οι οποίες εξαρτώνται όλο και περισσότερο από την τεχνολογία, απαιτούν μεγαλύτερη συναίσθηση από το κοινό και πιο έξυπνη πολιτική, ώστε να αντιμετωπιστούν με αποδοτικό τρόπο τα προβλήματα. Φέρουμε όλοι ευθύνη στο να χτίσουμε το μέλλον που θέλουμε, διατηρώντας παράλληλα ανέπαφες τις κοινωνίες που αγαπούμε.

Copyright: 2021 The New York Times

Money Review